Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Dacia Duster: Ο συνεχιστής

Dacia Duster: Ο συνεχιστής

Με πιο τονισμένο το στοιχείο της περιπέτειας, περισσότερη ψηφιακή τεχνολογία αλλά και υβριδικές επιλογές, η τρίτη γενιά του Duster υπόσχεται να συνεχίσει το "success story"

Από την πρώτη εμφάνισή του περίπου 13 χρόνια πριν,  το Duster έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις χάρη στην value-for-money προσέγγιση της Dacia που εξακολουθεί να αποτελεί βασικό κριτήριο και στην νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του η οποία όμως αποκαλύφθηκε ενσωματώνοντας σημαντικές βελτιώσεις αλλά και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου ένα υβριδικό σύνολο.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, εκείνοι που θυμούνται το πρωτότυπο Bigster θα εντοπίσουν το σημείο αναφοράς στην αισθητική του νέου Duster που όπως προδίδουν τα τονισμένα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι μεγαλύτερες ποδιές και η σχεδίαση των προφυλακτήρων καθώς και ορισμένες λεπτομέρειες όπως η κάθετη πτύχωση στις πίσω πόρτες προτάσσει ένα πιο περιπετειώδη χαρακτήρα σε σχέση με το παρελθόν.

Εν είδει υπενθύμισης η θυγατρική της Renault παρουσίασε το  Bigster το 2021, συστήνοντας την νέα εποχή της που συνοδεύτηκε από ένα νέο λογότυπο και το αναθεωρημένο στίγμα της εταιρείας που εστιάζει  στις αξίες της ανθεκτικότητας, της περιπέτειας και φυσικά της προσιτότητας όσο και της έξυπνης προσέγγισης σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές περγαμηνές.

Όπως και η ανανεωμένη εκδοχή του και όλα τα νεότερα μοντέλα της Dacia, το νέο Duster υιοθετεί τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε μοτίβο «Υ» μπροστά και πίσω που συνδυαστικά με την νέα γρίλια με το «καρκινικό» λογότυπο, αποτελούν το νέο σήμα κατατεθέν της φίρμας. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια όσο και ενδεικτική της νέας προσέγγισης αποτελεί το γεγονός ότι παρά τον προσανατολισμό προσιτότητας του, το Duster, διαθέτει ενσωματωμένες στην τρίτη κολώνα χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.

Σε επίπεδο διαστάσεων, με μήκος 4,343 μέτρα το νέο Duster δεν διαφέρει ριζικά από τον προκάτοχό του ενώ το ίδιο ισχύει και για τις διαστάσεις πλάτους και ύψους που προσθέτουν και αφαιρούν κάποια χιλιοστά αντιστοίχως προς όφελος ενός πιο δυναμικού παραστήματος. Το σημαντικότερο ωστόσο στην περίπτωση της νέας ενσάρκωσης του SUV είναι ότι πραγματοποιεί την μετάβαση σε μια νέα αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα την CMF-B του ομίλου Renault, αλλαγή που έχει επιφέρει βελτιώσεις στη διάταξη αλλά και υπόσχεται σαφώς αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος σύμφωνα με τις συστάσεις η αλλαγή του δαπεδου έχει συνηγορήσει και στην αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 6% σε 472 λίτρα ενώ οι επιβάτες του πίσω καθίσματος έχουν στη διάθεσή τους σαφώς περισσότερο χώρο για τα κάτω άκρα τους. Τις περγαμηνές πρακτικότητας του Duster συμπληρώνει η δυνατότητα για τις προαιρετικές ράγες οροφές να φιλοξενήσουν επιπλέον βάρος έως και 80 κιλά.

Αντίστοιχες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό που, αν και στο όνομα της προσιτότητας αποφεύγει τις φανταχτερές επιλογές, διαθέτει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό όπου κυριαρχεί μια οδηγοκεντρικής σχεδίασης υπό κλίση, οθόνη 10,1 ιντσών στον ρόλο του infotainment και συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων επτά ιντσών. Στα ενδιαφέροντα στοιχεία συγκαταλέγεται η βάση για smartphones δίπλα ακριβώς στο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, το μοτίβο Y στους αεραγωγούς καθώς και σύγχρονα χρηστικά στοιχεία όπως η επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητών, τέσσερις φωτιζόμενες θύρες USB και φυσικά η ασύρματη συνδεσιμότητα για την αξιοποίηση των λογισμικών Android Auto και Apple  CarPlay.

