Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αλλάζουν οι ετικέτες των αντηλιακών προϊόντων

Αλλάζουν οι ετικέτες των αντηλιακών προϊόντων

Νέοι κανόνες για τις ετικέτες των αντηλιακών με στόχο την διευκόλυνση του καταναλωτή στην επιλογή του κατάλληλου προϊόντος για πιο στοχευμένη προστασία από τον ήλιο, πρόληψη του καρκίνου του δέρματος και της πρόωρης γήρανσης, αναμένεται να ισχύσουν στις ΗΠΑ.

Νέοι κανόνες για τις ετικέτες των αντηλιακών με στόχο την διευκόλυνση του καταναλωτή στην επιλογή του κατάλληλου προϊόντος για πιο στοχευμένη προστασία από τον ήλιο, πρόληψη του καρκίνου του δέρματος και της πρόωρης γήρανσης, αναμένεται να ισχύσουν στις ΗΠΑ.

Ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) αποφάσισε ότι τα προϊόντα που θέλουν να φέρουν τον ισχυρισμό «αντηλιακό», θα πρέπει να παρέχουν προστασία τόσο από τις υπεριώδεις ακτίνες Α και Β, αλλά και να έχουν δείκτη προστασίας (SPF) 15 ή υψηλότερο.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Δρ Τζάνετ Γουντκοκ διευθύντρια του Κέντρου Αξιολόγησης Φαρμάκων του FDA τόνισε ότι «προσπαθούμε να εδραιώσουμε ένα νέο πρότυπο για τις ΗΠΑ», το οποίο θα διασφαλίζει ότι όλα τα αντηλιακά προϊόντα που ισχυρίζονται ότι είναι «ευρέως φάσματος», θα παρέχουν όντως προστασία έναντι της ακτινοβολίας UVA και UVB. Και η προστασία αυτή θα πρέπει να αυξάνεται σε αναλογία με τις αυξήσεις των δεικτών προστασίας.

Ο FDA απαγορεύει τον όρο «αντηλιακό» και «αδιάβροχο» από τις ετικέτες των προϊόντων, καθώς οι ισχυρισμοί αυτοί είναι παραπλανητικοί. Οι εταιρείες παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων θα μπορούν στο εξής να χρησιμοποιούν τον όρο «ανθεκτικό στο νερό», αρκεί να αναφέρουν το διάστημα χρόνου που το προϊόν έχει αντοχή στο νερό.

Η Δρ Γουντκοκ εξηγεί ότι οι καταναλωτές θα αρχίσουν σύντομα να παρατηρούν τις αλλαγές στις ετικέτες, με κορύφωση το καλοκαίρι του 2012, αλλά πολλές εταιρίες αναμένεται να υιοθετήσουν τα νέα πρότυπα, το συντομότερο δυνατό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλιακό έγκαυμα προκαλείται κυρίως από την υπεριώδη ακτινοβολία Β, ενώ τόσο η UVB όσο και η UVA συντελούν στον καρκίνο του δέρματος και την πρόωρη γήρανση.

Τα προϊόντα προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία που θα πληρούν τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες για ευρέως φάσματος προστασία και έχουν SPF 15 ή υψηλότερο, για πρώτη φορά θα μπορούν να περιλαμβάνουν και τον ισχυρισμό «Όταν γίνεται χρήση του προϊόντος σύμφωνα με τις οδηγίες, μειώνεται ο κίνδυνος για πρόωρη γήρανση του δέρματος και καρκίνο του δέρματος, όταν παράλληλα εφαρμόζονται και άλλα μέτρα προστασίας από τον ήλιο».
Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται η κατάλληλη ένδυση και η παραμονή σε σκιερό μέρος.

Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες έχουν γίνει δεκτές με ενθουσιασμό από τις ιατρικές εταιρείες, περιλαμβανομένης της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, αν και ορισμένοι γιατροί επισημαίνουν ότι θα πρέπει να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα.

«Ο νέος κανονισμός του FDA ίσως δώσει την δυνατότητα στις εταιρείες να περιλαμβάνουν στα προϊόντα τους τον όρο ‘ευρέως φάσματος προστασία’ ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μην είναι έτσι», εξηγεί ο Ντέιβιντ Αντριους ερευνητής του Environmental Working Group.

health.in.gr

Sports in

Κομβικό ντέρμπι στη Νέα Φιλαδέλφεια, δοκιμασία στο «Κλ. Βικελίδης» για τον Ολυμπιακό

Σπουδαίο ντέρμπι στην «Opap Arena» ανάμεσα σε ΑΕΚ και Παναθηναϊκό, με τον Ολυμπιακό να φιλοξενείται νωρίτερα από τον Άρη. Έξοδος στη Λαμία για τον ΠΑΟΚ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024