Citroen DS SM Tribute: Θεαματικό παρελθόν με… μέλλον
Με αφορμή τα 10 χρόνια της "αυτεξούσιας" DS, η γαλλική φίρμα επαναφέρει στο σήμερα το SM
HCitroen έχει καταφέρει τόσο στην νεότερη όσο και στην «απώτερη» μακρόχρονη ιστορία της να δημιουργήσει ορισμένα αυτοκίνητα που εκτός από εμβληματικές δημιουργίες, με την πάροδο του χρόνου απέκτησαν το status του icon. Μία από αυτές εκτός φυσικά από το διάσημο «βάτραχο» ο οποίος ανήκει στην σφαίρα του μύθου, είναι το Citroen SM της δεκαετίας του ’70 το οποίο αν σκεφτεί και την εποχή την οποία προέκυψε από τα σχεδιαστήρια της γαλλικής φίρμας, υπήρξε μια άκρως ενδιαφέρουσα φόρμα με σαφή προσανατολισμό στο μέλλον.
Η Citroen ή μάλλον ακριβέστερα η DS με αφορμή την παρέλευση 10 ετών από την στιγμή που αποτελεί αυθύπαρκτη φίρμα αποφάσισε να αναβιώσει την συγκεκριμένη φόρμα, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο μοντέλο με τον εύγλωττο τίτλο DS SM Tribute το οποίο αποτίει φόρο τιμής στο αρχέτυπο με μια σύγχρονη όσο και εξίσου μελλοντική ματιά.
Το DS SM αποτελεί καρπό σχεδιασμού των σχεδιαστηρίων της γαλλικής φίρμας στο Παρίσι και σύμφωνα με τον Thierry Metroz, επικεφαλής σχεδιασμού της DS αν και πρόκειται για ένα πρωτότυπο μοντέλο, η αισθητική του θα επηρεάσει και τα μοντέλα παραγωγής της γαλλικής φίρμας.
«Εργαζόμαστε πάνω στα γονίδια ιστορικών μοντέλων της φίρμας προκειμένου να τροφοδοτήσουμε την έρευνα και την εξέλιξη των μελλοντικών μοντέλων μας που θα προκύψουν έως το τέλος της δεκαετίας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Να σημειωθεί ότι η DS βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση κορυφαίου μοντέλου όπως έχει αποκαλύψει προσφάτως ο Olivier Francois, επικεφαλής της φίρμας και μάλλον το SM Tribute έχει όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές προκειμένου να τεθεί επικεφαλής της γκάμας των Γάλλων.
Η λογική δημιουργίας του concept car ήταν: «σαν η διαδικασία εξέλιξης του SM να μην σταμάτησε ποτέ αυτές τις πέντε δεκαετίες» κάτι που είναι σαφές στις αναλογίες του DS SM Tribute οι οποίες αν και είναι λίγο διαφορετικές από το αρχικό (+3 εκ. κατά μήκος, +2 εκ. καθ΄ύψος, +14 εκ. κατά πλάτος αλλά και -3,5 εκ. σε ό,τι αφορά την απόσταση από το έδαφος), συνηγορούν σε ένα αποτέλεσμα που δημιουργεί τους κατάλληλους συνειρμούς με το αρχέτυπο και παράλληλα είναι απολύτως σύγχρονο ως εικόνα.
‘Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αρχικού SM ήταν η ενσωμάτωση της πινακίδας κυκλοφορίας μαζί με τα φωτιστικά σώματα πίσω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια στο σημείο όπου στα περισσότερα αυτοκίνητα συναντάμε μια μικρή γρίλια. Στην περίπτωση του πρωτότυπου η όψη φιλοξενεί μια τρισδιάστατη οθόνη με διαφορετικό φωτισμό στο κέντρο και η οποία πλαισιώνεται από τρία διαφορετικά φωτιστικά σώματα –τον ίδιο αριθμό με το αρχέτυπο- με τη διαφορά ότι στην σύγχρονη υλοποίηση πρόκειται για τα LED ημέρας.
Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν επίσης οι τροχοί των 22 ιντσών και κυρίως οι πίσω θόλοι οι οποίοι ακολουθώντας το αρχέτυπο, καλύπτουν εν μέρει τους πίσω τροχούς. Στα ενδότερα, κυριαρχεί μια αισθητική η οποία παραπέμπει επίσης στη δεκαετία του ’70 χωρίς φυσικά να λείπουν όλες οι απαραίτητες ψηφιακές διατυπώσεις της σύγχρονης εποχής. Έτσι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φιλοξενείται σε μια καμπύλη φόρμα ενώ στο εσωτερικό του κυριαρχούν τα στρογγυλά σχήματα.
Παράλληλα η κοίλη οθόνη κάθετου προσανατολισμού οθόνη για το infotainment υπόσχεται να προσφέρει μια ολοκληρωμένη και καθόλου περιοριστική εμπειρία. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στα χρώματα και στα μοτίβα των επενδύσεων και των καθισμάτων που αποπνέουν ακριβώς αυτή τη μεταρετρό υπόσταση που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο του είδους αλλά και την επίζηλη αισθητική που έχουμε συνηθίσει να αποθεώνουμε και να αποζητάμε σήμερα από εκείνη τη δεκαετία, φιλτραρισμένη από τον χρόνο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις