Η Δράση Διανυκτέρευση στο μουσείο – Sleepover εντάσσεται στον κύκλο εκδηλώσεων «Θεσσαλονίκη 1912-2012», στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών.
Το 2011 πραγματοποιήθηκε, από το Δήμο Θεσσαλονίκης, μία από τις πλέον σύγχρονες διεθνείς μουσειολογικές πρακτικές, η πρωτότυπη δράση με τον τίτλο «Διανυκτέρευση στο μουσείο – Sleepover».

Συγκεκριμένα, από το Μάιο έως και τον Δεκέμβριο της περασμένης χρονιάς, 320 παιδιά πήραν μέρος σε 12 διανυκτερεύσεις που έλαβαν χώρα σε 9 Μουσεία της Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μία σπάνια εμπειρία, συμμετέχοντας σε επιλεγμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες.

Μετά την επιτυχία και τη μεγάλη απήχηση που συνόδευσε τη συγκεκριμένη δράση ο Δήμος Θεσσαλονίκης, επανέρχεται με ένα νέο κύκλο δραστηριοτήτων, από το Μάιο έως και το Δεκέμβριο του 2012 και συγκεκριμένα στις παρακάτω ημερομηνίες και μουσεία:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΜΟΥΣΕΙΑΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝΗΛΙΚΙΑ
11/5/2012ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ & ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ258-9
18/5/2012ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ2010-12
18/5/2012ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ108-9
25/5/2012ΝΟΗΣΙΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ308-9
8/6/2012ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ3510-12
15/9/2012ΝΟΗΣΙΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ308-9
29/9/2012ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ2510-12
13/10/2012

13/10/2012

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ & ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

25

25

8-12

10-12

20/10/2012ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ3010-12
3/11/2012ΝΟΗΣΙΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ3010-12
10/11/2012ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ1010-12
24/11/2012ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ2510-12
1/12/2012ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ208-12
1/12/2012ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ308-9

Η Δράση «Διανυκτέρευση στο Μουσείο – Sleepover» εντάσσεται στον κύκλο εκδηλώσεων «Θεσσαλονίκη 1912-2012», στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα διαθέσει νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους που θα επιβλέπουν τα παιδιά και θα προσφέρει βραδινό και πρωινό γεύμα, με τη στήριξη χορηγιών. Επιπλέον, τη δράση θα υποστηρίξει η Επίλεκτη Ομάδα Ειδικών Αποστολών, με την παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ανάγκης.

Συντροφιά στα παιδιά κατά την παραμονή τους στα μουσεία, θα κρατούν ειδικοί μουσειοπαιδαγωγοί, με ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, διαμορφωμένα από το κάθε μουσείο.

Επίσης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα οργανώσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα περιλαμβάνει αφηγήσεις παραμυθιών, προσαρμοσμένων στις θεματικές του κάθε μουσείου, από την Ανθή Θάνου και τον Παναγιώτη Κούλελη, παράσταση κουκλοθέατρου για παιδιά από την ομάδα «Νίστα» και ειδικό παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού (Thessaloniki Museum Rally) από τη δημιουργική ομάδα παιχνιδιών «Gamecraft», βασισμένο στη θεματική για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.

Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μαζί τους: υπνόσακο, μαξιλάρι, φακό, παντόφλες, ζεστά και άνετα ρούχα και ένα μπουκαλάκι νερό.

Οι γονείς θα πρέπει να έχουν μαζί τους αστυνομική ταυτότητα και θα υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση για τη συμμετοχή των παιδιών τους στην πολιτιστική δράση.

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να δηλώσει έως και 3 παιδιά για κάθε μουσείο. Τα παιδιά που θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα έως και τις 25 Μαΐου, δε θα έχουν το δικαίωμα δεύτερης συμμετοχής κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.

Ειδικότερα, για τις διανυκτερεύσεις που θα πραγματοποιηθούν στις 11, 18 και 25 Μαΐου, οι δηλώσεις συμμετοχής πρέπει να υποβληθούν από την Τρίτη 8 Μαΐου 2012 μετά τις 08:00 π.μ.

Στη διανυκτέρευση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, στις 8 Ιουνίου, θα συμμετέχουν αποκλειστικά παιδιά της Ε΄ τάξης του 18ου Δημοτικού Σχολείου των Ιωαννίνων, κατόπιν δικού τους αιτήματος. «Το γεγονός αυτό» τονίζει ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Σπύρος Πέγκας, «αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη δράση έχει βρει μεγάλη απήχηση, ξεπέρασε τα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης και διαδραματίζει πλέον ένα σημαντικό ρόλο όσον αφορά τη σύγχρονη μουσειακή εκπαίδευση. Κεντρικός άξονας της φιλοσοφίας μας» καταλήγει ο κ. Πέγκας «είναι η βιωματική καλλιέργεια της παιδείας και του πολιτισμού, από τις μικρές ηλικίες».