Τετάρτη 22 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Η απαγόρευση του TikTok και η μεγάλη εικόνα - Το πρόβλημα των ΗΠΑ και η αντίδραση της Κίνας

Η απαγόρευση του TikTok και η μεγάλη εικόνα – Το πρόβλημα των ΗΠΑ και η αντίδραση της Κίνας

Οι πηγές πληροφόρησης των Αμερικανών έχουν υποβαθμιστεί ποιοτικά – Tο πρόβλημα αναδείχθηκε ξανά με το TikTok, ωστόσο είναι κάτι που ξεπερνά κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης

Όλο και πιο κοντά στην απαγόρευση της εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης βίντεο TikTok βρίσκεται η αμερικανική κυβέρνηση, με την υπερψήφιση του νομοχεδίου που θα την απαγορεύει στις ΗΠΑ, εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με έδρα την Κίνα, ByteDance, δεν πουλήσει το μερίδιό του εντός ενός έτους.

Η απόφαση των Ρεπουμπλικάνων της Βουλής των Αντιπροσώπων να συμπεριλάβουν το TikTok ως μέρος ενός ευρύτερου πακέτου εξωτερικής βοήθειας, που αποτελεί προτεραιότητα για τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν με ευρεία υποστήριξη από το Κογκρέσο για την Ουκρανία και το Ισραήλ, επιτάχυνε την απαγόρευση, παρά το γεγονός ότι μια προηγούμενη εκδοχή είχε κολλήσει στη Γερουσία. Την ίδια στιγμή, όμως, η μητρική κινεζική εταιρεία έχει δηλώσει ότι θα πολεμήσει κάθε προσπάθεια εξαναγκαστικής πώλησης.

Τα επιχειρήματα

Η προτεινόμενη νομοθεσία υποκινήθηκε από την έκδηλη ανησυχία για την εθνική ασφάλεια, καθώς η ByteDance μπορεί να υποχρεωθεί να συνδράμει το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα στη συλλογή πληροφοριών, σύμφωνα με τον κινεζικό νόμο περί εθνικών πληροφοριών. Με άλλα λόγια, τα δεδομένα που συλλέγει το TikTok μπορούν, θεωρητικά, να χρησιμοποιηθούν από την κινεζική κυβέρνηση.

Επιπλέον, η δημοτικότητα του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες και το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι λαμβάνουν τις ειδήσεις τους από την πλατφόρμα -το ένα τρίτο των Αμερικανών κάτω των 30 ετών- το μετατρέπει σε ένα ισχυρό μέσο για την πολιτική επιρροή της Κίνας.

Πράγματι, το Γραφείο του Διευθυντή Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι οι λογαριασμοί TikTok που διαχειρίζεται ένας κινεζικός προπαγανδιστικός βραχίονας της κυβέρνησης στόχευσαν υποψηφίους και από τα δύο πολιτικά κόμματα κατά τη διάρκεια του ενδιάμεσου εκλογικού κύκλου στις ΗΠΑ το 2022, και το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα θα μπορούσε να επιχειρήσει να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές του 2024, προκειμένου να παραμερίσει τους επικριτές της Κίνας και να μεγεθύνει τις κοινωνικές διαιρέσεις στις ΗΠΑ.

Όπως τονίζει το Fast Company, σε αυτές τις ανησυχίες, οι υποστηρικτές της νομοθεσίας έχουν επισυνάψει δύο ακόμη επιχειρήματα: Είναι σωστό να περιοριστεί το Tik Tok επειδή η Κίνα απαγορεύει τη λειτουργία των περισσότερων δικτύων κοινωνικής δικτύωσης με έδρα τις ΗΠΑ, και δεν θα υπήρχε τίποτα καινούργιο σε μια τέτοια απαγόρευση, αφού οι ΗΠΑ ήδη περιορίζουν την ξένη ιδιοκτησία σημαντικών δικτύων μέσων ενημέρωσης.

