Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι τις πολιτικές που χρεοκόπησαν τον Πειραιά, λέει η Ελπ.Παντελάκη

Δεν θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι τις πολιτικές που χρεοκόπησαν τον Πειραιά, λέει η Ελπ.Παντελάκη


Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;

«Το πρόβλημα της καθαριότητας είναι ένα παράδειγμα σχετικά με το τι σημαίνει ανάπτυξη προς όφελος των επιχειρηματικών κερδών. Όλη αυτή η κατάσταση σχετίζεται και με τον «Καλλικράτη», ο οποίος αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως εμπορεύματα. Θα παραδώσει την διαχείριση των απορριμμάτων στους επιχειρηματίες, μετακυλίοντας το κόστος στους δημότες, ενώ θα επιδεινώσει τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων σ΄ αυτό τον τομέα.

Αντιτασσόμαστε στην εμπορευματοποίηση της καθαριότητας. Θα αγωνιστούμε ώστε το πρόβλημα διαχείρισης των απορριμμάτων να είναι ευθύνη του κράτους για τη περιφερειακή διαχείρισή τους σε συνεργασία με την τοπική διοίκηση, για σύγχρονο οργανωμένο δίκτυο συγκομιδής, εξασφάλιση της δημόσιας υγείας και των εργαζομένων, την διαπαιδαγώγηση για το σεβασμό στον περιβάλλοντα χώρο».

Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;

«Τα χρέη του δήμου δημιουργήθηκαν στο έδαφος της εμπορευματοποίησης των κοινωνικών αναγκών, της επιχειρηματικής δράσης, των τεράστιων ποσών που παρακρατά το κράτος και δεν το αποδίδει στην τοπική διοίκηση.

Οι άλλοι συνδυασμοί καμαρώνουν για τα έσοδα που θα έχουν τα νέα Καλλικρατικά τοπικά όργανα του κράτους από ένα ποσοστό των γενικών πόρων που ξεζουμίζουν το λαό. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τους φόρους αυτούς πηγαίνει και θα πηγαίνει για πολύμορφη στήριξη των μεγαλοεπιχειρηματιών που θα δραστηριοποιούνται στους Δήμους και στις Περιφέρειες και όχι για να ικανοποιηθούν λαϊκές ανάγκες.

Δεν θα δεχτούμε να πληρώσει ο λαός. Το πρόβλημα είναι έργα από ποιόν σε όφελος τίνος. Θα παλέψουμε να δοθούν πίσω στους δήμους οι παρακρατηθέντες πόροι από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Για κατάργηση των ανταποδοτικών τελών, για πλήρη χρηματοδότηση των έργων από το κράτος. Για φορολογία του κεφαλαίου 45%».
Αγωνιζόμαστε για τον δρόμο ανάπτυξης, που έχει στο επίκεντρό του την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αυτή είναι η κόκκινη διαχωριστική γραμμή που θέτουμε».

Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;

«Τεράστιο πρόβλημα είναι η διόγκωση της ανεργίας από τη συρρίκνωση της βιομηχανικής ζώνης, των μικρών ΕΒΕ. Κερδίζουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την παράδοσή του στις πολυεθνικές όπως η COSCO, το αναπτυξιακό σχέδιο του ΟΛΠ ΑΕ, την ανάπτυξη υποδομών για τουρισμό πολυτελείας. Τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια και την ανεπαρκή κάλυψη νησιών που επιβάλλουν οι εφοπλιστές. Οι τελευταίες ελεύθερες εκτάσεις π.χ. της ΧΡΩΠΕΙ, το πάρκο Δηλαβέρη, λιπάσματα, πρώην στρατόπεδο, απειλούνται με τσιμεντοποίηση.

Στην αποφασισμένη ελεγχόμενη χρεοκοπία που αποφασίστηκε στην ΕΕ μαζί με την κυβέρνηση, το ζητούμενο είναι ο λαός να μπορέσει την επόμενη μέρα να αντιμετωπίσει τη νέα λαίλαπα που έρχεται. Να διεκδικήσει τη σταθερότητα της λαϊκής οικογένειας και όχι των κερδών των μονοπωλίων. Αυτό μπορεί να γίνει με το να μειωθούν αισθητά το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία. Να μην παγιδευτεί στα δίχτυα των αναχωμάτων τους που θα εγκλωβίσουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια στην αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ ή της Νέας Δημοκρατίας.

Μαζί με τους εργαζόμενους της πόλης, θα αγωνιστούμε για μέτρα προστασίας των ανέργων και των οικογενειών τους, για προστασία της υγιεινής και ασφάλειας ξεκινώντας από τα σκουπίδια μέχρι την προστασία των εργαζομένων στους τόπους δουλειάς. Για δημόσια και δωρεάν παιδεία, υγεία πρόνοια με ευθύνη του κράτους. Δεν θα βάλουμε τροφεία, θα επιτάξουμε αναξιοποίητα κτίρια για να καλυφθούν λαϊκές ανάγκες στον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τη στέγη, παιδικούς σταθμούς, κλπ.

Θα αγωνιστούμε για έργα αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής προστασίας κα».

Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πως μπορεί να ανασάνει η πόλη ;

«Έχει τεράστια προβλήματα γιατί οι συγκοινωνίες δεν λειτουργούν ως δημόσιο και δωρεάν αγαθό, είναι ανεπαρκείς, χωρίς σχεδιασμό. Με πρόσχημα το κυκλοφοριακό σχεδιάζεται επιβολή διοδίων.

Το ζητούμενο είναι οι συγκοινωνίες να λειτουργούν στη βάση εξυπηρέτησης των αναγκών των εργαζομένων από τον τόπο κατοικίας στην εργασία, των μαθητών για τα σχολεία, των ηλικιωμένων, την εύκολη πρόσβαση σε υποδομές υγείας, πρόνοιας, τουρισμού, πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων. Χρειάζεται η αποφασιστική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς για να περιοριστεί η χρήση των Ι.Χ.

Με πυκνά δρομολόγια, με ταχύτητα, άνεση, φτηνό κόμιστρο, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Χρειάζεται διαμόρφωση ενιαίου δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών. Διεκδικούμε δωρεάν μετακινήσεις για όλους τους εργαζόμενους τις πρωινές ώρες που πηγαίνουν στη δουλειά, δωρεάν για μαθητές, σπουδαστές, συνταξιούχους, ΑΜΕΑ. Ελεύθερη διέλευση παντού, στις μεγάλες αρτηρίες, στην Αττική οδό και κατάργηση των διοδίων».

Αννα Ανδίρα-Νένα Σώκου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο