Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, αλλά και ανταποκρινόμενα στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, διοργανώνουν για έβδομη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας».
Στις συναντήσεις αυτές θα συζητηθούν και θα αναλυθούν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με το γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη, από τις 29 Φεβρουαρίου ως και τις 30 Απριλίου 2012, από τις 18:30 ως τις 20:30 θα πραγματοποιούνται συναντήσεις στους χώρους του σχολείου.

Δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη γραμματεία του σχολείου ή στο e-mail: seminaria@protypa.gr .

Παρατηρήσεις:
• Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
• Τις ώρες των συναντήσεων θα υπάρχει δυνατότητα φύλαξης των παιδιών στο χώρο του σχολείου.
• Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της Θεσσαλονίκης.

Πρόγραμμα συναντήσεων

Ημερομηνία: Δευτέρα 5/03/2012
Τηλεόραση, διαδίκτυο, ηλεκτρονικά παιχνίδια: Γιατί εξακολουθούν να παραμένουν από τα πιο συχνά θέματα εντάσεων στην οικογένεια;
Η τηλεόραση και η χρήση του διαδικτύου αποτελούν πλέον μέσα όχι μόνο ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αλλά και επικοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μελέτες εντοπίζουν την αρνητική επιρροή της τηλεόρασης και του διαδικτύου στις νεαρές ηλικίες. Ειδικότερα, η ενασχόληση των παιδιών με το ηλεκτρονικό παιχνίδι, έχει αλλάξει την έννοια και τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου των μελών της οικογένειας. Υπάρχουν τρόποι να χρησιμοποιηθούν αυτά τα μέσα θετικά, αποφεύγοντας τους κινδύνους;
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.

• Ημερομηνία: Τετάρτη 7/03/2012
Προληπτική οδοντιατρική. Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε γερά δόντια για μια ζωή;
Η σημασία της πρόληψης στη σωστή οδοντιατρική υγιεινή. Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής που εφαρμόζεται στο σχολείο μας.
Αρχάκης Αριστείδης (DDS MDentSci), Παιδοδοντίατρος

Συνήθη οφθαλμολογικά προβλήματα στην παιδική ηλικία.
Προσέξτε τα σαν τα μάτια σας!
Η σημασία της πρόληψης στην υγεία των ματιών και στη σωστή όραση. Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου που εφαρμόζεται στο σχολείο μας.
Σουλτανίδης Μαρίνος, Χειρουργός οφθαλμίατρος

• Ημερομηνία: Τετάρτη 14/03/2012
Συχνές ερωτήσεις: Ας προσπαθήσουμε να λύσουμε τις απορίες των παιδιών μας.
Η περιέργεια κυριαρχεί και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς βλέπουν τα παιδιά τον κόσμο. Πολύ συχνά είτε με ειδικές αφορμές ή απλά από ενδιαφέρον, αφοπλίζουν τους γονείς με ερωτήσεις που μπορεί να προκαλέσουν αμηχανία. Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε ερωτήσεις σχετικά με το «πώς γεννήθηκα;», «γιατί ο παππούς πήγε στον ουρανό;», «γιατί αυτό το παιδί είναι σε καροτσάκι;» και να αποφύγουμε τις άβολες καταστάσεις;
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.

• Ημερομηνία: Δευτέρα 19/03/2012
Πρώτες βοήθειες Αντιμετώπιση προβλημάτων όπως: λιποθυμίες, αιμορραγίες, ρινορραγίες, κατάγματα, δηλητηριάσεις, ηλεκτροπληξία, εγκαύματα, έμφραγμα, υπογλυκαιμία, κακώσεις κεφαλής, πνιγμός.
Νικόλαος Γκούρτσας – Διασώστης ΕΚΑΒ-Εκπαιδευτής Α΄ Βοηθειών. Διευθυντής των προγραμμάτων εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης.

• Ημερομηνία: Τετάρτη 28/03/2012
Παιδικό ιχνογράφημα: Η διαφορετική γλώσσα των παιδιών.
Το παιδικό ιχνογράφημα, αυθόρμητο και παγκόσμιο, υπακούει σε ορισμένους δικούς του νόμους και διαγράφει μια δική του εξέλιξη. Η ζωγραφική είναι ένας από τους σημαντικότερους τρόπους έκφρασης των παιδιών. Το παιδί ζωγραφίζοντας εκφράζει τη χαρά του, τη λύπη του, τις σχέσεις του με την οικογένειά του και το περιβάλλον του. Μπορούμε να δούμε τις παιδικές ζωγραφιές ως προσωπικές δηλώσεις που περιέχουν συνειδητά ή ασυνείδητα μηνύματα και σκέψεις που αντιπροσωπεύουν την ψυχολογική κατάσταση των παιδιών.
Λίνα Συμεωνίδου, εκπαιδευτικός, κλινική ψυχολόγος, οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια.

• Ημερομηνία: Δευτέρα 2/04/2012
Μελέτη στο σπίτι: Πώς μπορούμε ως γονείς να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας ώστε το διάβασμα στο σπίτι να αποβεί αποδοτικό.
Η μελέτη στο σπίτι αποτελεί ένα από τα βασικά καθήκοντα του παιδιού που ζητείται να διεκπεραιώσει μόνο του. Για την επίτευξή της απαιτούνται συγκεκριμένες ικανότητες αλλά και δεξιότητες, με τις οποίες οι γονείς και το σχολείο εξοπλίζουν το παιδί. Θα παρουσιάσουμε τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στη μελέτη στο σπίτι.
Πέπυ Κολλαρά, Λογοπαιδικός-ειδική παιδαγωγός

• Ημερομηνία: Τετάρτη 25/04/2012
Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό: Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της προσαρμογής των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Βασικό επίκεντρο αποτελεί πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική διάσταση της προσωπικότητας του παιδιού ως προς την προσαρμοστικότητά του στο νέο περιβάλλον. Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος είναι ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

• Ημερομηνία: Δευτέρα 30/04/2012
Σωματική άσκηση και Διατροφή: Ένας δυναμικός συνδυασμός για υγιή και δραστήρια παιδιά.
Στο πλαίσιο της προώθησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής προς τους μαθητές μας, θα συζητήσουμε τον ζωτικής σημασίας συνδυασμό άσκησης και σωστής διατροφής. Θα παρουσιαστούν επίσης τα αποτελέσματα μιας εσωτερικής έρευνας του σχολείου σχετικά με τη διάπλαση του σώματος και τη διατροφή.
Όλγα Καραγιάννη, υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ
Ιορδάνης Δουρβανίδης, Διατροφολόγος, ειδικός συνεργάτης Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.

Μύθοι και αλήθειες για τη σκελετική ανάπτυξη των παιδιών μας.
Πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων της σπονδυλικής στήλης;
Ενημέρωση για το πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου της σπονδυλικής στήλης χωρίς ακτινοβολία, για κύφωση, σκολίωση, λόρδωση και της δυναμικής πελματογράφησης που εφαρμόζεται στο σχολείο .
Διονύσιος Γ. Νικηφόρος Ορθοπαιδικός-χειρουργός