Ο αντίλογος

Η Κίνα όμως δεν χρειάζεται το TikTok για να συλλέγει δεδομένα για τους Αμερικανούς. Η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να αγοράσει όλα τα δεδομένα που θέλει από μεσίτες δεδομένων, επειδή οι ΗΠΑ δεν έχουν κανέναν ομοσπονδιακό νόμο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων. Το γεγονός ότι η Κίνα, μια χώρα την οποία οι Αμερικανοί επικρίνουν για τις αυταρχικές πρακτικές της, απαγορεύει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, δεν αποτελεί σχεδόν κανέναν λόγο για να κάνουν το ίδιο και οι ΗΠΑ.

Πιστεύω ότι η σωρευτική ισχύς αυτών των ισχυρισμών είναι σημαντική και η νομοθεσία, σε γενικές γραμμές, είναι εύλογη. Αλλά η απαγόρευση της εφαρμογής είναι «κόκκινο πανί».

Τα τελευταία χρόνια, η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι καθηγητές στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ηθικής του UMass Boston μελετούσαν τον αντίκτυπο των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κατανοούν τον εαυτό τους. Η πρόσφατη κίνηση κατά του TikTok χάνει το ευρύτερο νόημα: Η ποιότητα των πηγών πληροφόρησης των Αμερικανών έχει μειωθεί και το πρόβλημα ξεπερνάει οποιαδήποτε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Το βαθύτερο πρόβλημα

Ίσως το πιο πειστικό επιχείρημα για την απαγόρευση του TikTok είναι ότι η πανταχού παρούσα παρουσία της εφαρμογής και το γεγονός ότι τόσοι πολλοί νέοι Αμερικανοί αντλούν τις ειδήσεις τους από αυτήν, τη μετατρέπει σε ένα αποτελεσματικό εργαλείο πολιτικής επιρροής. Αλλά η προτεινόμενη λύση της μετάβασης στην αμερικανική ιδιοκτησία της εφαρμογής αγνοεί μια ακόμη πιο θεμελιώδη απειλή.

Το βαθύτερο πρόβλημα δεν είναι ότι η κινεζική κυβέρνηση μπορεί εύκολα να χειραγωγήσει το περιεχόμενο της εφαρμογής. Είναι, μάλλον, ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι εντάξει να παίρνουν τις ειδήσεις τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με άλλα λόγια, το πραγματικό τρωτό σημείο της εθνικής ασφάλειας είναι ότι οι άνθρωποι έχουν αποδεχθεί να ενημερώνονται μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι φτιαγμένα για να ενημερώνουν τους ανθρώπους. Είναι σχεδιασμένα για να αιχμαλωτίζουν την προσοχή των καταναλωτών για χάρη των διαφημιστών. Με μικρές παραλλαγές, αυτό είναι το επιχειρηματικό μοντέλο όλων των πλατφορμών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένα μεγάλο μέρος του περιεχομένου που συναντούν οι άνθρωποι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι βίαιο, διχαστικό και ενοχλητικό. Οι αμφιλεγόμενες αναρτήσεις που προκαλούν έντονα συναισθήματα κυριολεκτικά τραβούν την προσοχή των χρηστών, κρατούν το βλέμμα τους περισσότερο και παρέχουν στους διαφημιστές βελτιωμένες ευκαιρίες για την κερδοφορία της δέσμευσης.

Υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ της ενεργής κατανάλωσης σοβαρών, καλά ελεγμένων πληροφοριών και της χειραγώγησης για να περάσετε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο σε μια πλατφόρμα. Η πρώτη είναι η αιμοδοσία της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη, διότι το να είσαι πολίτης που συμμετέχει στην πολιτική λήψη αποφάσεων απαιτεί να έχεις αξιόπιστες πληροφορίες για τα θέματα της ημέρας. Το δεύτερο ισοδυναμεί με το να αφήνεις την προσοχή σου να καταληστεύεται για το οικονομικό κέρδος κάποιου άλλου.

