Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
BMW 320d Gran Turismo: Η μεγάλη κυρία

BMW 320d Gran Turismo: Η μεγάλη κυρία

Η μεγαλύτερη, σε διαστάσεις, πρόταση στην γκάμα της νέας BMW Σειρά 3 διεκδικεί παράλληλα και τον τίτλο της πρακτικότερης, προσφέροντας ανέσεις που παραπέμπουν σε πολυτελέστερες κατασκευές.

Γιάννης Αδάναλης

Μπορεί τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει να μην συμβαδίζουν με την εικόνα ενός sport sedan ή ενός λιγότερο δυναμικού station wagon, ωστόσο, δύσκολα θα καταφέρεις να αποφύγεις τις συγκρίσεις και τους παραλληλισμούς με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις της «τριάρας».

Στην πραγματικότητα, θα πρέπει να προσπεράσεις τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τον τρόπο με τον οποίο η πέμπτη πόρτα «σκεπάζει» το διαμέρισμα των αποσκευών και να «κοιτάξεις» πίσω από τις οφθαλμοφανείς σχεδιαστικές αλλαγές, ώστε να τοποθετήσεις τη νέα Σειρά 3 Gran Turismo στη σωστή της διάσταση.

Μιλώντας για διαστάσεις, με 20 επιπλέον εκατοστά στο συνολικό της μήκος και αυξημένο κατά 8 εκατοστά ύψος (σε σχέση πάντα με τη Σειρά 3 Sedan), η Gran Turismo δεν αργεί να επιβάλλει τους δικούς της… χωροταξικούς κανόνες.

Χαρακτηριστικά, όπως οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι αεραγωγοί στα μπροστινά φτερά -Air Breathers στη γλώσσα της βαυαρικής φίρμας- προέρχονται από την Σειρά 4 Coupe, καταλήγοντας ωστόσο στο πίσω τμήμα του αμαξώματος οι σχεδιαστικές και μη επιλογές θυμίζουν τη μεγαλύτερη και προσφάτως ανανεωμένη Σειρά 5 Gran Turismo.

Στη Σειρά 5, άλλωστε, παραπέμπουν και οι ανέσεις που έχει να προσφέρει το εσωτερικό. Το αυξημένο, κατά 11 εκατοστά, μεταξόνιο και ειδικότερα τα 7 επιπλέον εκατοστά που έχει κερδίσει ο χώρος για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών δικαιολογούν και με το παραπάνω τον τίτλο του Gran Turismo.

Αντιστοίχως, τα 520 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν ένα σεβαστό μέγεθος, από τη στιγμή μάλιστα που το εξίσου εντυπωσιακό άνοιγμα της ηλεκτροκίνητης πέμπτης πόρτας εξασφαλίζει την πλήρη αξιοποίησή τους.

Στις χωροταξικές αλλαγές που έχει να παρουσιάσει ο θάλαμος επιβατών της Σειράς 3 Gran Turismo συμπεριλαμβάνεται και η τοποθέτηση των καθισμάτων κατά 5,9 εκατοστά ψηλότερα.

Κατά τ’ άλλα, ο διάκοσμος του εσωτερικού δεν έχει να παρουσιάσει κάτι το ξεχωριστό, ακολουθώντας τη λογική των προγενέστερων εκδόσεων της «τριάρας».

Μπορεί η εύρεση της ιδανικής θέσης για το κάθισμα του οδηγού να απαιτεί περισσότερο χρόνο απ’ όσο είχες φανταστεί, ωστόσο, αυτό αποτελεί και το μοναδικό «πρόβλημα» που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις.

Τα χειριστήρια βρίσκονται στη γνώριμη θέση τους, η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να αποσπά την προσοχή σου από την άσφαλτο, ενώ αρκετά χαμηλότερα, το πολυχειριστήριο iDrive αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια σου να διαχειριστείς το πλήθος των εφαρμογών.

Ένας ξεχωριστός διακόπτης, αυτός που η BMW ονομάζει Driving Experience Control, σου προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης, μεταβάλλοντας χαρακτηριστικά, όπως η απόκριση του γκαζιού και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.

Με ή χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών, πάντως, η Σειρά 3 Gran Turismo δεν αργεί να δηλώσει τη διαφορετικότητά της. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση υπερασπίζεται τη συνοχή του πλαισίου, αποσβένοντας σχεδόν το σύνολο των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη «τριάρα» δεν αποτελεί το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα μιας καλοζυγισμένης, πισωκίνητης κατασκευής.

Ναι μεν ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 184 ίππων και των 380 Nm ροπής φροντίζει ώστε τα 1.565 κιλά της 320d Gran Turismo να μην φαίνονται στην άσφαλτο -η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα- ωστόσο οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν θυμίζουν σε τίποτα τα δυναμικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων εκδόσεων που θα βρεις στην γκάμα της Σειράς 3 Sedan ή Touring.

Αυτό σημαίνει ότι οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση είναι κάτι παραπάνω από αισθητές. Σε οριακές συνθήκες, μάλιστα, η αμηχανία του πλαισίου μεταδίδεται ακόμη και στο σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο μπορείς να διακρίνεις -πλέον- τις συνέπειες της ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Θέλοντας και μη, λοιπόν, θα πρέπει να υποχωρήσεις σε μετριοπαθέστερους ρυθμούς, απολαμβάνοντας την κορυφαία ποιότητα κύλισης και τις ανέσεις που προσφέρει το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Καλύπτοντας με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλες αποστάσεις και καταναλώνοντας, χάρη στην αποδοτικότητα του δίλιτρου κινητήρα diesel, ελάχιστες ποσότητες καυσίμου, η συγκεκριμένη «τριάρα» δικαιολογεί και με το παραπάνω τον τίτλο του GT.

Με δεδομένη τη διαφοροποίηση των διαστάσεων του αμαξώματος αλλά και των ρυθμίσεων του πλαισίου, ίσως θα έπρεπε να μιλάμε για ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο και όχι για μία ακόμη έκδοση της Σειράς 3.

Ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα ξεχωριστό κοινό, το οποίο με τη σειρά του είναι διατεθειμένο να θυσιάσει τις χάρες και τις… χαρές που κρύβει ένα πισωκίνητο sedan που φέρει την υπογραφή της BMW.

auto.in.gr

Only in

Με 30 υπογραφές και σεβασμό στα όργανα η υποψηφιότητα Κασσελάκη – Κλειδώνει ο Φάμελλος για τους «100», ρυθμιστής ο Πολάκης στην ΚΕ

Η Πολιτική Γραμματεία εισηγείται να ισχύσουν οι ίδιοι όροι με τις κάλπες που στήθηκαν πριν ένα χρόνο, δηλαδή συλλογή 30 υπογραφών από μέλη της ΚΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024