Επιφυλάξεις εκφράζουν οι πρυτάνεις για τις προωθούμενες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Επιφυλάξεις απέναντι στο προς διαβούλευση κείμενο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκφράζουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας, όπως προκύπτει από το ψήφισμα που εκδόθηκε μετά το τέλος της Συνόδου, στο Ρέθυμνο της Κρήτης. «Εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας σε προτεινόμενες θέσεις» αναφέρεται στο ψήφισμα της Συνόδου, που δεσμεύεται να επεξεργαστεί για να καταθέσει στο προσεχές διάστημα ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά την ανασυγκρότηση του Πανεπιστημίου.
Επιφυλάξεις απέναντι στο προς διαβούλευση κείμενο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκφράζουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας, όπως προκύπτει από το ψήφισμα που εκδόθηκε μετά το τέλος της Συνόδου, στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σύμφωνα με το ψήφισμα, η Σύνοδος αντιμετωπίζει το προς διαβούλευση κείμενο με ιδιαίτερη επιφύλαξη, δεδομένου ότι, εκτός των άλλων, «εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας σε προτεινόμενες θέσεις».
Μία πραγματική βάση συζήτησης για τη Σύνοδο θα ήταν η πλήρης κατοχύρωση της αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων και η διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους. Η επιδίωξη μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας στην οργάνωση και λειτουργία των πανεπιστημίων επιτυγχάνεται με όρους δημοκρατίας και ακαδημαϊκών αρχών, σημειώνεται στο ψήφισμα.
Η Σύνοδος, σημειώνεται, γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, όπως τα εντεινόμενα οικονομικά προβλήματα των ιδρυμάτων, οι χρόνιες ελλείψεις σε ακαδημαϊκό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό, καθώς και σε υποδομές, η έλλειψη σταθερής και αξιόπιστης πολιτικής υποστήριξης της έρευνας.
Στο ψήφισμα αναφέρεται ακόμα ότι η Σύνοδος αποκρούει φαινόμενα συκοφάντησης του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου που κλιμακώνονται καθημερινά και διαμορφώνουν συνθήκες απαξίωσής του.
Λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά σημεία της μεταρρύθμισης που προκύπτουν από τις μέχρι σήμερα προτάσεις, η Σύνοδος δεσμεύεται να επεξεργαστεί για να καταθέσει στο προσεχές διάστημα ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά την ανασυγκρότηση του Πανεπιστημίου, με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας, τονίζεται ακόμα στο ψήφισμα.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, πρόκειται για ένα ψήφισμα που δίνει το ερέθισμα να σκεφτούμε ότι ο διάλογος που ξεκινά με βάση το κείμενο διαβούλευσης, που για πρώτη φορά κατατέθηκε απευθείας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, θα είναι αποτελεσματικός.
Σε συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε μετά το πέρας της Συνόδου η υπουργός δήλωσε υπερήφανη για το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Αποδεικνύεται, όπως είπε, πως όταν στην Ελλάδα θέλουμε, μπορούμε, αρκεί να εκμεταλλευτούμε τις σημαντικές δυνάμεις που υπάρχουν, όπως αυτές στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Η υπουργός αναφέρθηκε στις επιστημονικές εξελίξεις που επιβραβεύονται διεθνώς και αφορούν τις ιατρικές σχολές του Πανεπιστημίου Κρήτης, στην ανακάλυψη που έλαβε διεθνή διάσταση και αναγνώριση στην Αρχαία Ελεύθερνα, στις διεθνείς διακρίσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης, επισημαίνοντας παράλληλα πως είμαστε σε μία εποχή όπου οι καθηγητές των πανεπιστημίων πρέπει να γίνουν οι σημερινοί ήρωες.
Ξέρουμε τα θετικά, όπως ξέρουμε και τα αδιέξοδα που υπάρχουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δήλωσε η υπουργός -αδιέξοδα που δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Τα προβλήματα δεν είναι μόνο η χρηματοδότηση και πρέπει να αγωνιστούμε ώστε οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να έχουν αξία και τα πτυχία αντίκρισμα, είπε.
Θα βρούμε, ανέφερε, τις καλύτερες λύσεις για ένα πανεπιστήμιο, μία δωρεάν Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όπου αυτοδιοίκηση και πανεπιστημιακές σχολές θα μπορούν να συνεργάζονται, να υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας, πανεπιστημιακές αρχές που λογοδοτούν, ποιότητα σπουδών, καθώς επίσης αξιολόγηση καθηγητών και σπουδαστών.
Η υπουργός μίλησε για ελληνικά πανεπιστήμια, τα οποία πρέπει να βρεθούν στο κέντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος. Αρκεί να καταλάβουμε, τόνισε, ότι το δημόσιο πανεπιστήμιο, η ανώτατη δημόσια εκπαίδευση, είναι η καρδιά για την ανάπτυξη της χώρας και μεταξύ άλλων της νεανικής επιχειρηματικότητας.
Με την κατάθεση προτάσεων, όπως είπε η υπουργός ολοκληρώνοντας τις τοποθετήσεις της στη συνέντευξη Τύπου, θα πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι ξεκινάει ένας μεγάλος εθνικός διάλογος, στον οποίο θέση δεν έχουν οι κομματικές συγκρούσεις και όπου όλοι οφείλουν να συμμετάσχουν.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος μίλησε για τη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα μας.
«Έχουμε αναγκαστεί να κάνουμε δύσκολες επιλογές για να ξεπεράσουμε την κρίση» είπε, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι για να δημιουργήσουμε ανάπτυξη, θα πρέπει να επενδύσουμε στην καλύτερη λειτουργία των πανεπιστημίων. Για το λόγο αυτό περιμένουμε οι ηγεσίες των πανεπιστημίων, οι καθηγητές και οι φοιτητές, να βοηθήσουν ώστε να διαμορφωθεί ένα πανεπιστήμιο για το οποίο θα είμαστε όλοι υπερήφανοι.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Ποιος διαιτητής ορίστηκε από την UEFA για το Καϊράτ – Ολυμπιακός
- Η διπλή ζωή της «Ketamine Queen»: Τι αποκαλύπτει το BBC για την Τζασβίν Σάνγκα και τον θάνατο του Μάθιου Πέρι
- Ρουμανία: Σοκαριστικό τροχαίο – Οδηγός αυτοκινήτου έχασε τον έλεγχο και «απογειώθηκε»
- Ολυμπιακός: Χωρίς εκπλήξεις στην Αστάνα – Η αποστολή για το ματς με την Καϊράτ (pic)
- Κρήτη: Τι εξετάζουν οι Αρχές για την τραγωδία με τους 18 μετανάστες, μεταξύ των οποίων και παιδιά
- Μητσοτάκης: Μαστίγιο και καρότο στους αγρότες – «Ακραίες μορφές διαμαρτυρίας» τα μπλόκα, χρήματα με το σταγονόμετρο
