Το «κινέζικο Instagram» έβγαλε κέρδη για πρώτη φορά – Πού πλεονεκτεί
Η εφαρμογή βίντεο και κοινής χρήσης φωτογραφιών με έδρα τη Σαγκάη συγκέντρωσε 500 εκατ. δολάρια σε καθαρά κέρδη πέρυσι με έσοδα 3,7 δισ. δολαρίων - Πού οφείλεται η δημοφιλία του
- Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - «Τεχνικό ζήτημα» αναφέρει η Meta
- Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
- Έλληνας, πατέρας τριών παιδιών μεταξύ των έξι θυμάτων της κατάρρευσης πολυκατοικίας στη Χάγη
- Εξαγριωμένος πελάτης εισέβαλε με το αυτοκίνητο σε κατάστημα που του αρνήθηκαν επιστροφή χρημάτων
Ο μονόκερος (μία επιχείρηση δηλαδή που η αξία της ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ) με έδρα τη Σαγκάη, γνωστός ως «μικρό κόκκινο βιβλίο», έφερε 500 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη πέρσι, σύμφωνα με τους FT. Η κινεζική εκδοχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Xiaohongshu είδε την αυξανόμενη δημοτικότητά της να οδηγεί σε κέρδη για πρώτη φορά, καθώς η πλατφόρμα που μοιάζει με το Instagram φέρνει έσοδα από διαφημίσεις και μια εκκολαπτόμενη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η εφαρμογή βίντεο και κοινής χρήσης φωτογραφιών με έδρα τη Σαγκάη συγκέντρωσε 500 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη πέρυσι με έσοδα 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τέσσερα άτομα που ενημερώθηκαν για τα στοιχεία, τα οποία δεν είναι δημόσια. Αντίθετα, σημείωσε απώλειες 200 εκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022.
Η ταχέως αναπτυσσόμενη νεοφυής επιχείρηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία αποτιμήθηκε σε 20 δισεκατομμύρια δολάρια στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της το 2021, ήταν μια σπάνια πρόσφατη ιστορία επιτυχίας σε έναν τομέα που έχει πληγεί από πτώση των αποτιμήσεων και εκποιήσεις από ξένους επενδυτές.
Το Xiaohongshu επελαύνει
Το Xiaohongshu, το οποίο μεταφράζεται σε “μικρό κόκκινο βιβλίο”, έχει μεγάλους υποστηρικτές όπως η Alibaba, η Tencent, η GGV Capital και η πρώην εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Sequoia China HongShan. Είναι δημοφιλές στις νεαρές Κινέζες, οι οποίες συρρέουν στην πλατφόρμα για συμβουλές ταξιδιού, ομορφιάς και τρόπου ζωής.
Έχει επίσης αυξήσει τη βάση των ανδρών χρηστών της, με έμφαση στην προώθηση περιεχομένου σχετικά με αυτοκίνητα, επιστημονική φαντασία και μιμίδια. Η υπηρεσία παράγει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τη διαφήμιση, αλλά αυξάνει τη λειτουργία ηλεκτρονικού εμπορίου, την οποία χρησιμοποιούν οι επηρεαστές για την πώληση προϊόντων μέσω ζωντανών ροών και σύντομων βίντεο.
Παρά τους ισχυρούς αριθμούς της Xiaohongshu, ένας επενδυτής που δεν θέλησε να κατονομαστεί δήλωσε ότι η μελλοντική της κατεύθυνση παραμένει αβέβαιη, χωρίς σαφή πορεία προς μια αρχική δημόσια προσφορά. “Είμαι θετικός για την εταιρεία, αλλά η έλλειψη σαφούς εξόδου μέσω IPO είναι ένα μεγάλο πρόβλημα”, δήλωσε ο επενδυτής.
Το Πεκίνο επανέλαβε να δίνει το πράσινο φως σε εταιρείες τεχνολογίας για εισαγωγές στις ΗΠΑ πέρυσι μετά από παύση 18 μηνών λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια που απορρέουν από την αποτυχημένη IPO της υπηρεσίας ride-hailing Didi Chuxing στη Νέα Υόρκη το 2021. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η καταχώριση μεγάλων εταιρειών κοινωνικών μέσων όπως η ByteDance και η Xiaohongshu είναι πιο περίπλοκη, δεδομένου του πλούτου των δεδομένων των καταναλωτών που κατέχουν.
Το Xiaohongshu έφτασε τα 312 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες το 2023, αύξηση 20% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκαν με επενδυτές, καθιστώντας το την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων στην Κίνα πέρυσι, με βάση υπολογισμούς των Financial Times.
Το προτιμούν τα ισχυρά brands
Ο Li Chengdong, επικεφαλής του τεχνολογικού think-tank Haitun, δήλωσε ότι τα ισχυρά οικονομικά στοιχεία έδειξαν ότι «οι μάρκες έχουν αυξήσει τις δαπάνες μάρκετινγκ στο Xiaohongshu επειδή η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης είναι υψηλότερη από άλλες πλατφόρμες».
Το Xiaohongshu είναι ένα όλο και πιο σημαντικό κανάλι για μάρκες που στοχεύουν σε νέες γυναίκες με αγοραστική δύναμη. Σύμφωνα με παρουσίαση της εταιρείας που είδαν οι FT, το 70% των χρηστών είναι γυναίκες και το 50% είναι κάτω των 30 ετών.
Η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων της Xiaohongshu – η συνολική αξία των αγαθών που πωλούνται στην πλατφόρμα – μέσω της επιχείρησης ζωντανής ροής, που ξεκίνησε στην αρχή της πανδημίας, αυξήθηκε σχεδόν πέντε φορές κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ αγορών “Singles’ Day” του περασμένου Νοεμβρίου, το ισοδύναμο της Black Friday των ΗΠΑ, σύμφωνα με την παρουσίαση.
«Το Xiaohongshu είναι ένα καλύτερο μέρος για τις εταιρείες να οικοδομήσουν ταυτότητα μάρκας και σχέσεις με τους πελάτες από το Taobao, όπου οι πωλήσεις προωθούνται σε αυτούς», δήλωσε ο Plotnick.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις