Τη συνέχιση της απεργίας τους αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, κλιμακώνοντας έτσι τις κινητοποιήσεις τους, αλλά και την κόντρα τους με την κυβέρνηση για το σχέδιο νόμου που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή και το οποίο η Ομοσπονδία των επαγγελματιών το απορρίπτει, καθώς όπως υποστηρίζεται απομειώνεται η αξία των περιουσιακών τους στοιχείων.

Στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των προέδρων των Ενώσεων αποφασίστηκε αργά το απόγευμα της Τρίτης η συνέχιση των κινητοποιήσεων. Έτσι, αν και οι πρατηριούχοι δεν θα προχωρήσουν άμεσα σε κινητοποιήσεις, τηρώντας στάση αναμονής, οι αντλίες στα βενζινάδικα στεγνώνουν ολοένα και περισσότερο.

Οι ελλείψεις σε βενζίνη είναι πλέον γενικευμένες και ελάχιστα πρατήρια, τόσο στην Αττική, όσο και στην επαρχία διαθέτουν αμόλυβδη, καθώς τα περίπου 300 ΙΧ βυτιοφόρα, έναντι των 1.500 ΔΧ που απεργούν, δεν επαρκούν για την τροφοδοσία της αγοράς.

Ήδη, τα περισσότερα από τα 1.300 πρατήρια της Αττικής έχουν ήδη ξεμείνει από αμόλυβδη. Στη Θεσσαλονίκη 7 στα 10 έχουν κλείσει ενώ αρκετοί νομοί της βόρειας Ελλάδας έχουν «στεγνώσει». Ο δήμος Πολύγυρου Χαλκιδικής θα μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία την Τετάρτη λόγω έλλειψης καυσίμων. Βενζίνη υπάρχει μόνο σε νησιά όπου η τροφοδοσία γίνεται με πλοία των εταιριών.

Παράλληλα δεν λείπουν τα κρούσματα κερδοσκοπίας. Στο σύνολο της αγοράς η τιμής της απλής κινήθηκε πάνω από το 1,50 ευρώ και της σούπερ ακόμη πιο πάνω από τα 1,80 ευρώ.

Στο μεταξύ, ο Σύνδεσμος των ΙΧ βυτιοφόρων, ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων, υποστηρίζει ότι τα προβλήματα στον εφοδιασμό των πρατηρίων δεν οφείλονται μόνο στο γεγονός ότι δεν διαθέτουν τον αναγκαίο στόλο, αλλά και επειδή ο εφοδιασμός παρεμποδίζεται από ορισμένους απεργούς.

Στη Θεσσαλονίκη, εντολή για σχηματισμό δικογραφιών σε βάρος ατόμων που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιριών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης έδωσε ο εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης Ευ.Μαδεμλής.

Ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) ζητά άμεση και πλήρη απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας ΙΧ βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες.

Συνάντηση με Δ.Ρέππα την Τετάρτη

Για το πρωί της Τετάρτης ορίστηκε το ραντεβού της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.

Η συνάντηση κανονίστηκε μετά τη σχετική πρόσκληση που απηύθυνε ο υπουργός Δημ.Ρέππας και λίγο αργότερα ο γγ Χ.Τσιόκας κατά την παρουσία τους σε κεντρικά δελτία τηλεοπτικών σταθμών.

Μάλιστα και οι δύο άφησαν να εννοηθεί πως αν το αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων είναι να παρέχεται μία άδεια δωρεάν σε κάθε κάτοχο παλαιάς άδειας, θα καλυφθεί.

Ειδικότερα, ο υπουργός μιλώντας στο Alter μίλησε για ακατανόητες συμπεριφορές, σε θέματα που η στάση όλων θα έπρεπε να είναι η αυτονόητη.

Ο κ. Ρέππας τονίζοντας αρκετές φορές ότι σέβεται το μόχθο της συγκεκριμένης επαγγελματικής κατηγορίας τους κάλεσε σε διάλογο. «Σε μια ώρα τους καλώ να έρθουν στο υπουργείο» είπε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει «λένε ότι δεν θέλουν συνάντηση γιατί δεν έχουν αξιολογήσει ακόμη σε βάθος το νομοσχέδιο. Τότε όμως αναρωτιέμαι πώς προχωρούν σε κινητοποιήσεις;».

Ωστόσο ο εκπρόσωπος των βυτιοφορέων μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Mega και ανταλλάσσοντας επιχειρήματα με τον γγ του υπουργείου Χ.Τσιόκα, τόνισε ότι έχει στείλει επανειλημμένως επιστολές ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημ.Ρέππας τόνισε τη σημασία του νομοσχεδίου, αλλά και της τριετούς μεταβατικής περιόδου που εξασφαλίσθηκε παρά το ότι η τρόικα απαιτούσε το άνοιγμα της αγοράς και των κλειστών επαγγελμάτων να γίνει άμεσα.

Επίσης, αντέκρουσε τα επιχειρήματα περί απαξίωσης της περιουσίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων τονίζοντας πως για πρώτη φορά η περιουσία αυτή αναγνωρίζεται επισήμως και προσμετράται ως κεφάλαιο στη νέα εταιρεία.

Ο υπουργός με πολλές αναφορές κατέστησε σαφές ότι θα γίνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποφευχθεί η λύση της πολιτικής επιστράτευσης.

Ωστόσο, δεχόμενος επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις για το θέμα είπε ότι «η Ελλάδα είναι προηγμένη χώρα. Ούτε η πολιτεία ούτε η κοινωνία είναι απροστάτευτη και ανοχύρωτη» για να προσθέσει ότι αν παραστεί ανάγκη και δεν υπάρχει άλλη λύση «θα αναλάβουμε την ευθύνη μας».

Τέλος ο Δημ.Ρέππας τόνισε με έμφαση στέλνοντας μήνυμα προς όλες τις πλευρές, ότι δεν υφίσταται ως εναλλακτική λύση να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Η μόνη εναλλακτική λύση, πρόσθεσε, που υπάρχει είναι να ψηφιστεί χωρίς να εξασφαλίζει μεταβατική περίοδο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