Το Ημερολόγιο Pirelli 2025 κάνει επιστροφή στον ερωτισμό
Το Ημερολόγιο Pirelli, η ετήσια συλλεκτική έκδοση της εταιρείας ελαστικών Pirelli, απενοχοποιεί τη σεξουαλικότητα και επικαιροποιεί (επιτέλους) τον ερωτισμό
- Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - «Τεχνικό ζήτημα» αναφέρει η Meta
- Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
- Έλληνας, πατέρας τριών παιδιών μεταξύ των έξι θυμάτων της κατάρρευσης πολυκατοικίας στη Χάγη
- Εξαγριωμένος πελάτης εισέβαλε με το αυτοκίνητο σε κατάστημα που του αρνήθηκαν επιστροφή χρημάτων
Το Ημερολόγιο Pirelli 2025 επιστρέφει στις ρίζες του. Για πρώτη φορά μετά από τις εκδοχές του που ακολούθησαν το κίνημα #MeToo, το ημερολόγιο που θεωρείται μια απόλυτα συλλεκτική έκδοση παγκοσμίως επενδύει ξανά στο γυμνό φέρνοντας στο φακό μια πλειάδα από διασημότητες από όλο το φάσμα της βιομηχανίας του θεάματος.
Οι Χάντερ Σάφερ -τρανς πρωταγωνίστρια του Euphoria-, Πάνμα Λάκσμι -ινδοαμερικανίδα συγγραφέας, μοντέλο, ακτιβίστρια και τηλεοπτική παρουσιάστρια του Top Chef-, Mαρτίν Γκουτιέρεζ -εικαστική καλλιτέχνιδα- αλλά και οι Τζον Μποιέγκα, Βενσάν Κασέλ, Σιμόν Άσλεϊ -του Bridgerton-, Τζένι Σιμίζου και Κόνι Φλεμινγκ συμμετέχουν σε ένα ποικιλόμορφο cast υπερασπιζόμενοι το concept της έκδοσης για το 2025.
Τίτλος της; Ανανέωση και Αποκάλυψη (Refresh and Reveal).
Σπάζοντας στερεότυπα σε σωματότυπους και ταυτότητες φύλου, το φετινό Ημερολόγιο Pirelli εναγκαλίζει μια μεγάλη ηλικιακή βεντάλια και αποφεύγει το στερεοτυπικό «ανδρικό βλέμμα» (male gaze) που το στιγμάτισε στο -«αμαρτωλό» για την πολιτική ορθότητα- παρελθόν.
Είναι ένα έξυπνο concept. To Hμερολόγιο Pirelli 2025 στην 61η έκδοση του μοιάζει να έχει μάθει από τα λάθη του χθες, επικαιροποιεί τον ερωτισμό που είναι και κομμάτι της κληρονομιάς του και επενδύει ξανά στη δύναμη της σάρκας και της υπόσχεσης μέσα από το φακό του Ίθαν Τζέιμς Γκριν σε μια παραγωγή που έλαβε χώρα στο Historic Virginia Key Beach Park στο Mαϊάμι στις αρχές του καλοκαιριού.
Στόχος της φετινής έκδοσης είναι «να ξεκινήσουμε από την αρχή, αλλά και να καταλάβουμε πώς αυτό έχει νόημα σήμερα. Όλοι ερχόμαστε σε αυτή τη ζωή γυμνοί. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να συλλάβουμε τον αληθινό μας εαυτό»
Η εκδίκηση είναι γυμνή
Η επιρροή που ασκεί στον κόσμο της τέχνης, της μόδας και της φωτογραφίας δεν είναι αμελητέα. Από την πρώτη του έκδοση το 1964, το ημερολόγιο έχει καταφέρει να μετατραπεί σε πολιτιστικό φαινόμενο και θεσμό που εξελίσσεται, παραδίδοντας στο κοινό φωτογραφίες – έργα τέχνης απαλλαγμένες (πλέον) από το ανδρικό βλέμμα (male gaze).
«Νομίζω ότι το #MeToo, πραγματικά ανάγκασε τους πάντες να κάνουν μια παύση, πράγμα που είναι πολύ καλό. Και νομίζω ότι πολλά από αυτά που αντιλαμβανόμαστε ως σέξι, αρχίσαμε να τα βλέπουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνήθως μέσω selfies» είπε ο Ίθαν Τζέιμς Γκριν για τη νέα έκδοση που φέρει την υπογραφή του.
«Οι άνθρωποι έχουν τον πλήρη έλεγχο του τι παρουσιάζουν εκεί έξω, δείχνοντας πώς αποτυπώνεται το δέρμα και δεν κάνουν τίποτα με το οποίο δεν νιώθουν άνετα. Για εμένα, το αποτέλεσμα είναι πάντα ‘συνεργατικό’. Είμαι εγώ και το θέμα μου» πρόσθεσε ο 34χρονος φωτογράφος.
