Πλέον, η μείωση των χιλιομέτρων που έχει «γράψει» ένα αυτοκίνητο δεν είναι η μόνη έκφανση της γνωστής παρέμβασης-παρανομίας στο χιλιομετρητή του αυτοκινήτου, καθώς, πρόσφατα περιστατικά στη Βρετανία, αποκάλυψαν ότι εξίσου δημοφιλής είναι και η πρόσθεση χιλιομέτρων στο κοντέρ, μια τακτική προσφιλής κυρίως στις τάξεις «προσωρινών» ιδιοκτητών αυτοκινήτων με βλέψεις μονιμότητας.

Ο λόγος προφανής: να μειώσουν την τιμή ενός αυτοκινήτου το οποίο τους ανήκει προσωρινά με leasing με την προοπτική να το αγοράσουν όταν αυτό πωληθεί, σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Αυτό τουλάχιστον αποκάλυψε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις αρμόδιες βρετανικές αρχές σε εταιρεία που είχε χρονομισθώσει στόλο επαγγελματικών οχημάτων τα κοντέρ των οποίων, ήταν «πειραγμένα» προς τα πάνω.

«Ένας ολόκληρος ο στόλος από 30 van και δεν υπήρξε ούτε ένα που να μην έχει πειραχτεί ο χιλιομετρητής. Σε μερικά από αυτά μάλιστα είχαν προστεθεί 40.000 χλμ.», αποκαλύπτει ο David Tomes επικεφαλής της έρευνας.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, η απουσία πρόβλεψης για τη συντήρηση-έλεγχο των αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο συμβόλαιο leasing έδωσε στην εταιρεία την απαραίτητη ελευθερία για να ρυθμίσει τους χιλιομετρητές κατά βούληση.

«Πριν λήξει το συμβόλαιο και τα παραδώσουν, η εταιρεία ρύθμισε όλους τους χιλιομετρητές ώστε να φτάσουν στο όριο που προβλεπόταν από το συμβόλαιο χρονομίσθωσης. Στην συνέχεια θα τα «παρακολουθούσε» ως τον πλειστηριασμό» συνεχίζει D. Tomes.

Αυτό αυτομάτως σήμαινε ότι η εταιρεία είχε το πλεονέκτημα στον πλειστηριασμό και θα μπορούσε να τα αγοράσει κερδίζοντας χιλιάδες στερλίνες για κάθε van.

Παρά τον απλό και ευφυή σχεδιασμό, η εταιρεία leasing τελικώς κάτι υποψιάστηκε, ερεύνησε το ζήτημα και το θέμα κατέληξε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το βρετανικό σύνδεσμο εταιρειών χρονομίσθωσης το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν το πρώτο του είδους που έχει καταγραφεί, ενώ όπως σημειώνει εκπρόσωπος του συνδέσμου: «..καλό θα ήταν για να αποφευχθούν τέτοιου είδους περιστατικά οι εταιρείες να μην ενημερώνουν τους πελάτες τους για τους πλειστηριασμούς και το ποια αυτοκίνητα θα βγουν τελικώς στο σφυρί».

Αντιθέτως με την αύξηση των χιλιομέτρων στο κοντέρ η οποία κατά γενική ομολογία αποτελεί μια πρωτότυπη απάτη, η συνήθης πρακτική απάτης στον τομέα του leasing αυτοκινήτων είναι οι νόμιμοι χρονομισθωτές να μισθώνουν εκ νέου ένα αυτοκίνητο που πρακτικά δεν τους ανήκει.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία η συγκεκριμένη μέθοδος απάτης αυξήθηκε γεωμετρικά το 2011 προσμετρώντας τους πρώτους μήνες της χρονιάς στο 20% των συνολικών παρανομιών που αφορούν τον κλάδο και φτάνοντας στο 40% στο τέλος της χρονιάς.

auto.in.gr