Η Meta Platforms έχει προσφερθεί να κόψει σχεδόν στο μισό τη χρέωση για τις συνδρομητικές βερσιόν του Facebook και του Instagram, από τα 10 στα 6 ευρώ το μήνα, δήλωσε στέλεχος της εταιρείας έπειτα από συζητήσεις με τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.

Οι «εκπτώσεις» έρχονται την ώρα που η Meta αντιμετωπίζει έρευνα της Κομισιόν και προσφυγή από ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών για τις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες αντίθετα με τις δωρεάν βερσιόν δεν αναλύουν τα δεδομένα του χρήστη για να προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις.

Ουσιαστικά, η εταιρεία κατηγορείται ότι απαιτεί από τους καταναλωτές να πληρώνουν για να εξασφαλίζουν προστασία της ιδιωτικής ζωής τους.

Η λίστα των οργανώσεων που προσφεύγουν περιλαμβάνει την ελληνική ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία κατηγορεί τη Meta ότι «επιβάλει τους καταναλωτές είτε να πληρώσουν για να λάβουν μια δήθεν υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις, είτε να συναινέσουν στην πλήρη εμπορική παρακολούθηση από την εταιρεία, με στοχευμένες διαφημίσεις».

Η Meta ανακοίνωσε τις συνδρομητικές υπηρεσίες τον Νοέμβριο σε μια προσπάθεια να συμμορφωθεί με τον νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό για τις Ψηφιακές Αγορές, ο οποίος περιορίζει τη δυνατότητα προβολής στοχευμένων διαφημίσεων, βασική πηγή εισόδων για τον όμιλο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

«Προτείναμε να μειώσουμε την τιμή από τα 9,99 στα 5,99 ευρώ για έναν λογαριασμό και 4 ευρώ για κάθε επιπλέον λογαριασμό» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο δικηγόρος της Meta Τιμ Λαμπ σε ακρόαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η πρόταση υποβλήθηκε νωρίτερα φέτος στις ρυθμιστικές αρχές και οι συζητήσεις συνεχίζονται, είπε.