Στόχος της φετινής έκδοσης είναι «να ξεκινήσουμε από την αρχή, αλλά και να καταλάβουμε πώς αυτό έχει νόημα σήμερα. Όλοι ερχόμαστε σε αυτή τη ζωή γυμνοί. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να συλλάβουμε τον αληθινό μας εαυτό» είπε.
Ο Ίθαν Τζέιμς Γκριν δεν γύρισε την πλάτη του σε όλα όσα είχαν προηγηθεί. Έμπνευση του ήταν άλλα τολμηρά αλλά πάντα εμβληματικά για την έκδοση ημερολόγια όπως αυτό που έφερε την υπογραφή του σπουδαίου φωτογράφου Χερμπ Ριτς το 1994 με τα supermodels των 90s, Kέιτ Μος και Σίντι Κρόφορντ να διασκεζάσουν γυμνές σε μια παραλία στις Μπαχάμες.
Ή την έκδοση που δημιούργησε ο εμβληματικός Ρίτσαρντ Άβεντον όταν το 1995 φωτογράφισε την Κρίστι Τέρλιγνκτον με τα χέρια της δεμένα και έναν μεταλλικό κορσέ, τοποθετημένο κάτω από το στήθος της.
«Κλασικό και σέξι»
«Οι αρχικές μου σκέψεις όταν με προσέγγισαν ήταν ότι ήθελα να επιστρέψω στο σέξι και το κλασικό, όπως αυτό που μας έρχεται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε το Ημερολόγιο Pirelli» είπε ο Ίθαν Τζέιμς Γκριν, η ομάδα της Pirelli ήθελε ακριβώς το ίδιο. «Συμφώνησαν αμέσως, ήταν τέλειο», δήλωσε ο Γκριν που πάει το concept ένα ακόμη βήμα πιο πέρα.
View this post on Instagram
Στο Ημερολόγιο Pirelli υπάρχουν γυμνά πορτρέτα και του ίδιου. «Έβαλα τον εαυτό μου στο Ημερολόγιο γιατί το μόνο άτομο στο οποίο μπορούσα να πω να είναι εντελώς γυμνό ήμουν εγώ», διευκρίνησε ο φωτογράφος που έχει συνεργαστεί με σειρά εκδόσεων (Time, W, Vogue, WSJ και The New Yorker ανάμεσα σε αυτές) και ετικέτες μόδας πολυτέλειας (όπως Alexander McQueen, Dior, Fendi, Versace και Miu Miu).
Ο σκοπός του Cal είναι «να σηματοδοτήσει το πέρασμα του χρόνου» απαθανατίζοντας τα σημεία των καιρών
To Ημερολόγιο της Pirelli απομακρύνθηκε από το πολύ γυμνό με το ημερολόγιο του 2016 όταν η φωτογράφος Άνι Λίμποβιτς φιλοξένησε γυναίκες κάθε ηλικίας σε σχεδόν αποκλειστικά «ντυμένες» λήψεις για μια πιο «φεμινιστική ανάγνωση».
Η έκδοση του 2017 με φωτογράφο τον Πίτερ Λίντμπεργκ είχε θέματα πάλι γυναίκες φωτογραφημένες ντυμένες, με ελάχιστο μακιγιάζ και τα πορτρέτα τους δεν είχαν ίχνος επεξεργασίας (retouche).
Το ημερολόγιο του 2021 δεν εκδόθηκε λόγω πανδημίας, το 2022 ήταν αφιερωμένο στη μουσική και το το 2024 ήταν το πρώτο ημερολόγιο που φωτογράφισε ποτέ μαύρος καλλιτέχνης.
Η φετινή έκδοση είναι η βελτιωμένη, απενεχοποιημένη εκδοχή του και ως τέτοια αξίζει να αναγνωριστεί ως ένα βήμα συμπερίληψης μπροστά.
Ανθεκτικά λάστιχα
Ο βραχίονας της Pirelli στο Ηνωμένο Βασίλειο δημοσιεύει το ημερολόγιο κάθε χρόνο από το 1964. Τα αντίτυπα σε περιορισμένη διαθεσιμότητα, δεν είναι προς πώληση αλλά δωρίζονται σε διασημότητες και επιλεγμένους πελάτες της Pirelli.
Γνωστό και με το εμπορικό του σήμα The Cal, το Ημερολόγιο είναι ένα ετήσιο λεύκωμα που μέσα στο χρόνο έχει χτίσει τη φήμη του με την επιλογή των φωτογράφων και των προσώπων (μοντέλα και διασημότητες) μπροστά από το φακό.
Τα περίπου 20.000 αντίτυπα της κοστοβόρας έκδοσης (το κόστος παραγωγής ήταν περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια το 2017) είναι και η απόπειρα της εταιρίας να αποτυπώσει το σήμερα.
Ο σκοπός του Cal είναι «να σηματοδοτήσει το πέρασμα του χρόνου» απαθανατίζοντας τα σημεία των καιρών είπε ο Marco Tronchetti Provera, Διευθύνων Σύμβουλος της Pirelli από το 1992 έως το 2022, για την έκδοση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις