Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία ενισχύει τους μικρούς browser

Πώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία ενισχύει τους μικρούς browser

Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα μετά την εφαρμογή του νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές από τις 7 Μαρτίου

Τα ανεξάρτητα προγράμματα περιήγησης στο διαδίκτυο (browsers) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνουν άνοδο, σε επίπεδο αριθμού χρηστών, ήδη από τον πρώτο μήνα εφαρμογής της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας που αναγκάζει τις Google, Microsoft και Apple να διευκολύνουν την στροφή των χρηστών σε ανταγωνιστικά προγράμματα περιήγησης.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας τους Reuters με στοιχεία από έξι εταιρείες που διαθέτουν στην αγορά τέτοιου είδους προγράμματα.

Τα πρώτα αποτελέσματα έρχονται μετά την εφαρμογή του νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές, από τις 7 Μαρτίου, ο οποίος στοχεύει στην εξάλειψη του αθέμιτου ανταγωνισμού αναγκάζοντας τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να προσφέρουν στους χρήστες smartphone τη δυνατότητα επιλογής από μια λίστα διαθέσιμων προγραμμάτων περιήγησης ιστού από μια «οθόνη επιλογής»

Ο Aloha browser με έδρα την Κύπρο δήλωσε ότι οι χρήστες στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 250% τον Μάρτιο

Με τον όρο πρόγραμμα περιήγησης εννοούμε το λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται και να περιηγούνται στο διαδίκτυο. Τέτοιου είδους προγράμματα προσφέρονται παραδοσιακά από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Apple και η Google δωρεάν με αντάλλαγμα την παρακολούθηση των ιστοσελίδων που επισκέπτονται οι καταναλωτές ώστε να προωθούνται σχετικές διαφημίσεις.

Έτσι, στις συσκευές που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα Android, το πρόγραμμα περιήγησης Chrome είναι προεπιλεγμένο, όπως αντίστοιχα για τα iPhone είναι ο Safari, καθιστώντας τα προγράμματα αυτά κυρίαρχα της αγοράς.

Ο Aloha browser με έδρα την Κύπρο δήλωσε στο Reuters ότι οι χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 250% τον Μάρτιο – μια από τις πρώτες εταιρείες που έδωσαν μηνιαία ποσοστά ανάπτυξης από τότε που τέθηκαν οι νέοι κανονισμοί.

Η συγκεκριμένη εταιρεία ιδρύθηκε το 2016 και προωθεί τον browser της ως εναλλακτική λύση με επίκεντρο το απόρρητο, έχει 10 εκατομμύρια μέσους μηνιαίους χρήστες και κερδίζει χρήματα μέσω πληρωμένων συνδρομών, αντί να πουλάει διαφημίσεις παρακολουθώντας χρήστες.

«Παλιότερα, η ΕΕ ήταν η νούμερο τέσσερα αγορά μας, αυτή τη στιγμή είναι η νούμερο δύο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aloha, Άντριου Φροστ Μόροζ.

Η νορβηγική Vivaldi, η γερμανική Ecosia και η Brave με έδρα τις ΗΠΑ έχουν επίσης δει τους αριθμούς χρηστών να αυξάνονται μετά την εφαρμογή του νέου κανονισμού.

Το DuckDuckGo με έδρα τις ΗΠΑ, το οποίο έχει περίπου 100 εκατομμύρια χρήστες, και ο μεγαλύτερος αντίπαλός του, ο Opera με έδρα τη Νορβηγία βλέπουν επίσης αύξηση στους χρήστες, αλλά δηλώνει ότι η διάθεση της οθόνης επιλογής δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

«Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε αριθμούς χρηστών ρεκόρ στην ΕΕ», δήλωσε ο Γιαν Στάνταλ, αντιπρόεδρος της Opera, η οποία αριθμεί πάνω από 324 εκατομμύρια παγκόσμιους χρήστες.

Η εφαρμογή του κανονισμού

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες της ΕΕ, οι κατασκευαστές λογισμικού για κινητά πρέπει να εμφανίζουν μια οθόνη επιλογής όπου οι χρήστες θα μπορούν να επιλέξουν ένα πρόγραμμα περιήγησης, μια μηχανή αναζήτησης και έναν εικονικό βοηθό καθώς ρυθμίζουν τα τηλέφωνά τους.

