Ένα νέο πετρελαιοκίνητο μοτέρ υποδέχεται στην πολυσύνθετη γκάμα του το Opel Astra.

O λόγος για τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.995 κ.εκ., οποίος προέρχεται από το μεγαλύτερων διαστάσεων Insignia, αποδίδοντας 195 ίππους και 400 Nm ροπής.

Το συγκεκριμένο μοτέρ εφοδιάζεται με δύο διαφορετικού μεγέθους υπερσυμπιεστές καυσαερίων και δύο ξεχωριστά intercoolers.

Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα τα παραγόμενα καυσαέρια κατευθύνονται στο μικρότερο -σε μέγεθος- υπερσυμπιεστή, γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να έχει στη διάθεσή του το 80% της μέγιστης ροπής (320 Nm) μόλις από τις 1.250 σ.α.λ.

Αν ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, μέρος των καυσαερίων κατευθύνονται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή εξασφαλίζοντας από τις 1.750 σ.α.λ. τη μέγιστη τιμή της ροπής.

Πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. ο μικρότερος υπερσυμπιεστής απομονώνεται πλήρως και όλα τα καυσαέρια που παράγονται καταλήγουν στο μεγαλύτερο υπερτροφοδότη.

Ο συνδυασμός των δύο υπερσυμπιεστών και των δύο ανεξάρτητων κυκλωμάτων ψύξης του αέρα, περιορίζει στο ελάχιστο το φαινόμενο της υστέρησης που παρουσιάζουν συνήθως οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες diesel.

Οι ανταγωνιστικές επιδόσεις επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες του εν λόγω κινητήρα, ενώ εξίσου εντυπωσιακές είναι οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Συγκεκριμένα η πεντάθυρη έκδοση του Astra με τον BiTurbo κινητήρα diesel των 195 ίππων καταναλώνει μόλις 5,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 134 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται και στους τρεις τύπους αμαξωμάτων του μικρομεσαίου Opel (5θυρο, GTC και Station Wagon) και συνδυάζεται με σύστημα start&stop.

Οι παραγγελίες του Astra 2.0 ΒiTurbo CDTI αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στους
επόμενους μήνες, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του χρόνου.

auto.in.gr