Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Honda

Mε προσεκτικές πινελιές ανανεώνει η Honda το NC750X, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Από πλευράς αισθητικής ελάχιστα στοιχεία έχουν αλλάξει και για να ξεχωρίσει κάποιος ποιο είναι το παλιό 700 και ποιο το νέο 750 πρέπει να είναι έμπειρος. Ο έξυπνα σχεδιασμένος, δικύλινδρος, σε σειρά κινητήρας είναι πλέον ισχυρότερος (λόγω αύξησης του κυβισμού του), με λιγότερους κραδασμούς, νέο ήχο και βελτιώσεις στο software του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου με τους δύο συμπλέκτες (DCT).

Η ανανεωμένη πρόταση της Honda διατηρεί την χωρίς εξάρσεις εμφάνισή της, που θέλει να θυμίζει ψευδοεντούρο ενώ στην πραγματικότητα είναι περισσότερο on, παρά off road, εκφράζοντας μια εύκολη και πολυχρηστική μοτοσικλέτα.

H αλλαγή της ΝC750 εστιάζεται κυρίως στον κινητήρα που έχει αυξήσει τον κυβισμό του κατά 80 κ.εκ. σε σχέση με το παρελθόν. Ήταν 670 κ.εκ. και τώρα είναι 745 κ.εκ. Η ιπποδύναμη έχει ανέβει από τους 48 στους 55 ίππους και η ροπή από τα 60 στα 68 Nm. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από την εταιρία είναι 28,9 χλμ. / λίτρο, στοιχείο που σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο των 14 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία 400 χλμ.

Η νέα Honda NC750X DCT αποσπά εύκολα τον τίτλο της μοτοσικλέτας «Super-Cool», με την βασική περιοχή λειτουργίας της -με γλυκούς «μοτοσικλετιστικούς» κραδασμούς και καλή απόκριση στο γκάζι- ανάμεσα στις 3.000 και 4.000 σ.α.λ, να είναι αντίστοιχα και η οικονομική περιοχή λειτουργίας της. Το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων τις περισσότερες φορές αντιδρά σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη: είτε θέλεις να πας αργά και χαλαρά, είτε θέλεις να πας γρήγορα, αυτό συνεργάζεται με τον καλύτερο τρόπο.

Στην πράξη, οι αλλαγές των ταχυτήτων του DCT είναι πολύ ομαλές ενώ ο αναβάτης έχει 4 επιλογές: αυτόματο ή χειροκίνητο, Drive (για ήπια οδήγηση) και Sport (για σπορ οδήγηση). Στην επιλογή του Manual (χειροκίνητου) ο αναβάτης αλλάζει ταχύτητες από το αριστερό άκρο του τιμονιού μέσω δυο διακοπτών. Σημαντικό είναι ότι ακόμα και στην αυτόματη επιλογή ο αναβάτης μπορεί να επέμβει, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητες χειροκίνητα.

Ανεβαίνοντας λοιπόν στο NC750X για πρώτη φορά, αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η έλλειψη της μανέτας του συμπλέκτη. Σύντομα μαθαίνεις να χρησιμοποιείς δείκτη και αντίχειρα για να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις ταχύτητες. Το ύψος σέλας είναι στα 830 χιλιοστά και το βάρος που έχεις να κουμαντάρεις είναι 229 (γεμάτα) κιλά.

Η κατανομή βάρους (50/50) είναι τέτοια που κάνει τη μοτοσικλέτα εύκολη στη χρήση και κυρίως σταθερή και φιλική. Πολύ γρήγορα εξοικειώνεσαι με το τιμόνι, τα χειριστήρια, τη μαλακή σέλα, τις ρυθμιζόμενες μανέτες και γενικά, όλη η εργονομία σε κάνει να νιώθεις άνετα.

