Κυριακή 05 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz Concept CLA Class: Hλεκτρική κοσμογονία σε compact διάσταση

Mercedes-Benz Concept CLA Class: Hλεκτρική κοσμογονία σε compact διάσταση

Η γερμανική φίρμα πραγματοποιεί από την έκθεση του Μονάχου το επόμενο ηλεκτρικό της βήμα το οποίο έχει compact μορφή και επιφυλάσσει κοσμογονικές αλλαγές για τη νέα γενιά των μικρών –ηλεκτρικών- Mercedes

H μεταβατική περίοδος που διανύουμε «υποχρεώνει» την πλειονότητα των εταιρειών να εξελίσσουν παράλληλα ηλεκτροκίνητα όσο και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνήθως βασισμένα σε εκδοχές της ίδιας αρχιτεκτονικής, τακτική που συνήθως ενέχει κάποιους συμβιβασμούς ιδίως σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρικές εκδόσεις.

Ακολουθώντας το παράδειγμα της EQS και EQE σε όλες τις εκφάνσεις τους που πλέον έχουν ως αφετηρία αρχιτεκτονικές ειδικά εξελιγμένες με αφορμή την ηλεκτρική περίσταση, η Mercedes-Benz σπεύδει όπως θα περίμενε κανείς από τη γερμανική φίρμα να εξελίξει μια νέα αρχιτεκτονική σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και για την νέα σειρά compact μοντέλων της τα οποία αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους ως εκδόσεις παραγωγής από το 2024.

Το βάρος των συστάσεων της νέας αυτής πλατφόρμας μαζί με ένα δεδομένο μέλος της γκάμας των ηλεκτρικών compact Mercedes, αναλαμβάνει από το Μόναχο, το Concept CLA-Class. H νέα αρχιτεκτονική που βρίσκεται στην αθέατη πλευρά της ονομάζεται MMA (Mercedes Modular Architecture) και φιλοξενεί στα σπλάχνα της μπαταρίες που υπόσχονται αυτονομία έως και 750 χλμ. χωρίς προς το παρόν η γερμανική φίρμα να έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία που να αφορούν την ισχύ ή τους ηλεκτροκινητήρες.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που φροντίζει να επισημάνει η γερμανική φίρμα είναι ότι η ηλεκτρική τεχνολογία της πρωτότυπης CLA προέρχεται από το Vision EQXX ενώ την ίδια προέλευση έχουν επίσης τόσο η ψηφιακή τεχνολογία όσο και η συνολική σχεδίαση του μοντέλου που προφανώς υπαγορεύεται από τις επιταγές της αεροδυναμικής.

Όπως και κάθε CLA από την στιγμή που το μοντέλο πρωτοεμφανίστηκε το 2014, το Concept CLA Class ανήκει στην κατηγορία των τετράθυρων coupe αν και στην προκειμένη περίπτωση είναι ακόμα εντονότερη η πρόθεση για περισσότερο δυναμισμό. Αυτός ενισχύεται και από την αισθητική των επιμέρους στοιχείων όπως η χάραξη της γρίλιας συνδυαστικά και με τα νέα φωτιστικά σώματα τα οποία ενσωματώνουν φώτα ημέρας με το μοτίβο του αστεριού.

Στα ενδότερα κυρίαρχη είναι η παρουσία της Superscreen η οποία καταλαμβάνει το ταμπλό από άκρη σε άκρη προσφέροντας μια εμπεριστατωμένη και για όλους εμπειρία ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, διαθέτοντας φυσικά την τελευταία λέξη σε όρους συνδεσιμότητας και εφαρμογών. Ειδικότερα η επίμαχη επιφάνεια η οποία αποτελείται από τρεις οθόνες, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μία για το infotainment και μία για την ψυχαγωγία και ενημέρωση του συνοδηγού.

Την «λειτουργία» των τριών οθονών αναλαμβάνει η νέα γενιά λειτουργικού της Mercedes-Benz, ΜΒ.ΟS με βάση ένα υδρόψυκτο και ισχυρότερο επεξεργαστή ο οποίος είναι είναι υπεύθυνος για την ταχύτερη λειτουργία, την βελτιωμένη χρηστικότητα αλλά και για τα νέα και πιο «ζωντανά» γραφικά.

