Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Νέα έρευνα ΙΕΛΚΑ - Η ακρίβεια «στραγγαλίζει» το διαθέσιμο εισόδημα

Νέα έρευνα ΙΕΛΚΑ – Η ακρίβεια «στραγγαλίζει» το διαθέσιμο εισόδημα

«Δεν φαίνεται ότι έχουμε κάποια φοβερή μείωση, ούτε στην αγορά παιχνιδιών»

«Υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους καταναλωτές, σίγουρα το διαθέσιμο εισόδημα είναι μειωμένο λόγω των ανατιμήσεων που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια και αυτό φαίνεται στην ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού», είπε στην ΕΡΤ ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) Λευτέρης Κιοσές.

Παρ όλα αυτά, τα τελευταία στοιχεία που έχουμε από δικές μας έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές τα Χριστούγεννα δεν θα αλλάξουν συμπεριφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

«Θα έχουμε μία καλή χριστουγεννιάτικη αριστερά»

Ακόμη, ανέφερε ότι «Φαίνεται ότι θα έχουμε μια καλή χριστουγεννιάτικη αγορά, με ψυχολογία βέβαια η οποία δεν είναι αυτό που θα θέλαμε ιδανικά να έχουμε από την πλευρά των καταναλωτών.

  • Αυτό που φαίνεται ότι κόβουν οι καταναλωτές είναι οι δαπάνες διασκέδασης, δηλαδή εστίαση και ταξίδια.
  • Επίσης, αυτό που καταγράφεται είναι μια αναβολή υποχρεώσεων, δηλαδή ότι μπορούμε να αναβάλλουμε ως υποχρέωση, είτε αυτό είναι πληρωμή λογαριασμών, δανείων, είτε επισκευές στο σπίτι και στο αυτοκίνητο, αναβάλλεται.

Μείωση του ποσού εξόδων

Ως προς το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, πέρα από κάποιες εξοικονομήσεις σε σχέση με μια διαφορετική επιλογή προϊόντων και ίσως κάποιες εναλλαγές ανάμεσα σε συγγενή προϊόντα, δεν φαίνεται ότι έχουμε κάποια φοβερή μείωση, ούτε στην αγορά παιχνιδιών.

Σίγουρα η ακρίβεια έχει επηρεάσει τις αγορές που κάνουν οι καταναλωτές, είπε στην ΕΡΤ ο ιδιοκτήτης αλυσίδας καταστημάτων παιχνιδιών Δημοσθένης Λιόκης. Εφέτος υπάρχει μια μικρή μείωση στο τελικό ποσό που ξοδεύει κάποιος γιατί σίγουρα έχει επηρεαστεί όλος ο κόσμος από την ακρίβεια, είπε.

Τι ανέφερε για το καλάθι των Χριστουγέννων

Ο κ. Κιοσές αναφερόμενος στο «καλάθι των Χριστουγέννων» είπε ότι είναι ένα εργαλείο το οποίο βοηθάει συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών. Δεν αφορά το σύνολο του πληθυσμού, δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της ακρίβειας. Είναι για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση.

  • Για αυτό και είναι χαμηλά τα ποσοστά του κοινού, σε επίπεδο 15% με 20% που χρησιμοποιεί τα «καλάθια» και έχει και θετική άποψη για αυτά.
  • Τα «καλάθια» δεν είναι μια πανάκεια σε σχέση με την ακρίβεια, είπε.

Από την άλλη πλευρά, το να κάνουμε σύγκριση τιμών είναι υποχρέωσή μας ως καταναλωτές είναι κάτι που θεωρώ ότι γίνεται ανεξάρτητα από το «καλάθι».

«Η νομοθεσία είναι πάρα πολύ αυστηρή»

Σχετικά με τις προσφορές, ο ίδιος είπε ότι τώρα η νομοθεσία πλέον είναι πάρα πολύ αυστηρή, καθώς και η ελληνική αγορά έχει πλέον εναρμονιστεί με την κοινοτική νομοθεσία. Οπότε όποιος κάνει πλασματικές προσφορές αντιμετωπίζει πολύ μεγάλα πρόστιμα καθώς γίνονται και πάρα πολλοί έλεγχοι στην αγορά.

Σε σχέση με τα πολλά εκπτωτικά εργαλεία υποστήριξε ότι έχουμε ξεφύγει λίγο, δηλαδή έχουμε πάρα πολλή πληροφορία, υπερβολική, στα ράφια καταστημάτων και ειδικά στα σουπερμάρκετ που πλέον μπερδεύει αντί να εξυπηρετεί. Οι καταναλωτές είναι απλοί άνθρωποι σε πολύ μεγάλο βαθμό, άνθρωποι που θέλουν να κάνουν μια απλή αγορά κι όταν έχουμε τόσα πολλά ταμπελάκια με σύμβολα σε διαφορετικά προϊόντα, μπερδεύονται.

Sports in

Φενέρμπαχτσε – Μονακό 62-65: Πήρε το «θρίλερ» και ισοφάρισε σε 2-2!

Η Μονακό επικράτησε 65-62 στην έδρα της Φενέρμπαχτσε και πλέον η πρόκριση στο Final Four θα κριθεί στο Game 5.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024