Στο δρόμο η NC750X είναι σταθερή και ευχάριστη στην οδήγηση. Ο φιλικός της χαρακτήρας γίνεται ιδιαίτερα αισθητός μέσα στην πόλη και οι σχετικά αργές αντιδράσεις του πλαισίου, στις υψηλότερες ταχύτητες, δημιουργούν ένα προβλέψιμο σύνολο. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς την μαλακή πλευρά, με αρκετά καλές αποσβέσεις: το πιρούνι έχει μεγάλη διαδρομή και καλή προοδευτική βύθιση κατά το φρενάρισμα ενώ το ίδιο προοδευτικό είναι και το μονό οπίσθιο αμορτισέρ.

Τα φρένα διαθέτουν πλέον ABS, ενώ έχει καταργηθεί το σύστημα συνδυαζόμενης πέδησης CBS του παρελθόντος. Πολύ σύντομα, κινούμενος στο επαρχιακό δίκτυο αντιλαμβάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε αρμονία με το δίτροχο σύνολο, που συμπεριφέρεται ουδέτερα και κατά το δοκούν, έχοντας σαν σύμμαχο έναν κινητήρα προοδευτικό και ομαλό στην απόδοσή του.

Πέρα από τη «γλυκύτητα» της λειτουργίας του δικύλινδρου κινητήρα, υπάρχει ένα ακόμα συμπαθητικό χαρακτηριστικό, που ως τίτλο θα μπορούσε να έχει την φράση «κινούμαι κάθε μέρα οικονομικά με 750 κ.εκ.», αφού το δικύλινδρο μοτέρ δουλεύει σε χαμηλές στροφές, ειδικά στην επιλογή Drive. Στη σύντομη βόλτα μας, σε μικτές συνθήκες (πόλη, αυτοκινητόδρομος, επαρχιακό δίκτυο) είδαμε την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα: η Honda NC750X DCT ABS, είναι οικονομική στη χρήση, έχει καλή ποιότητα κατασκευής, κοστίζει 9.000 ευρώ (η NC750Χ, με συμβατικό κιβώτιο κοστίζει 8.100 ευρώ) και χαίρεσαι να την κυκλοφορείς, αρκεί να ξέρεις τι θέλεις και τι αγοράζεις.

Είναι πολυδιάστατη αφού μπορεί να κινηθεί ήπια μέσα στην πόλη, να διανύσει «εθνικές» με οικονομία αλλά και να στρίψει με καλό κράτημα σε δευτερεύοντες, επαρχιακούς δρόμους.

Παράλληλα προτείνει ένα νέο τρόπο κίνησης πάνω σε δύο τροχούς: είναι τόσο πρακτική όσο ένα αυτόματο σκούτερ και τόσο «μοτοσικλέτα» όσο μια πραγματική μοτοσικλέτα.

Η Honda NC750X DCT με μια ματιά

Πλαίσιο: Διπλής ραχοκοκκαλιάς, περιμετρικό σωληνωτό, ανοικτό, με τον κινητήρα ως ενεργό τμήμα

Κινητήρας (κ.εκ): Δικύλινδρος, τετράχρονος σε σειρά, 8-βάλβιδος, με 1ΕΕΚ, υγρόψυκτος με ψεκασμό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

(Ίπποι/σ.α.λ.):55,0/6.250

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 68 /4,750

Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, πολύδισκος συμπλέκτης σε μπάνιο λαδιού, αλυσίδα

Αναρτήσεις (εμπρός/πίσω): Συμβατικό τηλεσκοπικό πηρούνι με καλάμια 41 χλστ. και διαδρομή 153,5 χλστ/ Ένα αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, διαδρομή τροχού 150 χλστ.

Φρένα (εμπρός/πίσω): Ένας δίσκος 320 mm με 2-πίστονες δαγκάνες / Δίσκος διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Δικάναλο σύστημα ABS

Ελαστικά (εμπρός/πίσω): 120/70-17” / 160/60-17″

Διαστάσεις (Μ/Υ – χιλιοστά): 2.210/1.285

Ύψος σέλας (χιλιοστά): 830

Βάρος (κιλά): 229 (γεμάτο)

Ρεζερβουάρ βενζίνης (λίτρα): 14,1

Τιμή: 9.000 ευρώ

auto.in.gr