Την εικόνα του θαλάμου επιβατών συμπληρώνει η παρουσία βιώσιμων υλικών σε ιδιαίτερη αφθονία σε κάθε στοιχείο του. Ενδεικτικά, αν και τα καθίσματα επενδύονται εν μέρει από φυσικό δέρμα Nappa, η διαδικασία βαφής του έχει πραγματοποιηθεί με εναλλακτικό τρόπο, αξιοποιώντας υποπροϊόντα της παραγωγής καφέ. Αντιστοίχως τα πατάκια αποτελούνται από μπαμπού, οι ασημί λεπτομέρειες στα εσωτερικά των θυρών από ανακυκλωμένο χαρτί ενώ οι χειρολαβές από τεχνητό μετάξι.

Σε ό,τι αφορά τον πυρήνα ενός ηλεκτρικού, την μπαταρία η γερμανική φίρμα γνωστοποιεί ότι προτίθεται να προσφέρει δύο ειδών μπαταρίες για την μελλοντική νέα γενιά των compact μοντέλων της. Οι πιο προσιτές θα ανήκουν στην κατηγορία λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα αξιοποιούν συστοιχίες με τεχνολογία ιόντων λιθίου με ανόδια πυριτίου οι οποίες και εξασφαλίζουν υψηλότερη ενεργειακή απόδοση. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν διαφοροποιήσεις και ως προς την συναρμογή του μπλοκ της μπαταρίας καθώς οι συστοιχίες συγκρατούνται από ισχυρή κολλητική ουσία έναντι μεταλλικών βίδων, μια τεχνική με απτά οφέλη σε ό,τι αφορά την διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα και συμβολή στην βελτιστοποίηση της στρεπτικής ακαμψίας. Επί του παρόντος η γερμανική φίρμα δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για το μέγεθος των μπαταριών αν και φροντίζει να ανακοινώσει ότι η μέγιστη αυτονομία θα διαμορφώνεται σε 750 χλμ.

Εκτός των παραπάνω νεολογισμών, αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία συνοδεύεται από κύκλωμα 800 Volt, στοιχείο που καθιστά εφικτή την επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως 250 kW διαδικασία που εξασφαλίζει την αναπλήρωση ενέργειας που απαιτείται για 400 χλμ. διαδρομής σε 15 λεπτά. Να σημειωθεί επίσης ότι παρόλο που η γερμανική φίρμα δεν αναφέρεται σε μεγέθη δυνητικής ισχύος, γνωστοποιεί ότι το ηλεκτρικό μοτέρ συνδυαστικά με το κιβώτιο των δύο σχέσεων, τους εναλλάκτες και τα σχετικά ηλεκτρονικά αποτελούν μια ενιαία μονάδα που κωδικοποιείται ως MB.EDU με βάρος 110 κιλών και με σαφώς πιο βιώσιμη τεχνολογία καθώς η κατασκευή απαιτεί μικρότερα ποσοστά χρήσης σπάνιων γαιών σε σχέση με το παρελθόν. Στην περίπτωση του CLA Concept η συγκεκριμένη μονάδα τοποθετείται στον πίσω άξονα ωστόσο αυτονόητα, θα υπάρξουν και τετρακίνητες εκδόσεις με δύο ηλεκτρικά μοτέρ όταν το μοντέλο περάσει στην παραγωγή.

Πλην των χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου πρωτοτύπου αξίζει να ειπωθεί ότι η νέα τεχνολογία που αναλαμβάνει να συστήσει θα δώσει «πνοή» εκτός φυσικά από την έκδοση παραγωγής της CLA ως τετράθυρου coupe σε δύο ακόμα crossover (GLA και GLB) καθώς και ένα station wagon το οποίο πιθανότατα θα αποτελέσει μια shooting brake παραλλαγή της CLA. Επιπλέον, όλα τα παραπάνω αναμένεται να είναι διαθέσιμα και με κινητήρες εσωτερικής καύσης με αφετηρία μια διαφορετική αρχιτεκτονική ωστόσο αυτονόητα το βάρος πλέον πέφτει στην ηλεκτροκίνηση εξ ου και οι ηλεκτρικές εκδόσεις της CLA αλλά και όλων των παραπάνω αναμένεται να προηγηθούν.

Sports in

«Για αυτό ο Μπαρτζώκας δεν χρησιμοποίησε καθόλου τον Μόουζες Ράιτ»

Ποιος είναι ο λόγος που ο Μόουζες Ράιτ δεν έπαιξε καθόλου στο Game 4 με την Μπαρτσελόνα στο ΣΕΦ…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 05 Μαϊου 2024