Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o

Έκθεση Γενεύης 2013: VW Golf… επί πέντε

Πέντε εκδόσεις του νέου Golf μεταξύ των οποίων η "κορυφαία" GTI και οι αποδοτικές TDI Bluemotion και TGI Bluemotion, "το αυτοκίνητο του ενός λίτρου" XL1 σε έκδοση παραγωγής αλλά και μια πρωτότυπη ηλεκτροκίνητη εκδοχή του επαγγελματικού Transporter, αποτέλεσαν τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος της εξαιρετικά πολυσυλλεκτικής όσο και πληθωρικής παρουσίας της γερμανικής φίρμας στην Ελβετία.


Συνολικά πέντε λιγότερο ή περισσότερο επαναστατικές εκδόσεις της έβδομης κατά σειρά γενιά του Golf αποκαλύπτει η Volkswagen στην 83η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το θρυλικό GTI το οποίο ακολουθεί το παράδειγμα του προκατόχου του, αξιοποιώντας τη δυναμική ενός δίλιτρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού και διαμορφώνοντας δύο εκδόσεις ισχύος.

Η «συμβατική» έκδοση αποδίδει 220 ίππους και 350 Nm ροπής επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα, ενώ η έκδοση GTI Performance φτάνει τους 230 ίππους, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» σε 6,4 δευτερόλεπτα.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ανήκει στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ στην περίπτωση του GTI Performance την επιβράδυνση του αυτοκινήτου αναλαμβάνουν μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκοι.

Πολύ κοντά στο προφίλ του Golf GTI κινείται και η έκδοση GTD, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 184 ίππους και τα 380 Nm ροπής.

Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα, το Golf GTD καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Αντιστοίχως, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις που ξεπερνούν το όριο των 100 γρ./χλμ.

Την πρακτικότερη εκδοχή του δημοφιλούς μικρομεσαίου φιλοδοξεί να αποτελέσει το Golf Variant ή αν προτιμάτε η station wagon έκδοση του αυτοκινήτου. Με αυξημένο κατά 30,2 εκατοστά μήκος και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 505 λίτρα, το Golf Variant επεκτείνει τις μεταφορικές δυνατότητες ενός τυπικού hatchback.

Όντας έως και 105 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, το Golf Variant θα προσφέρεται σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις, αξιοποιώντας τους κινητήρες βενζίνης και diesel που μέχρι σήμερα συναντούσαμε στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου υπόσχεται το Golf TDI BlueMotion. Έχοντας στον πλευρό του έναν νέο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, μία σειρά εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας και τις σχεδιαστικές αλλαγές που βελτιώνουν τις αεροδυναμικές επιδόσεις του αμαξώματος, το Golf TDI Bluemotion των 110 ίππων καταναλώνει μόλις 3,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Εξίσου αποδοτική είναι και η έκδοση φυσικού αερίου. Το Golf TGI BlueMotion εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων, η ισχύς του οποίου φτάνει τους 110 ίππους. Οι δύο δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας 15 κιλών εξασφαλίζουν αυτονομία 940 χιλιομέτρων, τα οποία έρχονται να προστεθούν στα 420 χιλιόμετρα αυτονομία που προσφέρει το δοχείο βενζίνης.

Στο μέχρι σήμερα γνωστό Transporter βασίζεται το αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-Co-Motion concept. Με μήκος 4,55 μέτρων και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 800 κιλών, το επαγγελματικών προδιαγραφών VAN της Volkswagen αποτελεί μια ξεκάθαρη, ηλεκτροκίνητη μεταφορική λύση.

Τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας υπόσχεται και η έκδοση παραγωγής του VW XL1. Το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος των 795 κιλών, η εξαιρετικές αεροδυναμικές επιδόσεις (0.189 cd) καθώς και το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζει έναν δικύλινδρο κινητήρα diesel με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, επιτρέπουν στο XL1 να καταναλώνει μόλις 0,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του διθέσιου VW ξεχωρίζουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και οι αξιοπρεπείς επιδόσεις, καθώς σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,7 δευτερόλεπτα.

Πλουσιότερο εξοπλισμό σε όλα σχεδόν τα επίπεδα αλλά και τα χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε έναν λιλιπούτειο crossover διαθέτει το cross up!.

Ξεκινώντας στην γερμανική αγορά από τα 13.925 ευρώ, το cross up! διατίθεται με την ισχυρότερη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας ενός λίτρου, αποδίδοντας 75 ίππους.

auto.in.gr

Sports in

Έφερε τη σειρά στα ίσια με μπρέικ το Μαϊάμι (vid)

Οι Χιτ σόκαραν τους Σέλτικς, καθώς επικράτησαν με 111-101 στη Βοστώνη και έφεραν στα ίσια (1-1) τη σειρά του πρώτου γύρου των playoffs.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024