Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η ιστορία του φιλοδωρήματος και οι… σφιχτοχέρηδες Βρετανοί

Η ιστορία του φιλοδωρήματος και οι… σφιχτοχέρηδες Βρετανοί

Ποιοι κοιτούν την αμερικανική πραγματικότητα με απορία

Η κουλτούρα των φιλοδωρημάτων στις ΗΠΑ είναι ένα «καυτό» θέμα που διχάζει πολλούς αυτή τη στιγμή. Ενώ οι Αμερικανοί αναρωτιούνται εάν έχουν απομείνει μέρη στα οποία δεν αναμένεται δώσουν tips, οι κάτοικοι άλλων χωρών κοιτούν την αμερικανική πραγματικότητα με απορία.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ανάμεσά τους, καθώς το φιλοδώρημα δεν συνηθίζεται. «Τα περισσότερα ιδρύματα προσθέτουν μια διακριτική χρέωση αυτόματα», είπε η Laura Windsor, ιδρύτρια μιας ακαδημίας εθιμοτυπίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Δεν είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε αυτό το ποσό εάν η υπηρεσία ήταν λιγότερο από ικανοποιητική και μπορείτε να ζητήσετε να αφαιρεθεί η χρέωση από τον λογαριασμό εάν ήσασταν πραγματικά δυσαρεστημένοι με την υπηρεσία», πρόσθεσε.

Εάν μια τέτοια χρέωση εμφανίζεται στον λογαριασμό σας, δεν χρειάζεται να δώσετε φιλοδώρημα, αν και είναι πάντα μια επιλογή. Εάν ένα φιλοδώρημα δεν προστίθεται αυτόματα, οι πελάτες συνήθως αφήνουν ένα επιπλέον 10-20% του συνολικού λογαριασμού για τους εργαζόμενους, ανέφερε η Windsor.

«Όταν πρόκειται για αχθοφόρους σε ξενοδοχεία, συνοδούς γκαρνταρόμπας, οδηγούς ταξί και κομμωτήρια, αν είστε ευχαριστημένοι με τις υπηρεσίες τους, μπορείτε να δώσετε μερικές λίρες, αν και δεν είναι υποχρεωτικό», πρόσθεσε.

Οι οδηγοί ταξί λαμβάνουν επίσης συχνά φιλοδώρημα, συνήθως στρογγυλοποιώντας το ποσό κατά μερικές λίρες ή δολάρια, σύμφωνα με την Windsor και τον ειδικό σε θέματα εθιμοτυπίας Jo Bryant. «Τείνουμε επίσης να δίνουμε μια εφάπαξ πληρωμή σε όσους μας παρέχουν τακτικά σέρβις –για παράδειγμα οικιακές καθαρίστριες– τα Χριστούγεννα».

Αλλά υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες οι Βρετανοί δεν θα έδιναν ποτέ φιλοδώρημα, αλλά οι Αμερικανοί προσφέρουν συνεχώς, επεσήμανε ο Bryant. «Δεν θα δίναμε ποτέ φιλοδωρήματα σε καφετέρια, παμπ ή μπαρ», είπε.

Αυξανόμενη πίεση για ανατροπή στις ΗΠΑ

Το φιλοδώρημα ανθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα tips έχουν αυξηθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Bankrate νωρίτερα φέτος, σχεδόν το ένα τρίτο των Αμερικανών λένε ότι η κουλτούρα του φιλοδωρήματος είναι «εκτός ελέγχου».

Αυτή είναι μια σημαντική ανατροπή από το παρελθόν, αναφέρει ο Marc Mentzer, καθηγητής ανθρώπινου δυναμικού και οργανωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Saskatchewan, ο οποίος έχει μελετήσει εκτενώς την κουλτούρα του φιλοδωρήματος.

«Τα παλαιότερα χρόνια στις ΗΠΑ, το φιλοδώρημα θεωρούνταν αντιδημοκρατικό. Και οι εργοδότες το αντιμετώπιζαν καχύποπτα, αναρωτιόντουσαν αν το φιλοδώρημα ήταν ένας τρόπος να δωροδοκήσουν τους εργαζομένους τους. Αυτό άλλαξε κατά τη δεκαετία του 1920, όταν η απαγόρευση του αλκοόλ διέλυσε τα περιθώρια κέρδους που παλιά ήταν τεράστια. Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων άρχισαν να καλωσορίζουν το έθιμο επειδή απέσυρε μέρος της οικονομικής πίεσης», πρόσθεσε.

Σήμερα, το να σας ρωτούν πόσα θα θέλατε να δώσετε φιλοδώρημα – είτε απευθείας είτε στην οθόνη όταν πραγματοποιείτε πληρωμές μέσω tablet και μηχανημάτων καρτών – είναι συνηθισμένο παντού, από καφετέριες έως μπαρ και για παραδόσεις φαγητού και ταξίδια σε κοινόχρηστους χώρους.

«Μπόνους, όχι δικαίωμα» στο Ηνωμένο Βασίλειο

Αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εικόνα εξακολουθεί να είναι αρκετά διαφορετική. «Δεν αναμένεται φιλοδώρημα στη Βρετανία όπως στις ΗΠΑ», είπε ο Windsor. «Το φιλοδώρημα θεωρείται μπόνους, όχι δικαίωμα», πρόσθεσε.

Ένας από τους κύριους λόγους για τη διαφορά είναι ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο των υπηρεσιών αμείβονται διαφορετικά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Σε γενικό κανόνα, οι Βρετανοί μισούν να συζητούν ή να είναι επιδεικτικοί με τα χρήματα», είπε ο Μπράιαντ. Το να μιλάς για χρήματα θεωρείται κακή συμπεριφορά και η απευθείας παροχή μετρητών σε ανθρώπους κάνει πολλούς Βρετανούς να νιώθουν άβολα», είπε.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Παναθηναϊκός: Ζαμόρα, ένας άλλος …Νατσούρας

Πώς την πάτησε ο Παναθηναϊκός στο ματς με τον Αρη;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024