Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το επιθετικό και ματσό μάρκετινγκ του AfD: «Οι αληθινοί άνδρες είναι δεξιοί»

Το επιθετικό και ματσό μάρκετινγκ του AfD: «Οι αληθινοί άνδρες είναι δεξιοί»

Aκροδεξιός εξτρεμιστής και βασικός υποψήφιος του AfD στις ευρωεκλογές, εμφανίζεται όχι μόνο ως πολιτικό πρόσωπο, αλλά και ως ειδικός στα ραντεβού, μοιράζοντας συμβουλές αγάπης σε νεαρούς άνδρες

Στη Γερμανία, το να κλείσει τα 16 σου είναι σαν να κερδίζεις το Τζάκποτ, καθώς αποκτάς νέα προνόμια πως το δικαίωμα να πιεις μπύρα, να πατήσεις το γκάζι με το σκούτερ ή ακόμη και να πάρεις καινούριο κινητό.

Όμως, φέτος τα πράγματα αλλάζουν καθώς τα προνόμια των νέων θα εμπλουτιστούν με τη δυνατότητα να ψηφίζουν, και το ακροδεξιό AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία) έχει ήδη κάνει την πρώτη κίνηση.

Παρά τις πολλές προσπάθειες πολιτικών οργανισμών και εκπαιδευτικών φορέων που ξεκίνησαν εκπαιδευτικά events για να προετοιμάσουν τους νέους της Γερμανίας για τις ευρωεκλογές, οι περισσότεροι έφηβοι πιθανότατα θα προτιμούσαν να βρεθούν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αντί για τις παραδοσιακές πηγές για να αποκτήσουν πληροφορίες.

Το ακροδεξιό, λαϊκιστικό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) βρίσκει τον στόχο του στους νέους ψηφοφόρους με επιθετικές καμπάνιες στην πλατφόρμα ανταλλαγής βίντεο TikTok

Εκεί, ο Μαξιμίλιαν Κρα, ακροδεξιός εξτρεμιστής και βασικός υποψήφιος του AfD στις ευρωεκλογές, εμφανίζεται όχι μόνο ως πολιτικό πρόσωπο, αλλά και ως ειδικός στα ραντεβού, μοιράζοντας συμβουλές αγάπης σε νεαρούς άνδρες: “Οι αληθινοί άνδρες είναι δεξιοί, οι αληθινοί άνδρες έχουν ιδανικά, οι αληθινοί άνδρες είναι πατριώτες, μόνο τότε θα τα πάτε καλά με τη κοπέλα σας», δηλώνει σε ένα βίντεο που έχει συγκεντρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο προβολές.

Σε άλλα βίντεο, προειδοποιεί τους θεατές ότι «η μητέρα σου θα είναι φτωχή όταν γεράσει» ή ότι «η κυβέρνηση σε μισεί», σύμφωνα με την DW.

Πολιτικοί influencers

Ένας από τους λόγους για τους οποίους το TikTok είναι τόσο επιτυχημένο είναι ο τρόπος που λειτουργεί ο αλγόριθμός του — όσο πιο έντονο το περιεχόμενο, τόσο περισσότερη απήχηση εγγυάται. Άλλα πολιτικά κόμματα στη Γερμανία είναι πολύ πίσω στην κούρσα συγκέντρωσης ενδιαφέροντος στο διαδίκτυο και δεν είναι σαφές εάν θα καταφέρουν να καλύψουν το χάσμα.

Πολλές πλατφόρμες ανταμείβουν τους λεγόμενους πρώτους κινητήρες με ένα ευρύτερο κοινό, έγραψε η ηλεκτρονική σελίδα αναφοράς τεχνολογίας Social Media Watchblog σε ένα άρθρο που συζητά τους λόγους πίσω από την επιτυχία του AfD στο TikTok. Αυτό σημαίνει ότι όποιος φτάνει πρώτος συνιστάται σε άλλους θεατές πιο συχνά από τους χρήστες που δημιουργούν τους λογαριασμούς τους αργότερα στο παιχνίδι.

Δεν αποτελεί έκπληξη η απήχηση που έχει το AfD στους νέους. Πάνω απ’ όλα, υπάρχει η εκτίμηση ότι οι νέοι που ψηφίζουν για πρώτη φορά νιώθουν ανασφάλεια. Το κλείσιμο των σχολείων και τα lockdown στον απόηχο της πανδημίας COVID-19 έχουν κλονίσει τη νεολαία. Οι νέοι επίσης ανησυχούν για την κλιματική κρίση, τη μείωση του χώρου διαβίωσης και την αντιμετώπιση της φτώχειας στα γηρατειά, πρόσθεσε η Hurrelmann. «Αυτό ταιριάζει απόλυτα σε ένα κόμμα όπως το AfD», είπε, «επειδή είναι ένα κόμμα που μπορεί να επισημάνει ότι οι κυβερνήσεις μέχρι στιγμής δεν έχουν αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες».

Οι επιπτώσεις αυτών των μηνυμάτων έγιναν σαφείς το περασμένο φθινόπωρο, μετά τις εκλογές στο κρατίδιο της Έσσης. Εκεί, το AfD κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ των νεαρών ψηφοφόρων μεταξύ 18 και 24 ετών.

Η γοητεία που ασκούν τα δεξιά κόμματα στους άνδρες δεν είναι αυστηρά γερμανικό φαινόμενο. Μελέτες έχουν δείξει ότι παγκοσμίως, οι άνδρες και οι γυναίκες της Gen Z απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο στις πολιτικές τους απόψεις. Μια ανάλυση της εφημερίδας Financial Times διαπίστωσε ότι οι νέοι άνδρες είτε παρέμεναν αμετακίνησοι στις απόψεις τους είτε έλκονταν προς τον πολιτικό συντηρητισμό, ενώ οι νέες γυναίκες γίνονταν πιο προοδευτικές.

Sports in

Ο κόσμος του Ολυμπιακού στις εξέδρες, η στήριξη των αδερφών Αγγελόπουλων και ο… Μήτρου Λονγκ(vid)

Δείτε μέσα από την παρακάμερα της ΚΑΕ Ολυμπιακός όσα έγιναν εντός και εκτός παρκέ στον 2ο προημιτελικό με την Μπαρτσελόνα (77-69).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024