Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η γέφυρα που την έχτιζαν και όλο γκρεμιζόταν...

Η γέφυρα που την έχτιζαν και όλο γκρεμιζόταν…

Χτίστηκε το ’50, επεκτάθηκε το ’80, υπέστη σοβαρές ζημιές το 2020, στην κακοκαιρία Ιανός, αποκαταστάθηκε στα τέλη του 2022 και τελικά τον Σεπτέμβριο του 2023 τμήμα της κατέρρευσε για μία ακόμα φορά

Η τραγωδία της Θεσσαλίας μέσα από την ιστορία μιας γέφυρας… Ηταν μόλις πριν από έξι μήνες, τον Μάρτιο του 2023, όταν τα ρεπορτάζ των μέσων μαζικής ενημέρωσης της Μαγνησίας έγραφαν: «Ολοκληρώνεται η αναβάθμιση της γέφυρας του Ξηριά». Μεταξύ άλλων, «ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διευθέτησης της κοίτης του χειμάρρου και η ενίσχυση των βάθρων της γέφυρας». Τα έργα είχαν κριθεί επιτακτικά, καθώς τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν η Θεσσαλία είχε βρεθεί και πάλι στο στόχαστρο μιας καταστροφικής κακοκαιρίας, του Ιανού, η γέφυρα υπέστη σοβαρές καταστροφές. Τελικά, πριν από  πέντε μέρες,  τμήμα της «αναβαθμισμένης» γέφυρας κατέρρευσε από την ορμητική ροή των νερών που κατέβηκαν από την Οθρυ.

Η γέφυρα, που διέσχιζε τον χείμαρρο Ξηριά συνδέοντας τον Αλμυρό με τον Πλάτανο, θυμίζει το… Γεφύρι της Αρτας. Το πρώτο κομμάτι της φτιάχτηκε τη δεκαετία ’50 και επέκτασή της έγινε τη δεκαετία του ’80. Οπως εξηγούν οι αρμόδιοι, στηρίζεται σε δύο μεσόβαθρα και ακρόβαθρα.

Τον Σεπτέμβριο του 2020 η περιοχή πλημμύρισε και εξαιτίας της διάβρωσης του εδάφους αποκαλύφθηκαν σημαντικά τμήματα των μεσόβαθρων, με σοβαρό κίνδυνο η γέφυρα να καταρρεύσει.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας αποφάσισε τότε – το καλοκαίρι του 2021 – να προχωρήσει σε εργασίες αποκατάστασης και ενίσχυσής της. Στην έγκριση της ανάθεσης του έργου, οι εργασίες χαρακτηρίζονται αναγκαίες, καθώς «η γέφυρα εξυπηρετεί σημαντικούς οικισμούς και διέρχονται από αυτήν βαρέα οχήματα».

Κατά τη διάρκεια των εργασιών, όπως έγινε γνωστό, πραγματοποιήθηκε ενίσχυση των μεσόβαθρων της γέφυρας, έργα διευθέτησης της κοίτης του Ξηριά με κατασκευή αναβαθμών από σκυρόδεμα, κατασκευή κοιτόστρωσης στον πυθμένα και κατασκευή συμπληρωματικών προστατευτικών έργων των πρανών με συρματοπλέγματα.

Στη σύμβαση προβλέπονταν, επίσης, τοιχία αντιστήριξης της κοίτης για τη διαφύλαξη των παρόχθιων οδών και η κατασκευή φρεατίων εκτόνωσης της πίεσης των υδάτων του ρέματος στην κοιτόστρωση.

Το κόστος του έργου ανήλθε στις 700.000 ευρώ, ενώ μαζί με αυτό δημοπρατήθηκε και ένα ακόμη τεχνικό έργο στο Αετόρεμα στο Αϊδίνι Μαγνησίας, όπου είχαν σημειωθεί πλημμύρες.

Οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2022. Την περίοδο εκείνη επιθεώρηση των αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή του Αλμυρού – στα οποία εντάσσονταν και τα παραπάνω – είχε υλοποιηθεί από στελέχη όχι μόνο της Περιφέρειας αλλά και της κεντρικής διοίκησης. Οι εργασίες συνεχίστηκαν με ανακατασκευή πεζοδρομίων, συστήματα αναχαίτισης οχημάτων και ηλεκτροφωτισμό και ολοκληρώθηκαν την άνοιξη του 2023.

Επειτα από όλα αυτά, την προηγούμενη Τετάρτη, περίπου στις επτά το απόγευμα, η γέφυρα έσπασε και στα δύο ρεύματά της, καθώς αποκολλήθηκε το ασφαλτικό από την πλευρά του Αλμυρού και παρέσυρε το ακρόβαθρό της, μαζί με τις προσδοκίες των κατοίκων για ουσιαστική αντιπλημμυρική θωράκιση.

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024