Ο κλιματισμός ελέγχεται από φυσικούς διακόπτες που τελούν επίσης σε αφθονία στο τιμόνι δίνοντας άμεση πρόσβαση σε ορισμένες «core» λειτουργίες. Να σημειωθεί επίσης ότι στις εξοπλιστικές  επιλογές του Duster συγκαταλέγεται επίσης και το πακέτο Sleep Pack το οποίο απευθύνεται στους πιο περιπετειώδεις χρήστες και μπορεί να διαμορφώσει τον θάλαμο επιβατών σε ένα χώρο ύπνου για δύο άτομα σε χρόνο μόλις δύο λεπτών.

Αυτό που δεν υφίσταται πλέον στις επιλογές του Duster είναι η παρουσία diesel κινητήρα. Αντ’ αυτού το SUV θα προσφέρεται, αρχικά σε τρεις επιλογές. Εφαλτήριο αποτελεί, μια βενζίνης με turbo κινητήρα 1,2 λίτρων σε συνδυασμό  με ήπια υβριδική τεχνολογία, απόδοση 130 ίππων και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δικίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις. Σύμφωνα με τις συστάσεις η ήπια υβριδική διαμόρφωση  υπόσχεται κατά 10% περισσότερη εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα αντίστοιχου κυβισμού.

Παράλληλα το Duster θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση διπλού καυσίμου LPG με απόδοση 100 ίππων η οποία ενσωματώνει μια επιπλέον δεξαμενή 50 λίτρων για το LPG και υπόσχεται αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται κατά 10% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με μια τυπική έκδοση βενζίνης αντίστοιχων προδιαγραφών.

Η σημαντικότερη ωστόσο προσθήκη παίρνει την μορφή ενός υβριδικού συνόλου, ανάλογο αυτού που εφοδιάζει το Jogger. Συνδυάζει την παρουσία του ατμοσφαιρικού κινητήρα του 1,6 λίτρου με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, μπαταρία 1,2 kWh και αυτόματο κιβώτιο. Κατά τη συνήθη λογική του ομίλου Renault το ένα από τα δύο μοτέρ αναλαμβάνει το ρόλο γεννήτριας σε αυτό το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο.

Στην φόρτιση της μπαταρίας συμβάλλει και η παρουσία συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση ενώ χάρη σε όλα τα παραπάνω, το Duster μπορεί να εκκινήσει και να πραγματοποιήσει ελιγμούς στάθμευσης βασιζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου διαμορφώνεται σε 140 ίππους ενώ κατά τις εκτιμήσεις της Dacia, η υβριδική διαμόρφωση προσφέρει εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 20% σε μεικτό κύκλο και έως 40% σε αστικές συνθήκες. Επιπλέον όπως σημειώνει η Dacia, έως και το 80% των μετακινήσεων μέσα στην πόλη μπορεί να πραγματοποιηθεί με ηλεκτρική ενέργεια.

Σε ό,τι αφορά τις λιγότερο… αστικές περιπλανήσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι τo Duster στις τετρακίνητες εκδόσεις του διαθέτει απόσταση από το έδαφος 21,7 εκ. που με τη σειρά της διαμορφώνει τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής σε 31 και 36 μοίρες αντίστοιχα. Παράλληλα ενσωματώνει σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης με φάσμα λειτουργίας έως και τα 30 χλμ./ώρα και τη δυνατότητα να προσφέρει τις υπηρεσίες του και κατά την οπισθοπορεία. Αυξημένος είναι και ο αριθμός των προγραμμάτων οδήγησης που συνοψίζονται σε Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco.

Η διάθεση του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσει από την επόμενη χρονιά και χάρη σε όλα τα παραπάνω φιλοδοξεί να διατηρήσει το συγκριτικό πλεονέκτημα που χάρισε στην προηγούμενη γενιά τον τίτλο ενός από των πλέον δημοφιλών SUV της κατηγορίας στην Ευρώπη.

Sports in

Άγριο ξύλο μεταξύ οπαδών πριν το Τζένοα – Κάλιαρι (vid)

Ακόμα ένα περιστατικό οπαδικής βίας έρχεται να ταράξει την Ιταλία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024