Γιάννης Αδάναλης

Δεν είναι η πρώτη και σίγουρα ούτε και η τελευταία φορά που η αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα μας εντυπωσιάζει. Παραμένοντας ένα νέο και σχεδόν ανεξερεύνητο «είδος», οι κινητήρες diesel δεν χάνουν την ευκαιρία να δηλώσουν, χωρίς περιστροφές, την ανωτερότητά τους.

Από τη στιγμή μάλιστα που απέναντί σου στέκεται ένα πετρελαιοκίνητο μοτέρ με δύο διαφορετικού μεγέθους υπερσυμπιεστές καυσαερίων και ισχύ που αγγίζει τους 195 ίππους, έχεις κάθε λόγο να… ευγνωμονείς όσους μετά από δύο δεκαετίες βρήκαν το «θάρρος» να απελευθερώσουν την πετρελαιοκίνηση στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Από εκεί, λοιπόν, που το ενδιαφέρον για τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα της Opel θα ήταν φιλολογικό, σήμερα τo συγκεκριμένο μοτέρ φαντάζει ως την ιδανική επιλογή στην πολυσύνθετη γκάμα του Insignia.

Όχι γιατί η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε θεωρητικό επίπεδο δεν ξεπερνά τα 4,9 λίτρα (στην πράξη το νούμερο αυτό δεν επιβεβαιώνεται), αλλά γιατί έχεις την τύχη να απολαμβάνεις τις επιδόσεις ενός εξίσου προηγμένου κινητήρα βενζίνης.

Παρά την πολυπλοκότητα της κατασκευής του –πέρα από τους δύο υπερσυμπιεστές, υπάρχουν δύο ξεχωριστά intercoolers, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες που κατευθύνουν τη ροή των καυσαερίων και ένα νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού- οι αρχές λειτουργίας του BiTurbo κινητήρα diesel της Opel γίνονται από την πρώτη στιγμή κατανοητές.

Στις χαμηλές στροφές, όπου η ποσότητα των καυσαερίων δεν είναι αρκετή, τον πρώτο λόγο έχει ο μικρότερος εκ των δύο υπερσυμπιεστών. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να παράγει το 80% της μέγιστης ροπής από τις 1.250 σ.α.λ., εξαλείφοντας το φαινόμενο της υστέρησης.

Από τη στιγμή που ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα αυξηθεί τότε μέρος των καυσαερίων οδηγούνται και προς τον μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, εξασφαλίζοντας μόλις στις 1.750 σ.α.λ. τη μέγιστη ροπή των 400 Nm.

Πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. ο μικρότερος υπερσυμπιεστής απομονώνεται, καθώς το σύνολο των καυσαερίων οδηγείται στη μεγαλύτερων διαστάσεων τουρμπίνα.

Η ύπαρξη δύο ξεχωριστών κυκλωμάτων ψύξης (intercooler νερού για τον μικρό υπερσυμπιεστή και intercooler αέρα για το μεγάλο), περιορίζει τη διαδρομή του αέρα, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την απόκριση του κινητήρα.

Με τη σειρά του, το σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail τρίτης γενιάς υπόσχεται μεγαλύτερη ακρίβεια και έως 8 διαφορετικούς ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης περιορίζοντας, τόσο το θόρυβο που προκαλεί η λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα όσο και την κατανάλωση καυσίμου.

Σε κάθε περίπτωση τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του BiTurbo CDTI των δύο λίτρων, υποστηρίζουν τον τίτλο της κορυφαίας πετρελαιοκίνητης μονάδας που διαθέτει αυτή τη στιγμή η γκάμα της Opel.

Εξοπλίζοντας δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις του δημοφιλούς Opel, φροντίζει ώστε οι επιδόσεις του (κυρίως οι ρεπρίζ) να μπορούν να συγκριθούν ακόμη και με αυτές ενός Insignia OPC.

Αντιστοίχως, το start&stop που συνοδεύει το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων (προαιρετικά προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων), δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η κατανάλωση καυσίμου να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.

Για τους πλέον απαιτητικούς, που θα επιλέξουν ένα τετρακίνητο Insignia, το Opel Performance Center εξέλιξε το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο βελτίωσης «Super Sport Chassis», το οποίο περιλαμβάνει HiPerStruts γόνατα για την μπροστινή ανάρτηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (FlexRide) και φρένα της Brembo.

Για τους υπόλοιπους, το γεγονός ότι το διπλά υπερτροφοδοτούμενο Insignia επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα, αρκεί ώστε να υπερκαλύψει τις προδιαγραφές ενός φιλήσυχου sedan, ενός πρακτικού hatchback ή ενός ιδιαίτερα εντυπωσιακού station wagon.

Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στην κορυφαία πρόταση της Opel, θα πρέπει να σημειώσουμε την αναβάθμιση των συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας, η οποία προέκυψε από τη συνεργασία του Opel Eye δεύτερης γενιάς (σύστημα ανάγνωσης οδικής σήμανσης) με ένα radar, το οποίο υποστηρίζει λειτουργίες, όπως το ενεργό cruise control, την προειδοποίηση για ενδεχόμενη σύγκρουση και την αυτόματη επιβράδυνση του αυτοκινήτου σε περίπτωση που η σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα θεωρηθεί αναπόφευκτη.

To Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI με μία ματιά


Διαστάσεις (μέτρα):
Μ/Π/Υ:  4,830 / 1,856/ 1,498  (4,908 / 1,856 / 1,520 Sports Tourer)

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,737

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.956

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 195/4.000

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 400/1.750

Βάρος (κιλά): Aπό 1.498

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,9 (Sedan FWD),  5,4 (Sedan AWD), 5,1 (Sports Tourer FWD), 5,6 (Sports Tourer AWD)  

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 129 (Sedan FWD),  144 (Sedan AWD), 134 (Sports Tourer FWD), 149 (Sports Tourer AWD)  

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα: 8,7 (Sedan FWD),  8,9 (Sedan AWD), 8,9 (Sports Tourer FWD), 9,1 (Sports Tourer AWD)  

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 230 (Sedan FWD),  228 (Sedan AWD), 225 (Sports Tourer FWD), 223 (Sports Tourer AWD)

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας