Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Σιδηρόδρομος: Επενδύσεις 24 δισ. ευρώ και «πηγαίνουμε πιο αργά στη Θεσσαλονίκη»

Σιδηρόδρομος: Επενδύσεις 24 δισ. ευρώ και «πηγαίνουμε πιο αργά στη Θεσσαλονίκη»

Με μελανά χρώματα περιέγραψαν την κατάσταση που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, οι ομιλητές που συμμετείχαν στην εκδήλωση του Ινστιτούτου για τη Σοσιαλδημοκρατία - InSocial.

Έχοντας βαθιά χαραγμένη στις μνήμες μας το έγκλημα στα Τέμπη και την ανακριτική διαδικασία να βρίσκεται σε εξέλιξη με μελανά χρώματα περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος οι ομιλητές που συμμετείχαν στην εκδήλωση το Ινστιτούτο για τη Σοσιαλδημοκρατία – InSocial.

Σε μια χρονική περίοδο στην οποία κάθε άλλο ασφαλής νιώθει κάποιος ταξιδεύοντας με το τρένο, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, τα συσσωρευμένα προβλήματα δημιουργούν ένα τόσο ασφυκτικό σκηνικό, που οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι μπορούν να σωθούν μόνο από θαύμα.

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν δοθεί συνολικά 24 δισ. ευρώ

Ο Ιωάννης Κ. Μουρμούρης, Καθηγητής «Management & Οικονομικής των Μεταφορών» ΔΠΘ, ανέφερε οτι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν δοθεί συνολικά 24 δισ. ευρώ και «πηγαίνουμε πιο αργά στη Θεσσαλονίκη». Ο κ. Μουρμούρης αναφέρθηκε και στο δυστύχημα των Τεμπών, λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να συμβεί. «Ήταν δυο τρένα όλα και όλα σε διπλή γραμμή».

Ανέφερε δε ότι μετά το δυστύχημα υπήρξε «εξαέρωση των διοικήσεων. Ο επικεφαλής είναι αυτός που μπορεί να διαχειριστεί τόσο σοβαρά ζητήματα και όχι ο πολιτικός προϊστάμενος. Υπήρχε περίπτωση να μην έχουμε πόρισμα σε άλλες εποχές;» αναρωτήθηκε.

Το μέλλον του σιδηρόδρομου

Όσον αφορά το μέλλον του σιδηροδρόμου ο κ. Μουρμούρης τόνισε ότι είναι πολύ πιθανόν να χρειάζεται η σύσταση υπουργείου Σιδηροδρόμων, καθώς είναι μια κατάσταση που απαιτεί εξαιρετική σοβαρότητα. Ο διατελέσας Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, τάχθηκε υπέρ της επιστροφής του έμπειρου προσωπικού, καθώς υπάρχει μια υποδομή την οποία σήμερα δεν υπάρχει γνώση για να χρησιμοποιηθεί . Χαρακτήρισε την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως ανταγωνιστική και ζήτησε να ανοίξει  ξανά η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη που είναι κλειστή 3 χρόνια τώρα.

«Χρειάζεται restart στους σιδηρόδρομους, ας συνεργαστούμε με ξένα δίκτυα αν δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας», σημείωσε ο κ. Ευμολπίδης, πολιτικός μηχανικός  σε σιδηροδρομικά έργα πρότεινε  άνοιγμα  του ελληνικού σιδηροδρόμου προς τα Βαλκάνια  όπου χρειάζονται συνδέσεις του δικτύου με τα ελληνικά λιμάνια και συνεργασία με τις γειτονικές χώρες. Στο πλαίσιο αυτό και για να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να είναι ανταγωνιστικός, χρειάζεται επιπλέον να γίνεται έλεγχος των διαβατήριων των επιβατών μέσα στο τρένο και να αυξηθεί η ταχύτητα.

«Η Ελλάδα υποχρηματοδοτεί ή αγνοεί το σιδηροδρομικό δίκτυο»

«Η Ελλάδα σκοπίμως υποχρηματοδοτεί ή αγνοεί το σιδηροδρομικό δίκτυο» τόνισε  ο Νίκος Χριστοδουλάκης, Επικεφαλής του InSocial, ομ. Καθηγητής Ο.Π.Α., πρ. υπουργός.

Το τρένο, είπε, είναι η πιο προφανής λύση στην Πράσινη Μετάβαση που αποτελεί βασικό στόχο του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Φαίνεται ότι τα περίπου 170 εκ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης  (μόνο το 0,4% των συνολικών πόρων του Ελλάδα 2.0) ακόμα με και τα 330 εκ. ευρώ του ΕΣΠΑ αλλά και τα 700 εκ. ευρώ εγκεκριμένων πόρων του Connecting Europe Facility 2021-2027 είναι ελάχιστοι πόροι για ένα από τα μικρότερα (20o σε χιλιομετρική κάλυψη σε σχέση με τις ΕΕ27) και πιο πεπαλαιωμένα δίκτυα της Ευρώπης, τη στιγμή που άλλες χώρες έχουν κατανείμει ακόμα και το 17% των πόρων του ΤΑΑ για τον σιδηρόδρομο τους», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ανέφερε ότι σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία προέβλεψαν στα αρχικά σχέδια τους στο ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για υποδομές σιδηροδρόμων:

• H Ρουμανία 5 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 17% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

• H Ιταλία 28 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 15% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

• Η Γαλλία 4,7 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 11,7% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

• Η Ισπανία 6,3 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 9% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

• Η Πολωνία 4 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 7% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

• Η Πορτογαλία με σχεδόν 870εκ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 5% των συνολικών πόρων του προγράμματος της.

Στην εκδήλωση παρέστη ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Α. Νικολαΐδης και συντόνισε η δημοσιογράφος Όλγα Κλώντζα.

Must in

Ο Νεϊμάρ θέλει να επιστρέψει στη Σάντος σαν παίκτης και ιδιοκτήτης!

Ο Νεϊμάρ επιθυμεί την λύση του συμβολαίου του με την Αλ Χιλάλ ώστε να επιστρέψει στην αγαπημένη του Σάντος όχι μόνο ως ποδοσφαιριστής αλλά και ως ιδιοκτήτης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο