Μετά το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα εκτεταμένης αυτονομίας (βλέπε Volt), η Chevrolet προσθέτει στην γκάμα της ένα ακόμη μηδενικών ρύπων τετράτροχο.

Αυτή τη φορά, βέβαια, πρόκειται για μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση και ειδικότερα για την έκδοση EV του μέχρι σήμερα γνωστού Spark.

To ηλεκτροκίνητο Spark θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Los Angeles στα τέλη Νοεμβρίου, όντας εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που σύμφωνα με τις πρώτες, επίσημες πληροφορίες θα αποδίδει τουλάχιστον 134 ίππους (100 kW) και σχεδόν 530 Nm ροπής.

Την εντυπωσιακή, ομολογουμένως, αποδοτικότητα του ηλεκτροκινητήρα επιβεβαιώνουν και οι επιδόσεις, καθώς το Spark EV θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από εννέα δευτερόλεπτα.

«Όταν η ομάδα μας ξεκίνησε τη διαδικασία εξέλιξης του συστήματος κίνησης για το Spark EV γνωρίζαμε ήδη ότι θα έπρεπε να προσφέρουμε ένα απρόσμενα διασκεδαστικό τετράτροχο με τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας», δήλωσε ο αρχιμηχανικός του Spark EV, Chuck Russel, προσθέτοντας ότι «οι πελάτες της Chevrolet θα εκτιμήσουν το πόσο ευχάριστο είναι στο δρόμο το Spark EV και το γεγονός ότι η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα προσφέρεται αδιάκοπα σε κάθε περίσταση».

Η ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση του πλήρως ηλεκτροκίνητου Chevrolet αντλείται από συστοιχίες μπαταριών ιόντω-λιθίων, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και εν μέρει στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Αν και παραμένει άγνωστη η αυτονομία που θα προσφέρουν οι συσσωρευτές ενέργειας, η GM θα προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας που θα φτάνει τα οκτώ χρόνια ή εναλλακτικά τα 100.000 μίλια (περίπου 160.000 χιλιόμετρα).

Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσει κανείς τη μονάδα ταχείας φόρτισης, η οποία θα επιτρέπει την ανάκτηση του 80% της ενέργειας των μπαταριών μέσα σε μόλις 20 λεπτά.

Σε διαφορετική περίπτωση, συνδέοντας το Spark EV με το οικιακό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, η πλήρης φόρτιση των μπαταριών δεν θα ξεπερνά σε διάρκεια τις επτά ώρες. Την ίδια στιγμή ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την εξέλιξη της συγκεκριμένης διαδικασίας, μέσω εφαρμογής για συσκευές κινητής τηλεφωνίας (smartphones).

Για την εξέλιξη των μπαταριών ιόντων-λιθίου χρειάστηκαν περισσότερες από 200.000 ώρες δοκιμών σε εξειδικευμένα κέντρα, εντός αλλά και εκτός αμερικανικών συνόρων.

Σημαντική αποδείχθηκε και η εμπειρία της Chevrolet από την παραγωγή του Volt, καθώς σύμφωνα με την ίδια την GM, τουλάχιστον το 75% των τμημάτων του συστήματος κίνησης του Spark EV προέρχεται από το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα εκτεταμένης αυτονομίας που γνώρισε η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

auto.in.gr