Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Golf GTI: Η έβδομη σφραγίδα

VW Golf GTI: Η έβδομη σφραγίδα

H έκδοση VW Golf GTI θα ακολουθήσει λίγο μετά την πρεμιέρα της έβδομης γενιάς του γερμανικού hatchback στη διεθνή έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας, το φθινόπωρο, με την φιλοδοξία να επισφραγίσει τον τίτλο, αν όχι της ισχυρότερης, της αιχμηρότερης και καλύτερα εξοπλισμένης πρότασης στην κατηγορία του.


H 7η γενιά του VW Golf GTI υπόσχεται να επιστρέψει στις ρίζες της, αποποιούμενη τουλάχιστον 100 κιλά από το βάρος της και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα χαρακτηριστικά που θα καθορίσουν την οδική συμπεριφορά της που θα έχει ως προτεραιότητα την ευελιξία.

Ταυτόχρονα το νέο Golf GTI υπόσχεται να είναι ισχυρότερο, καλύτερα εξοπλισμένο και πιο ασφαλές από ποτέ σε σχέση με το παρελθόν του.

Αυτό ξεκίνησε το 1976, όταν η παρουσία του πρώτου εκπροσώπου του έθεσε ουσιαστικά τα θεμέλια για την κατηγορία των “hot-hatchback”, μια «παράδοση» που η νέα γενιά του Golf GTI υπόσχεται να τηρήσει, ωθώντας σε νέα όρια την έννοια των εμπροσθοκίνητων hatchback επιδόσεων.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση το νέο GTI, όπως εξάλλου και η νέα γενιά του Golf την οποία θα έχει ως αφετηρία, δεν θα διαφέρει κατά πολύ εξωτερικά αποτελώντας ένα είδος σχεδιαστικής εξέλιξης σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του. Φυσικά, δεν θα λείψουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία που καθορίζουν, πλέον, την εμφάνισή του, όπως η γρίλια, οι κόκκινες λεπτομέρειες και το αιχμηρότερο bodykit σε σχέση με την απλή έκδοση το δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου.

Όσον αφορά τα περαιτέρω στοιχεία του νέου Golf GTI η VW θα ακολουθήσει την συνήθη πρακτική της, προσπαθώντας να αποδείξει στον ανταγωνισμό ότι η ισχύς του κινητήρα ενός αυτοκινήτου δεν είναι τα πάντα. Έτσι, το Golf GTI αναμένεται να υιοθετήσει ένα τετρακύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 2,0 λίτρων ο οποίος θα αποδίδει περίπου 240 ίππους, μέγεθος που υπερέχει μόνο κατά 8 ίππους σε σχέση με την γνωστή έκδοση Golf GTI Edition 35.

Αν και κάθε άλλο παρά αισθητή αύξηση ισχύος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το παραπάνω μέγεθος, σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος, αναμένεται να περικόψει το χρόνο που απαιτείται για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα από τα 6,9 δευτερόλεπτα της μέχρι σήμερα γνωστής έκδοσης στα 6,0 δευτερόλεπτα για τη νέα γενιά του. Όσον αφορά την τελική της ταχύτητα αναμένεται να φτάνει τα 250 χλμ.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι όσοι απαιτούν περισσότερα από μια έκδοση επιδόσεων, το 2014 θα ακολουθήσει και η τετρακίνητη R του Golf η οποία θα εφοδιάζεται μεν με τον παραπάνω κινητήρα, αποδίδοντας όμως 300 ίππους.

Στην περίπτωση της GTI έκδοσης, ο δίλιτρος κινητήρας θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή κατ’ επιλογή, με τα DSG διπλού συμπλέκτη της γερμανικής φίρμας. Εξάλλου, στη νέα γενιά του Golf αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η μείωση του βάρους, που επιτυγχάνεται χάρη στη νέα πλατφόρμα την οποία βασίζεται και η οποία αξιοποιεί χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας αλλά και περισσότερο αλουμινίου. Επιπλέον, τα λεπτότερα καθίσματα και τα η εξορθολογισμένη κατασκευή των ηλεκτρικών και των επιμέρους συστημάτων, θα αναλάβουν να παίξουν το δικό τους ρόλο στην συνολική μείωση του βάρους που αναμένεται να περιοριστεί στα 1.300 κιλά.

Επίσης, ειδικά για την έκδοση GTI, και προς την ίδια κατεύθυνση, τόσο η οροφή όσο και η ανάρτηση θα κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, αναμένεται να αυξήσουν την ευελιξία και την σταθερότητα του νέου μοντέλου.

Το μειωμένο βάρος δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το Golf GTI θα είναι «γυμνό», αντιθέτως, υπάρχει μια σειρά συστημάτων που θα κάνουν πρεμιέρα στην sport προσανατολισμού έκδοση του μικρομεσαίου hatchback, όπως ένα ενεργό σύστημα διεύθυνσης καθώς και ένα νέο ηλεκτρονικό διαφορικό (VAQ), τα οποία θα διασφαλίζουν μια δυναμική οδική συμπεριφορά αντάξια της ιστορίας των διακριτικών του.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά το νέο ηλεκτρονικό διαφορικό, πρόκειται ουσιαστικά για σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο κατανέμει την ροπή με προτεραιότητα τον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση, περιορίζοντας τις τάσεις υποστροφής.

Ο Stefan Gies επικεφαλής εξέλιξης πλαισίου στην VW, εξηγεί: «Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο στρίβει ταχύτερα και μπορεί να επιταχύνει πιο γρήγορα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξοπλισμός του VW Scirocco για τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Nurburgring, με το παραπάνω σύστημα, το έκανε κατά 8,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο στη γερμανική πίστα.

Όσον αφορά το ενεργό σύστημα διεύθυνσης, αξιοποιώντας την περισσότερη ευελιξία του νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος υποβοήθησης του τιμονιού του νέου Golf, παραμετροποιεί την απόκριση αναλόγως τις συνθήκες.

Επίσης παρόλο που το νέο Golf GTI θα είναι ελαφρύτερο σε σχέση με το παρελθόν, υπόσχεται να είναι και πιο ευρύχωρο χάρη στα επιπλέον τέσσερα εκατοστά του μεταξονίου του.

Σε επίπεδο εξοπλισμού εκτός των παραπάνω συστημάτων, το Golf GTI θα διαθέτει ρυθμιζόμενο cruise control, σύστημα αποτροπής ατυχημάτων, σύστημα προειδοποίησης αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας στο βασικό του εξοπλισμό.

auto.in.gr

Sports in

Άγριο ξύλο μεταξύ οπαδών πριν το Τζένοα – Κάλιαρι (vid)

Ακόμα ένα περιστατικό οπαδικής βίας έρχεται να ταράξει την Ιταλία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024