Προηγουμένως, εταιρείες τεχνολογίας όπως η Apple και η Google «φόρτωναν» τα τηλέφωνα με προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που περιλάμβαναν τις προτιμώμενες υπηρεσίες τους, όπως για παράδειγμα τον φωνητικό βοηθό Siri για το iPhone. Η αλλαγή αυτών των ρυθμίσεων απαιτούσε μια πιο περίπλοκη διαδικασία.

Σύμφωνα με το Reuters, η Apple εμφανίζει πλέον έως και 11 προγράμματα περιήγησης εκτός από το Safari στις οθόνες επιλογής για καθεμία από τις 27 χώρες της ΕΕ και θα ενημερώνει αυτές τις επιλογές μία φορά κάθε χρόνο για κάθε χώρα.

Ενώ τα DuckDuckGo και Opera προσφέρονται στη λίστα της Apple, και στις 27 χώρες, το Aloha είναι διαθέσιμο σε 26 χώρες, το Ecosia είναι σε 13 και το Vivaldi σε 8.

Η Google εμφανίζει επί του παρόντος επιλογές προγράμματος περιήγησης σε συσκευές που κατασκευάζονται από την εταιρεία και δηλώνει ότι οι νέες συσκευές που κατασκευάζονται από άλλες εταιρείες με λειτουργικό σύστημα Android θα εμφανίζουν επίσης οθόνη επιλογής τους επόμενους μήνες.

Εκπρόσωπος της Google δήλωσε στο Reuters ότι δεν υπάρχουν ακόμη δεδομένα οθονών επιλογής για κοινή χρήση.

Καθώς τα iPhone έχουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τα τηλέφωνα που παράγει η ίδια η Google (τα Pixel), η ανάπτυξη για μικρότερα προγράμματα περιήγησης έρχεται επί του παρόντος εις βάρος του Safari.

Η Opera δήλωσε ότι οι περισσότερες από τις θετικές τάσεις προέρχονται από άτομα που κάνουν το Opera προεπιλεγμένο πρόγραμμα περιήγησης σε συσκευή iPhone.

Ωστόσο, οι εταιρείες προγραμμάτων περιήγησης επέκριναν τον τρόπο με τον οποίο η Apple και η Google παρουσίασαν τις νέες δυνατότητες τις οποίες περιέγραψαν ως αργές και δύσκολες και πιστεύουν ότι επιβραδύνουν τη μετάβαση των χρηστών κινητών σε νέες επιλογές προγράμματος περιήγησης.

Η Mozilla, η οποία έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα περιήγησης Firefox, εκτιμά ότι μόνο το 19% των χρηστών iPhone στην Ευρώπη έλαβε ενημέρωση λογισμικού που εμφανίστηκε πολύ πιο αργά από τις προηγούμενες ενημερώσεις λογισμικού, είπε η εταιρεία.

Σύμφωνα με το Reuters, στα iPhone, οι χρήστες μπορούν να δουν την οθόνη επιλογής μόνο όταν κάνουν κλικ στο Safari και, στη συνέχεια, εμφανίζεται στους χρήστες μια λίστα με προγράμματα περιήγησης χωρίς πρόσθετες πληροφορίες, δήλωσε ο Τζον Στέφενσον φον Τέτζνερ, Διευθύνων Σύμβουλος της νορβηγικής Vivaldi.

«Η διαδικασία είναι τόσο περίπλοκη που είναι πιο εύκολο (για τους χρήστες) να επιλέξουν το Safari ή ενδεχομένως κάποιο άλλο γνωστό όνομα», δήλωσε.

Όπως αναφέρει το Reuters, ο περίπλοκος σχεδιασμός οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει έρευνα μη συμμόρφωσης, σχετικά με το εάν η Apple ενδέχεται να εμποδίζει τους χρήστες να ασκήσουν πραγματικά τις υπηρεσίες της επιλογής τους.

Πηγή: OT.gr

Sports in

Ο Μότα γράφει ιστορία με την Μπολόνια

Οι «ροσομπλού» θα παίξουν σε ευρωπαϊκή διοργάνωση μετά από 22 χρόνια και κάνουν... όνειρα ακόμα και για συμμετοχή στο Τσάμπιονς Λιγκ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024