Την καρό σημαία του Grand Prix της Αμερικής πήρε ο Marc Marquez. Ο 20χρονος Ισπανός έμεινε για αρκετούς γύρους κολλημένος στις εξατμίσεις του team mate του, Dani Pedrosa, μέχρι που έκανε την κίνησή του, πέρασε πρώτος και έγινε ο νεότερος αναβάτης που έχει κερδίσει αγώνα στην ιστορία του MotoGP. Χωρίς να μπορεί να παρακολουθήσει τον ρυθμό των Honda, ο Jorge Lorenzo συμβιβάστηκε με την τρίτη θέση.

Με εξαιρετική εκκίνηση, ο Dani Pedrosa έστριψε πρώτος στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Ο Jorge Lorenzo έχασε χρόνο και ο Stefan Bradl τον πέρασε, όπως πέρασε προς στιγμήν και τον M. Marquez και ανέβηκε δεύτερος. Όχι για πολύ, όμως, αφού ο Μ. Marquez πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος, αφού βεβαιώθηκε για την κατάσταση των ελαστικών του, ανέκτησε τη θέση του.

Όλοι οι αναβάτες έκαναν τον αγώνα με σκληρό εμπρός ελαστικό και μαλακό πίσω, εκτός των Μ. Marquez και S. Bradl, που επέλεξαν σκληρά μπροστά και πίσω. Ο Valentino Rossi έμπλεξε σε μάχες στις θέσεις έξι έως οκτώ με τους Cal Crutchlow και Alvaro Bautista.

Οι δύο Honda στην κορυφή ξεμάκραιναν αργά αλλά σταθερά. Ο J. Lorenzo κρατούσε την τρίτη θέση χωρίς να απειλεί ή να απειλείται, αφού πρώτα πέρασε ξανά τη δορυφορική Honda του S. Bradl.

O συναγωνισμός ήταν πιο έντονος στις θέσεις από τέσσερα έως εννέα. Οι Cal Crutchlow και S. Bradl είχαν τη δική τους μάχη. Ο Βρετανός ήταν αυτός που προσαρμόστηκε πιο εύκολα από όλους όσοι δεν είχαν κάνει ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα του Austin. Ήξερε πού και πόσο να πιέσει, και παρά το γεγονός ότι η δορυφορική Yamaha του υστερούσε σε δύναμη από τη Honda του S. Bradl, τον πέρασε και έλεγχε σχετικά εύκολα τη θέση του.

Ο Andrea Dovizioso, με την εργοστασιακή Ducati, βρήκε τον ρυθμό του μετά το μισό του αγώνα. Πέρασε τον A. Bautista και στη συνέχεια έβαλε στόχο να πιάσει τον προπορευόμενο και φίλο του, Valentino Rossi. Όμως, δεν τα κατάφερε. Όσον αφορά τον «Doc», στον αγώνα έδειξε ακριβώς την ίδια εικόνα που είχε σε όλο το αγωνιστικό τριήμερο. Κάτι δεν του ταιριάζει στη μοτοσικλέτα και δεν μπορεί να γίνει ανταγωνιστικός. Οι επιδόσεις του στο Austin δεν θύμιζαν σε τίποτε τον μαχητικό V. Rossi που εντυπωσίασε στο Qatar.

O Colin Edwards ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος στον κινητήρα του. Λίγο αργότερα ο Lukas Pesek είχε πτώση όταν στην είσοδο μιας στροφής ο μπροστινός τροχός του χτύπησε τον πίσω τροχό του team mate του, Danilo Petrucci. Και οι δύο εγκατέλειψαν.

Στην κορυφή, ο Jorge Lorenzo, ξέροντας ότι δεν μπορεί να πιάσει τον ρυθμό των Honda, συμβιβάστηκε με την τρίτη θέση και απλώς είχε το μυαλό του στον επερχόμενο Cal Crutchlow.
Στο δίδυμο της κορυφής, αυτό που έδειξε ο Μ. Marquez ήταν ότι συνειδητά έμενε πίσω από τον D. Pedrosa. Οδηγώντας μισό κλικ πιο αργά από ό,τι στις ελεύθερες δοκιμές, έλεγχε τη διαφορά από τον team mate του σταθερά στα τρία δέκατα του δευτερολέπτου.

Τελικά ο M. Marquez αποφάσισε να κάνει την επίθεσή του οκτώ γύρους πριν από το τέλος. Πέρασε πρώτος στην είσοδο μιας στροφής και από εκεί και πέρα στους επόμενους έξι γύρους είχε τον συμπατριώτη του να τον καταδιώκει και να προσπαθεί να τον περάσει με όποιον τρόπο μπορούσε.

Ο «μικρός», όμως, είχε πλεονέκτημα, καθώς τα ελαστικά του ήταν σε καλύτερη κατάσταση από αυτά του D. Pedrosa. Άνοιξε λίγο τη διαφορά του και πήρε την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία. Έτσι έγινε ο νεότερος αναβάτης που έχει κερδίσει αγώνα στην ιστορία του MotoGP, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που διατηρούσε για δεκαετίες ο Freddy Spencer.

Αν και αρκετά πικραμένος ο Dani Pedrosa, ο οποίος βλέπει έναν «άπειρο» αναβάτη να διεκδικεί το νούμερο ένα στην ομάδα, έδειξε την κλάση του και συνεχάρη τον M. Marquez, τόσο στο τέλος του αγώνα όσο και στο βάθρο.

MotoGP – America 2013: Η τελική κατάταξη

Αναβάτης Μοτοσικλέτα Χρόνος

1 Marc Marquez Honda 43:42.123
2 Dani Pedrosa Honda +1.534
3 Jorge Lorenzo Yamaha +3.381
4 Cal Crutchlow Yamaha +6.616
5 Stefan Bradl Honda +12.674
6 Valentino Rossi Yamaha +16.615
7 Andrea Dovizioso Ducati +22.374
8 Alvaro Bautista Honda +22.854
9 Nicky Hayden Ducati +33.773
10 Andrea Iannone Ducati +42.112
11 Aleix Espargaro ART +48.837
12 Bradley Smith Yamaha +50.705
13 Ben Spies Ducati +1:14.132
14 Randy de Puniet ART +1:15.651
15 Yonny Hernandez ART +1:19.591
16 Michael Laverty PBM +1:34.391
17 Hiroshi Aoyama FTR +1:39.823
18 Hector Barbera FTR +1:39.952
19 Claudio Corti FTR +1:46.773
20 Bryan Staring FTR +1:48.084
21 Blake Young APR 1 Lap

auto.in.gr