Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o

Hellastat: Ανθεκτικά τα super market στην ύφεση

Σύμφωνα με μελέτη της Hellastat παρά τη πτωτική τάση της κατανάλωσης στα super markets λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών, η αξία της αγοράς εμφάνισε ήπια άνοδο της τάξης του 2,8% το 2011. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων, οι οποίες εκμεταλλεύθηκαν το κενό που […]

Σύμφωνα με μελέτη της Hellastat παρά τη πτωτική τάση της κατανάλωσης στα super markets λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών, η αξία της αγοράς εμφάνισε ήπια άνοδο της τάξης του 2,8% το 2011. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων, οι οποίες εκμεταλλεύθηκαν το κενό που άφησαν οι εταιρείες που αποχώρησαν (κυρίως ΑΤΛΑΝΤΙΚ και ALDI), ενώ ενίσχυσαν περαιτέρω τη θέση τους έναντι των μικρών ανεξάρτητων σημείων πώλησης.

Η ανθεκτικότητα του τομέα των super market αντανακλάται και στον αντίστοιχο Δείκτη Όγκου της ΕΛΣΤΑΤ για το 2011, ο οποίος κατέγραψε πτώση 3,5%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου του οποίου η αντίστοιχη μείωση διαμορφώθηκε σε 10,2%. Επίσης, τους πρώτους 10 μήνες του 2012 ο εν λόγω δείκτης μειώθηκε περαιτέρω κατά 7,7%, έναντι 12,2% στο σύνολο του εμπορίου.

Σημαντικότερη εξέλιξη για την αγορά κατά το 2012 στάθηκε έξοδος του γαλλικού Ομίλου Carrefour, ενώ η ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε ανέλαβε αρμοδιότητες master franchise τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην περιοχή των Βαλκανίων. Οι εταιρίες του κλάδου αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως μειωμένη ρευστότητα, αυξημένους συντελεστές ΦΠΑ σε τρόφιμα και αναψυκτικά και υψηλά κόστη για την ανάπτυξη των δικτύων τους. Τέλος, οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις super market δέχονται σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις από τις αλυσίδες discount λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησης.

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 132 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

– Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των super market του δείγματος το 2011 αυξήθηκε κατά 2,8%, στα €10,28 δισ.

– Ωστόσο, τα συνολικά ΚΠΤΦΑ κατέγραψαν μείωση κατά 22,5%, στα €197 εκ., ενώ το δείγμα εμφάνισε για πρώτη φορά προ φόρων ζημιές €190 εκ., από κέρδη €27 εκ. το 2010. Η μέση υποχώρηση ΚΠΦ ανά εταιρεία σχηματίστηκε σε -26,7% έναντι του συνόλου της ελληνικής οικονομίας (-15,4%).

– Λόγω του τιμολογιακού ανταγωνισμού, το περιθώριο μικτών κερδών υποχώρησε κατά 1 μονάδα σε 19,3%, συμπαρασύροντας –σε συνδυασμό με την αύξηση των εξόδων διάθεσης – τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα (2,9% και 0,3% αντίστοιχα).

-Οι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας υπολείπονται διαχρονικά της μονάδας (0,88 και 0,45 αντίστοιχα για το 2011) κυρίως λόγω της εκτεταμένης κεφαλαιακής μόχλευσης των εταιριών (3,4 προς 1 το 2011).

– Η βραδεία αποπληρωμή των προμηθευτών (132 ημέρες) οδήγησε τον εμπορικό κύκλο σε ιδιαίτερα ευνοϊκό επίπεδο το 2011 (-54 ημέρες).

– Ο δείκτης μέσης αποδοτικότητας Ιδίων Κεφαλαίων (RοΕ) υποχώρησε σε 5%, από 7,5% το 2010.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024