Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Το MotorTrend ανακήρυξε το αυτοκίνητο της χρονιάς – Είναι υβριδικό, και δεν είναι Tesla

Το MotorTrend ανακήρυξε το αυτοκίνητο της χρονιάς – Είναι υβριδικό, και δεν είναι Tesla

Το βραβείο αντικατοπτρίζει την τάση για αγορά υβριδικών εν μέσω ανησυχιών των καταναλωτών για εύρεση φορτιστών

Η ιστοσελίδα – περιοδικό MotorTrend ανακήρυξε την Πέμπτη το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2024 και είναι υβριδικό.

Το Toyota 2024 Prius είναι ο νικητής του βραβείου Golden Caliper (Χρυσό Παχύμετρο) του MotorTrend. «Η Toyota έχει επαναπροσδιορίσει θεμελιωδώς την ουσία ενός Prius με το νέο της μοντέλο», έγραψε ο επικεφαλής σύνταξης του MotorTrend Group, Εντ Λο, σε δελτίο Τύπου.

«Σε ένα αυτοκινητιστικό τοπίο που παλεύει με την έλλειψη προσιτών επιλογών EV και την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης στις ΗΠΑ, η Toyota έκανε το υβριδικό Prius το σωστό αυτοκίνητο για αυτή τη στιγμή και δικαίως κέρδισε το βραβείο Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2024 της MotorTrend».

Το κόστος, η υποδομή φόρτισης και η οικονομική προσιτότητα εμπόδισαν το MotorTrend να επιλέξει έναν από τους άλλους φιναλίστ που περιελάμβαναν το Tesla Model 3, το οποίο η Tesla αποκαλεί την αναβάθμισή του «highland», καθώς και το Air της Lucid and το Ioniq 6 της Hyundai Motor.

Το Prius του 2024 είναι πιο προσιτό από όλους τους άλλους φιναλίστ, ξεκινώντας από κάτι λιγότερο από $28.000. Το Tesla Model 3 ξεκινά από περίπου $39.000  πριν από την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου $7.500. Το Lucid Air ξεκινά από περίπου $75.000. Το Ioniq 6 ξεκινά από περίπου $39.000.

Τα έξι κριτήρια

Η σύγκριση αυτοκινήτων λαμβάνει υπόψη έξι κριτήρια: Πρόοδος στο Σχεδιασμό, Αποδοτικότητα, Μηχανική Αριστεία, Απόδοση προβλεπόμενης λειτουργίας, Αξία, Ασφάλεια. Τα οχήματα Tesla θεωρούνται αυτοκίνητα πολυτελείας. Έτσι βλέπει ότι η τεράστια αναβάθμιση της αισθητικής από πρηγούμενα Prius, η σοβαρότατη ενίσχυση ισχύος με νέο δίλιτρο κινητήρα και ισχυρότερη μπαταρία, η πολυπόθητη βαθμολογία Top Safety Pick+ από το Insurance Institute for Highway Safety, το δομικά πιο άκαμπτο πλαίσιο με χαμηλότερο κέντρο βάρους, τις ανώτερες επιδόσεις κατανάλωσης και το γεγονός ότι έχει εξελιχθεί από ένα βαρετό αυτοκίνητο σε ένα γοητευτικό και κομψό χάτσμπακ με μπόλικο ύφος, τα κριτήρια που έκριναν την απόφαση για την φετεινή του στέψη.

Τα BEV γίνονται πιο προσιτά σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα, αλλά εξακολουθούν να στοιχίζουν πολύ περισσότερο. Το μέσο νέο αυτοκίνητο κόστισε στους αγοραστές των ΗΠΑ περίπου 48.000 δολάρια τον Οκτώβριο. Συγκριτικά, το μέσο BEV κόστιζε περίπου $52.000. Αυτό είναι μια διαφορά $4.000. Αυτή η απόσταση μειώνεται καθώς πριν από ένα χρόνο ήταν περίπου $16.000.

Σήμερα η μεγάλη τιμή αποτελεί μειονέκτημα. Η μέση μηνιαία πληρωμή για ένα νέο αυτοκίνητο το τρίτο τρίμηνο ήταν περίπου $733, σύμφωνα με την ιστοσελίδα αξιολόγησης Edmunds. Το τρίτο τρίμηνο του 2019, πριν από τον Covid-19, η δόση ήταν περίπου $570. Οι πληρωμές αυξήθηκαν σχεδόν κατά 30%, ενώ οι μέσοι μισθοί αυξήθηκαν περίπου κατά 20% σε αυτό το διάστημα, σύμφωνα με την Federal Reserve. Αυτό πιέζει τους καταναλωτές.

Αυτό κάνει το Prius την προσιτή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιλογή αυτές τις μέρες, σύμφωνα με το MotorTrend. Και η Toyota είναι ο ηγέτης στα υβριδικά. Έχει πουλήσει 2,5 εκατομμύρια υβριδικά μέχρι στιγμής το 2023, αύξηση περίπου 27% σε ετήσια βάση. Τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 33% των πωλήσεων του 2023, από 27% το 2022. Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων βοήθησε τη μετοχή μέχρι στιγμής το 2023.

Ορισμένες από τις μειώσεις στις αποτιμήσεις Ford και GM είναι αποτέλεσμα του αντίκτυπου των διαπραγματεύσεων του απεργούντος συνδικάτου στο επενδυτικό κλίμα. Οι μετοχές της Toyota έχουν αυξηθεί περίπου 16% από τις αρχές Ιουλίου, όταν τα εργασιακά ζητήματα άρχισαν να επιβαρύνουν τις μετοχές της Ford και της GM. Η Ford έπεσε 28% και η GM έπεσε 25% στο ίδιο διάστημα

Οι κινήσεις οδήγησαν στη διαπραγμάτευση της Toyota περίπου 9,7 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2024. Οι μετοχές της Ford και της GM διαπραγματεύονται περίπου 6 φορές και 4,2 φορές, αντίστοιχα.

Η απόφαση της MotorTrend να ανακηρύξει το Prius Αυτοκίνητο της Χρονιάς δείχνει επίσης πώς η Tesla, η Ford, η GM και οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, με την προϋπόθεση να κατασκευάσουν φθηνότερα BEV.

Καλό παράδειγμα είναι η BYD που έχει γίνει τόσο μεγάλη όσο η Tesla πουλώντας BEV και plug-in υβριδικά σε χαμηλότερες τιμές στην Κίνα. Ο μέσος όρος τιμής πώλησης ενός αυτοκινήτου της BYD ήταν περίπου $26.000 το τρίτο τρίμηνο. Ο αριθμός για την Tesla ήταν περίπου $45.000.

Η Tesla εξακολουθεί να κατέχει περίπου 57% μερίδιο αγοράς BEV στις ΗΠΑ. Το δίκτυο φόρτισης βοηθά. Η Tesla λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών και αυτό ενθαρρύνει τους αγοραστές.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Δεν έχει τελειώσει τίποτα, έχει γίνει η μισή δουλειά»

Απόλυτα ψύχραιμος ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μετά τον θρίαμβο του Ολυμπιακού επί της Άστον Βίλα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024