
Audi RS5 & RS5 Avant: Σε άλλη… κατηγορία
Χάρη σε ένα plug-in υβριδικό σύνολο, τα RS5 θα επωφεληθούν από κάτι παραπάνω από γενναιόδωρη αύξηση ισχύος την οποία θα πλαισιώσουν με τα «απαραίτητα» για την αξιοποίηση της εντός ή εκτός πίστας
Η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε μόλις χθες ότι επιστρέφει στον παραδοσιακό τρόπο ονοματοδοσίας των μοντέλων της με τα αμιγώς ηλεκτρικά να σηματοδοτούνται απλώς από τα διακριτικά e-tron χωρίς πλέον να περιορίζονται στους ζυγούς αριθμούς – ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για τα μοντέλα που σηματοδοτούνται από μονούς αριθμούς τα οποία κάλλιστα θα μπορούν εφεξής να υιοθετήσουν αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Προσωρινή εξαίρεση από το νέο (όσο και παλιό) κανόνα ονομασίας μοντέλων της Audi θα αποτελέσουν όσα μοντέλα έχουν ήδη εμφανιστεί υπό το καθεστώς ονοματοδοσίας ζυγών/μονών αριθμών που πλέον καταργείται. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το A5 (πρώην Α4) που παρουσιάστηκε πέρυσι και ως αυτοκίνητο με κινητήρες εσωτερικής καύσης πρόσθεσε ένα ψηφίο στα διακριτικά του.

Προς αποφυγή «παρεξηγήσεων» στον ίδιο κανόνα θα υπακούσουν αυτονόητα και οι ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου (τετράθυρη και station wagon) με τα διακριτικά RS οι οποίες εντοπίστηκαν από τον φωτογραφικό φακό να πραγματοποιούν δοκιμές εξέλιξες ούσες στην τελική ευθεία για τα αποκαλυπτήριά τους.

Παρά το εκτεταμένο καμουφλάζ που εξακολουθεί να καλύπτει τις επιφάνειές τους είναι ήδη ορατά τα RS «σημάδια» που προδίδουν την ταυτότητα τους ως των κορυφαίων της γκάμας του νέου Α5. Ξεκινώντας από το πίσω τμήμα, είναι ήδη διακριτή η διπλή απόληξη της εξάτμισης η οποία τοποθετείται πιο κεντρικά και δείχνει ακόμα πιο χορταστική σε σχέση με το παρελθόν και το RS4.

Κοινή συνισταμένη τόσο της τετραθύρης όσο και της Avant έκδοσης του μοντέλου αποτελεί η νέα γρίλια που παραπέμπει ως σχέδιο στο e-tron GT, τοποθετείται χαμηλότερα και δίνει στα μοντέλα μια δυναμικότερη όψη.

Σε προφίλ, έχει ενδιαφέρον η παρατήρηση της «τετράθυρης» έκδοσης η οποία, όπως και οι «απλές» εκδόσεις του Α5, ως υλοποίηση θυμίζει περισσότερο τις coupe καταβολές της νέας ονομασίας του μοντέλου, παρά ένα παραδοσιακό sedan τριών όγκων όπως υπήρξε στο παρελθόν το Α4. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό τμήμα που αναμένεται να παραλάβουν μια νέα πιο «επιθετική» υπογραφή σε ό,τι αφορά τα LED ημέρας ενώ στο πίσω τμήμα παρεπιδημεί η λωρίδα LED που αποτελεί το νέο αγαπημένο στοιχείο των σχεδιαστών.

Μια προσεκτική παρατήρηση στους τροχούς, προδίδει τα μεγαλύτερα μετατρόχια πίσω από τους διογκωμένους θόλους με τις οπές απαγωγής αέρα για την καλύτερη ψύξη των φρένων, ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται πίσω τους η παρουσία ισχυρότερου συστήματος πέδησης αποτελούμενου από μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα και υψηλότερου αριθμού πιστονιών στις δαγκάνες.

Σε ό,τι αφορά τα πιο «κρίσιμα» μέρη, στην αθέατη πλευρά του RS5 αναμένεται να βρεθεί ένα plug-in υβριδικής τεχνολογίας σύνολο με δεδομένο και ότι η νέα γενιά του μοντέλου έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική PPC. Aν και προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες η Audi αναμένεται να συνδυάσει μια βελτιωμένη εκδοχή του V6 των 2,9 λίτρων με ένα υψηλής απόδοσης ηλεκτρικά μοτέρ και μια μεγαλύτερη μπαταρία. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία τετρακίνησης και ενός αυτόματου κιβωτίου.
Αν και είναι νωρίς για να υπάρξουν στοιχεία σε ό,τι αφορά το μεγέθη, βέβαιο θα πρέπει να θεωρείται ότι τα νέα RS5 και RS5 Avant θα επωφεληθούν από μια γενναιόδωρη αύξηση ισχύος σε σχέση με το RS4, προσεγγίζοντας τους 680 ίππους. Η άφθονη ισχύς θα συνοδευτεί και από τις απαραίτητες ρυθμίσεις και επιλογές παραμετροποίησης που θα είναι προσβάσιμες από την κεντρική οθόνη OLED 14,5 ιντσών ενώ ο σπορ χαρακτήρας των μοντέλων θα είναι άμεσα ορατός εκτός από τα στοιχεία του εσωτερικού όπως τα καθίσματα, το τιμόνι και τα πεντάλ θα είναι εξίσου εμφανής στις ενδείξεις του Virtual Cockpit των 11,9 ιντσών που θα αποκτήσει νέες δυνατότητες που να ευνοούν την οδήγηση και σε συνθήκες πίστας.

Φωτογραφίες: Automedia
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις