Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
Ιταλία: Οι βαρύτερες μορφές Covid-19 συνδέονται πιθανότατα με γενετική προδιάθεση, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η μελέτη αφορά σε κρούσματα και θανάτους που καταγράφηκαν το 2020 στην ευρύτερη περιοχή του Μπέργκαμο, στη βόρεια Ιταλία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ιταλικού επιστημονικού ινστιτούτου «Μάριο Νέγκρι», είναι πολύ πιθανό, οι βαρύτερες μορφές κοροναϊού να συνδέονται με γενετική προδιάθεση των ασθενών.

Η μελέτη αφορά ειδικότερα στα κρούσματα και τους θανάτους που καταγράφηκαν την άνοιξη του 2020 στην ευρύτερη περιοχή του Μπέργκαμο, στη βόρεια Ιταλία, όπου καταγράφηκε η πρώτη τεράστια έξαρση του κοροναϊού στην Ευρώπη με μεγάλες απώλειες και εικόνες που ταρακούνησαν συθέμελα τη Γηραιά Ηπειρο.

«Βαριά» κληρονομιά

Όπως γράφει ο ιταλικός Τύπος, η έρευνα δείχνει ότι τα γονίδια, που μπορεί να προδιαθέτουν για βαρύτερα συμπτώματα και μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου, φέρονται να κληροδοτήθηκαν στους κατοίκους της περιοχής από τον άνθρωπο του Νεάντερταλ.

Διπλασιάζει τον κίνδυνο πνευμονίας

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με την έρευνα του ινστιτούτου Νέγκρι, η γενετική μετάλλαξη του γονιδίου του Νεάντερταλ δείχνει να διπλασιάζει τον κίνδυνο εμφάνισης πνευμονίας εξαιτίας κοροναϊού και σχεδόν να τριπλασιάζει την ανάγκη εισαγωγής των ασθενών σε μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ).

Η σχετική έρευνα, που διήρκεσε δύο χρόνια, δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «iScience» και παρουσιάσθηκε την Πέμπτη στο Μιλάνο.

Το Μπέργκαμο, όπως υπενθυμίζει η εφημερίδα La Repubblica, ήταν η πρώτη περιοχή στην οποία η πανδημία του κοροναϊού διαδόθηκε μαζικά στην Ευρώπη, με πολύ επιθετικό τρόπο.

Με τους επιστήμονες συνεργάστηκαν σχεδόν δέκα χιλιάδες κάτοικοι της Λομβαρδίας. Πρόκειται για πολίτες που νόσησαν με Covid-19 και υγειονομικούς υπαλλήλους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