Στοπ στα αυτοκίνητα τύπου SUV σχεδιάζει να βάλει το Παρίσι στο κέντρο του, αυξάνοντας τα τέλη στάθμευσης για βαρέα οχήματα.

Μετά την απαγόρευση για τα ενοικιασμένα σκούτερ τον Σεπτέμβριο κατόπιν ψηφοφορίας των πολιτών, η γαλλική πρωτεύουσα θα πραγματοποιήσει τοπικό δημοψήφισμα στις 4 Φεβρουαρίου για τη «θέση των SUV» στην πόλη.

Oι κάτοικοι του Παρισιού ανησυχούν όλο και περισσότερο για τα μεγάλα, ρυπογόνα αυτοκίνητα

Δεδομένου ότι τα SUV μπορεί να είναι δύσκολο να διακριθούν από άλλα μοντέλα, το δημαρχείο θέλει να θεσπίσει υψηλότερα τέλη στάθμευσης για αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα και βάρος άνω των 1,6 τόνων και για ηλεκτρικά οχήματα άνω των 2 τόνων.

Για να προσδιορίσουν το βάρος ενός αυτοκινήτου, οι σαρωτές θα διαβάσουν την πινακίδα κυκλοφορίας, η οποία το συνδέει με το μοντέλο και το βάρος του.

Πόσος χώρος πρέπει να υπάρχει στο Παρίσι για τα SUV;

«Πρέπει να μειώσουμε τον αριθμό και το μέγεθος των αυτοκινήτων στην πόλη, επομένως θα θέσουμε σε ψηφοφορία το ερώτημα πόσος χώρος πρέπει να υπάρχει για αυτόν τον τύπο οχημάτων στο Παρίσι», δήλωσε ο αντιδήμαρχος David Belliard, περιβαλλοντολόγος στο επάγγελμα στο Reuters.

Υπό τη δήμαρχο Anne Hidalgo, το Παρίσι έχει αυξήσει την πίεση στους οδηγούς εδώ και χρόνια αυξάνοντας το κόστος στάθμευσης και σταδιακά την κατάργηση των οχημάτων ντίζελ, ενώ ενισχύει το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πρωτεύουσας.

«Περισσότερα ή λιγότερα SUV στο Παρίσι; Αυτό το ερώτημα συνοψίζει τι διακυβεύεται στην ψηφοφορία», είναι το μήνυμα της δημάρχου ενόψει του δημοψηφίσματος.

Κατά την άποψη της Hidalgo, οι κάτοικοι του Παρισιού ανησυχούν όλο και περισσότερο για τα μεγάλα, ρυπογόνα αυτοκίνητα που καταλαμβάνουν χώρο στους δρόμους, τα πεζοδρόμια, ακόμη και τους ποδηλατόδρομους.

Ο πρόεδρος της ένωσης οδηγών, Philippe Noziere, είπε ότι αν τα αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και ογκώδη από πριν, είναι για λόγους ασφάλειας και άνεσης. «Οι κατασκευαστές έχουν κάνει πολλά με αυτά τα οχήματα. Φυσικά, αυτό μεταφράστηκε σε επιπλέον βάρος», εξήγησε.