Μπλόκο στη συγχώνευση της Aegean με την Olympic Air βάζει η Κομισιόν, κρίνοντας ότι η κίνηση αυτή θα οδηγούσε σε μονοπώλιο την ελληνική αγορά των αερομεταφορών. Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν εξήγησε ότι η συγχώνευση «θα οδηγούσε σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για 4 με 6 εκατομμύρια Ελλήνων και Ευρωπαίων καταναλωτών, που ταξιδεύουν από και προς την Ελλάδα κάθε χρόνο». Τις επόμενες κινήσεις τους εξετάζουν οι δύο εταιρείες, χωρίς να αποκλείουν δικαστική προσφυγή.

Μπλόκο στη συγχώνευση της Aegean με την Olympic Air βάζει η Κομισιόν, κρίνοντας ότι η κίνηση αυτή θα οδηγούσε σε μονοπώλιο την ελληνική αγορά των αερομεταφορών.

«Η συγχώνευση θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπώλιο στην Ελλάδα και ως εκ τούτου σε υψηλότερες τιμές και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών για Έλληνες και τουρίστες που ταξιδεύουν μεταξύ Αθήνας και νησιών» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για την επίτροπος Χοακίν Αλμούνια.

Όπως εξήγησε, καθήκον της Επιτροπής είναι να εμποδίζει τη δημιουργία μονοπωλίων κατά την άσκηση των εξουσιών που της έχουν παραχωρηθεί από τα κράτη-μέλη στον τομέα του ελέγχου των συγκεντρώσεων σε επίπεδο ΕΕ.

Υπογράμμισε ακόμη ότι οι δύο αεροπορικές εταιρείες ελέγχουν από κοινού το 96% της ελληνικής εγχώριας αγοράς αεροπορικών μεταφορών.

Σύμφωνα με τον Χ.Αλμούνια, παρά τις παρατάσεις που δόθηκαν στις προθεσμίες και τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τις υπηρεσίες του και τον ίδιο προσωπικά σε επαφές με τους υπεύθυνους των δύο εταιρειών, δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί συμβιβαστική λύση.

Όπως υποστήριξε ο Ισπανός επίτροπος, τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν από τις επιχειρήσεις, εκτιμήθηκε ότι δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα των τεσσάρων εκατομμυρίων καταναλωτών που ταξιδεύουν σε εννέα βασικά ελληνικά δρομολόγια.

O Χοακίν Αλμούνια τόνισε ότι αυτό που ζήτησε από τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών ήταν να του παρουσιάσουν προτάσεις που θα μειώσουν τα εμπόδια εισόδου για άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες.

Διευκρίνισε ειδικότερα ότι δεν μπορούσε να αποτελέσει λύση η θέση των εταιρειών, οι οποίες προσφέρθηκαν να παραχωρήσουν ορισμένες χρονοθυρίδες προσγείωσης και απογείωσης σε ελληνικά αεροδρόμια, καθώς όπως τόνισε, υπάρχει ήδη επάρκεια διαθέσιμων χρονοθυρίδων για όποια ανταγωνιστική εταιρεία επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί.

Τόνισε επίσης ότι αυτό που ζητήθηκε από τις δύο εταιρείες, χωρίς όμως να δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις, ήταν να παρουσιάσουν διαρθρωτικές λύσεις, όπως να παραχωρήσουν τμήμα του αεροπορικού στόλου σε νεοεισερχόμενη εταιρεία ή ακόμη να αναλάβει μια εταιρεία τις εισερχόμενες πτήσεις και μια άλλη εταιρεία τις εξερχόμενες πτήσεις.

Λύσεις, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί κατά το παρελθόν, όπως είπε ο Χ. Αλμούνια.

Ανέφερε τέλος ότι από το 1989 έχουν εξεταστεί 4.500 περιπτώσεις συγχωνεύσεων από τις οποίες μόνο 20 από αυτές απαγορευτήκαν. Η πιο πρόσφατη ήταν μόλις τον Ιούνιο του 2007 (συμπτωματικά, και πάλι για τη συγχώνευση δύο αεροπορικών, των Ryanair και Aer Lingus).

Τις επόμενες κινήσεις τους μελετούν Olympic και Aegean

Ενώπιον της αναμενόμενης απόφασης της Κομισιόν, οι διοικήσεις των δύο εταιρειών μελετούν τις επόμενες κινήσεις τους. Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, οι δύο αεροπορικές αναφέρουν ότι θα μελετήσουν το κείμενο της απόφασης της ΕΕ και κατόπιν συζήτησης με τους συμβούλους τους, θα αποφασίσουν για τις τυχόν περαιτέρω ενέργειες τους στα πλαίσια των δυνατοτήτων που τους δίνει η κείμενη νομοθεσία.

Παράλληλα, αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να ασκήσουν όλα τα ένδικα μέσα, στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Ο πρόεδρος της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης, δήλωσε: «Χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών. Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και συνεχίζουμε. Η πορεία μας άλλωστε έχει δείξει ότι πετυχαίνουμε στα δύσκολα.»

Ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος τόνισε: «Η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την οικονομία της χώρας μας, θα λειτουργήσει δε υπέρ των συμφερόντων των αλλοδαπών ανταγωνιστών μας. Προφανώς κι εμείς, όπως και η AEGEAN, θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τα στελέχη και το προσωπικό μας, τους μετόχους μας και το επιβατικό κοινό».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr