Κυριακή 13 Ιουλίου 2025
weather-icon 21o
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Θρίαμβος Tanak & Hyundai με φινάλε-θρίλερ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Θρίαμβος Tanak & Hyundai με φινάλε-θρίλερ

Ο Εσθονός πέτυχε στον εθνικό μας αγώνα την 22η νίκη της καριέρας του στο WRC, παρά το πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του i20 N Rally1 στην τελευταία ειδική διαδρομή

Άξιος νικητής ενός αγώνα στον οποίο κυριάρχησε ήδη από την Υπερειδική διαδρομή του Ζαππείου, δείχνοντας αποφασισμένος να φύγει από την Ελλάδα με την καρό σημαία, ο Ott Tanak πέρασε στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις ως ο πρώτος Εσθονός που καταφέρνει να κερδίσει τον σκληρότερο και πιο απρόβλεπτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Ο οδηγός της Hyundai ήταν σε εξαιρετική φόρμα όλο το τετραήμερο, επιχειρώντας να κερδίσει και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής. Τελικά κατάφερε να κερδίσει τις δύο από αυτές, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων στην Power Stage, (Ταρζάν 2).

Αυτή η αναποδιά, ωστόσο, δεν του κόστισε καθώς είχε ήδη δημιουργήσει σημαντική χρονική διαφορά ώστε να κρατηθεί στην κορυφή, εξασφαλίζοντας την πρώτη του νίκη από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του 2024 αλλά και την πρώτη φετινή νίκη για τη Hyundai, με διαφορά 32,8 δευτερολέπτων.

«Ήμουν πολύ ανήσυχος, για να είμαι ειλικρινής. Στην τελευταία ειδική, η τρίτη ταχύτητα άρχισε να κάνει πολύ θόρυβο και κατάλαβα ότι είχε σπάσει. Σύντομα, όλο το κιβώτιο έκανε θόρυβο και δεν είχαμε εμπιστοσύνη ότι θα καταφέρναμε να τερματίσουμε. Ήταν σίγουρα μια πάρα πολύ αγχωτική νίκη» δήλωσε ο Εσθονός οδηγός και συνέχισε.

«Ήταν απίστευτα απαιτητικός αγώνας, με τη σκληρότητα του τερέν, τις θερμοκρασίες και τη διάρκεια του Ράλλυ. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που καταφέραμε να τα συνδυάσουμε όλα: να διατηρήσουμε τα ελαστικά και ταυτόχρονα να έχουμε καλή απόδοση. Ο βασικός μας στόχος ήταν η σωστή διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς τα κάναμε όλα τέλεια. Πιέσαμε στα σημεία χαμηλού ρίσκου και στα πιο σκληρά κομμάτια κόψαμε».

Με αυτή τη νίκη, ο Εσθονός πλησίασε στους 12 βαθμούς τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Elfyn Evans, με τον Sébastien Ogier να βρίσκεται ανάμεσά τους, δύο βαθμούς μπροστά από τον Tanak.

Ο Sebastien Ogier που είχε αρχικά σημειώσει τον ίδιο -καλύτερο- χρόνο στην Υπερειδική διαδρομή του αγώνα, αρκέστηκε τελικά στη δεύτερη θέση αλλά και στην πέμπτη παρουσία του στο βάθρο σε ισάριθμες φετινές συμμετοχές. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, που θα απουσιάσει από τον επόμενο γύρο, τοποθέτησε φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας στο GR Yaris Rally1 κερδίζοντας έτσι την Power Stage.

«Είχαμε ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο», είπε ο Ogier. «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά απέναντι στον Ott – πραγματικά πετούσε».

Ο Adrien Fourmaux, στην τρίτη θέση, πανηγύρισε το δεύτερό του βάθρο με τη Hyundai μετά την ανάκαμψή του από ζημιά στην ανάρτηση το Σάββατο, πετυχαίνοντας έτσι να πάρει και πάλι βαθμούς μετά από την πέμπτη θέση που είχε αποσπάσει στα Κανάρια Νησιά τον Απρίλιο.

Ο Elfyn Evans τερμάτισε τέταρτος (και στην γενική κατάταξη αλλά και στην Power Stage) ενώ στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε o Thierry Neuville παρά τα συνεχή προβλήματα: κλαταρίσματα την Παρασκευή, πρόβλημα στο αμορτισέρ και ένα ανεξήγητο τεχνικό θέμα που τον ανάγκασε να σταματήσει και να επανεκκινήσει το αυτοκίνητό του στην προτελευταία ειδική διαδρομή.

Ο Gregoire Munster βρισκόταν ακριβώς πίσω του, πριν η M-Sport αποφασίσει να αποσύρει το Puma Rally1 το βράδυ του Σαββάτου λόγω τεχνικού προβλήματος, αφήνοντας έτσι χώρο στο νικητή της κατηγορίας WRC2, Oliver Solberg να βρεθεί στην έκτη θέση της  γενικής κατάταξης.

Πίσω από τον Solberg στο WRC2 τερμάτισαν ο Gus Greensmith και ο Yohan Rossel ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Kajetan Kajetanowicz και Alejandro Cachon.

Οι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing, Kalle Rovanpera και Takamoto Katsuta επέστρεψαν στον αγώνα εκμεταλλευόμενοι τον κανονισμό Super Rally μετά τις εγκαταλείψεις του Σαββάτου. Αν και ο Rovanpera ευελπιστούσε να πάρει βαθμούς στη Super Sunday (τελευταία ημέρα του αγώνα) τελικά έχασε χρόνο λογω κλαταρίσματος στην 15η ειδική διαδρομή ενώ και ο Katsuta αναγκάστηκε να σταματήσει για αλλαγή ελαστικού στην Power Stage.

Επόμενος αγώνας του WRC είναι αυτός που θα πραγματοποιηθεί στην Εσθονία (17–20 Ιουλίου), με τον Ο. Tanak και τον συνοδηγό του Μ. Järveoja να αγωνίζονται εντός έδρας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 13 Ιουλίου 2025
Απόρρητο