Εάν κλείσει το TikTok, πολλοί από τους χρήστες του είναι πιθανό να μεταναστεύσουν στο Instagram και το YouTube. Αυτό θα ωφελήσει τη Meta και τη Google, τις μητρικές τους εταιρείες, αλλά δεν θα ωφελήσει την εθνική ασφάλεια. Οι άνθρωποι θα εξακολουθούσαν να εκτίθενται σε εξίσου πολλές ανεπιθύμητες ειδήσεις όπως και πριν, και η εμπειρία δείχνει ότι αυτές οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν επίσης να είναι ευάλωτες στη χειραγώγηση.

O διευθύνων σύμβουλος της TikTok, Shou Chew

Παιδεία, τεχνολογία και TikTok

Το γεγονός ότι οι Αμερικανοί έχουν συμβιβαστεί να λαμβάνουν τις πληροφορίες τους από μέσα που δεν ενδιαφέρονται να τους ενημερώσουν, υπονομεύει την ίδια την απαίτηση της σοβαρής πολιτικής συμμετοχής, δηλαδή την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων. Αυτό το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί με τον περιορισμό της πρόσβασης σε ξένες εφαρμογές.

Οι έρευνες δείχνουν ότι θα ανακουφιστεί μόνο με την εμπέδωση συνηθειών γραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και την τεχνολογία από νεαρή ηλικία. Αυτό περιλαμβάνει τη διδασκαλία στους νέους πώς οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν χρήματα, πώς οι αλγόριθμοι διαμορφώνουν αυτό που βλέπουν στα τηλέφωνά τους και πώς οι διάφοροι τύποι περιεχομένου τους επηρεάζουν ψυχολογικά.

Και η αντεπίθεση

Η TikTok δήλωσε στους υπαλλήλους της ότι θα πολεμήσει στα δικαστήρια αν μπει η υπογραφή του προέδρου Μπάιντεν στο νόμο.
«Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου συμφωνία που εκπονήθηκε μεταξύ του Ρεπουμπλικάνου προέδρου και του προέδρου Μπάιντεν», δήλωσε στο Bloomberg ο Μάικλ Μπέκερμαν, επικεφαλής της δημόσιας πολιτικής της TikTok για την Αμερική, σε υπόμνημα προς το προσωπικό της TikTok στις ΗΠΑ. «Θα κινηθούμε δικαστικά για νομική αμφισβήτηση».

Ο Μπέκερμαν επισήμανε ότι ο νόμος περί εκποίησης ή απαγόρευσης είναι «σαφής παραβίαση» των δικαιωμάτων της Πρώτης Τροποποίησης των 170 εκατομμυρίων Αμερικανών χρηστών του TikTok και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τα επτά εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα βίντεο μικρής διάρκειας.

«Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε», δήλωσε το στέλεχος σύμφων με το Bloomberg. «Αυτή είναι η αρχή, όχι το τέλος αυτής της μακράς διαδικασίας». Ήδη o διευθύνων σύμβουλος της TikTok, Shou Chew, έχει ηγηθεί μιας ευρείας προσπάθειας άσκησης πίεσης για να πείσει τους νομοθέτες ότι η εταιρεία δεν αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια.

Η ByteDance σκοπεύει να πολεμήσει δικαστικά την απαγόρευση στις ΗΠΑ και να εξαντλήσει όλες τις νομικές ενέργειες προτού εξετάσει οποιοδήποτε είδος εκποίησης, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα. Η κυβέρνηση του Πεκίνου, εν τω μεταξύ, θα πρέπει να δώσει το πράσινο φως σε οποιαδήποτε συμφωνία με την TikTok για λόγους τεχνολογίας-εξαγωγών, και έχει επαναλάβει ότι αντιτίθεται σε μια αναγκαστική πώληση.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Αφιέρωμα της Euroleague στον Ολυμπιακό ενόψει του Final Four (vid)

Η Euroleague ετοίμασε ένα εντυπωσιακό αφιέρωμα για τον Ολυμπιακό με αφορμή το Final Four του Βερολίνου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 22 Μαϊου 2024