Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η «φτώχεια περιόδου»: Γιατί τα προϊόντα της εμμήνου ρύσεως θα έπρεπε να είναι δωρεάν

Η «φτώχεια περιόδου»: Γιατί τα προϊόντα της εμμήνου ρύσεως θα έπρεπε να είναι δωρεάν

Το κοινωνικό φαινόμενο που επηρεάζει εκατομμύρια γυναίκες μηνιαίως.

Η έμμηνος ρύση είναι μια φυσική, περίπλοκη και σίγουρα ακριβή περίοδος του μήνα.

Εκατομμύρια γυναίκες σε όλον τον κόσμο αδυνατούν να αγοράσουν σερβιέτες, ταμπόν ή άλλες εναλλακτικές λύσεις, λόγω των υψηλών τιμών των προϊόντων.

Το κοινωνικό αυτό φαινόμενο, ονομάζεται «φτώχεια περιόδου».

Τρία βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την φτώχεια περιόδου:

  • Η κακή υγιεινή της περιόδου μπορεί να προκαλέσει κινδύνους για τη σωματική υγεία και έχει συνδεθεί με λοιμώξεις του αναπαραγωγικού συστήματος και του ουροποιητικού συστήματος.
  • Παγκοσμίως, 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν χωρίς βασικές υπηρεσίες υγιεινής.
  • Τα κορίτσια με αναπηρίες δεν έχουν ίση πρόσβαση στις εγκαταστάσεις και τους πόρους που χρειάζονται για τη σωστή υγιεινή της περιόδου.

Παγκοσμίως, 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν χωρίς βασικές υπηρεσίες υγιεινής. Στις αναπτυσσόμενες χώρες, σχεδόν τα τρία τέταρτα των ανθρώπων δεν έχουν βασικές εγκαταστάσεις πλυσίματος χεριών στο σπίτι. Η μη δυνατότητα χρήσης αυτών των διευκολύνσεων καθιστά πιο δύσκολο για τις γυναίκες και τα νεαρά κορίτσια να διαχειρίζονται την περίοδό τους με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.

Τα κορίτσια με αναπηρίες δυσανάλογα δεν έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις και τους πόρους που χρειάζονται για τη σωστή υγιεινή της περιόδου. Η ζωή σε περιοχές που έχουν πληγεί από συγκρούσεις ή μετά από φυσικές καταστροφές, καθιστά επίσης πιο δύσκολο για τις γυναίκες και τα κορίτσια να διαχειριστούν την περίοδο τους.

Στο Μπαγκλαντές, πολλές οικογένειες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά προϊόντα εμμήνου ρύσεως και χρησιμοποιούν παλιά ρούχα, σύμφωνα με το Διεθνές Ταμείο Έκτακτης Ανάγκης για τα Παιδιά των Ηνωμένων Εθνών (UNICEF). Και στην Ινδία, μόνο το 12% των ατόμων με έμμηνο ρύση έχουν πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής, αφήνοντας τους υπόλοιπους να χρησιμοποιούν μη ασφαλή υλικά ως εναλλακτική λύση.

Το στίγμα της περιόδου

Η έμμηνος ρύση στιγματίζεται σε όλο τον κόσμο. Σε ορισμένες κοινότητες στο Νεπάλ, για παράδειγμα, οι γυναίκες με έμμηνο ρύση θεωρούνται «ακάθαρτες» από την κοινότητά τους και εξορίζονται σε καλύβες κατά τη διάρκεια του κύκλου τους. Ενώ οι καλύβες για την έμμηνο ρύση είναι τεχνικά παράνομες , οι οικογένειες συνεχίζουν να παίρνουν το ρίσκο.

Η μη κυβερνητική υπηρεσία WoMena διεξήγαγε μια μελέτη στην Ουγκάντα ​​και διαπίστωσε ότι πολλά κορίτσια παρέλειπαν το σχολείο ενώ είχαν περίοδο για να αποφύγουν τα πειράγματα από τους συμμαθητές τους.

Τα νεαρά αγόρια επωφελούνται επίσης από την εκπαίδευση για την υγιεινή της περιόδου. Η εκπαίδευση κοριτσιών και αγοριών σχετικά με την έμμηνο ρύση σε νεαρή ηλικία στο σπίτι και στο σχολείο προωθεί υγιείς συνήθειες και σπάει τα στίγματα γύρω από τη φυσική διαδικασία. Η επίτευξη ισότητας της περιόδου σημαίνει πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής, κατάλληλες τουαλέτες, εγκαταστάσεις πλυσίματος χεριών, εκπαίδευση σε θέματα υγιεινής και υγιεινής και διαχείριση απορριμμάτων για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία που διανέμει δωρεάν προϊόντα περιόδου

Η Chelsea VonChaz, ιδρύτρια του Happy Period, βρήκε έναν τρόπο να παρέχει προϊόντα περιόδου σε άτομα που το έχουν ανάγκη με σκοπό και να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους για τις περιόδους.

Η Chelsea εργαζόταν στον χώρο της μόδας όταν μια συνάντηση με μια γυναίκα που βίωνε την έλλειψη στέγης την οδήγησε σε μια αναζήτηση για την ισότητα της περιόδου.

«Είχε έμμηνο ρύση είδα έναν μεγάλο λεκέ περιόδου στο πίσω μέρος του παντελονιού της» ανέφερε η Chelsea στο abc7. «Μου δημιουργήθηκαν πολλά ερωτήματα. Το κυριότερο ήταν, αν είσαι άστεγος ή αν ζεις στο δρόμο, αν σου έρθει περίοδος, τότε τι κάνεις;».

Σε ολόκληρη τη χώρα, η φτώχεια της περιόδου επηρεάζει όσους δεν έχουν στέγη, είναι έγκλειστοι και φοιτητές. Τα προϊόντα περιόδου δεν μπορούν να αγοραστούν με κουπόνια τροφίμων και, σύμφωνα με τον πίνακα αποτελεσμάτων του Period Equity, 30 πολιτείες στις ΗΠΑ επί του παρόντος φορολογούν τα προϊόντα περιόδου.

«Ταμπόν, σερβιέτες, κύπελλα εμμήνου ρύσεως, ακόμη και εσώρουχα περιόδου φορολογούνται», είπε η VonChaz.

Στην Καλιφόρνια, υπήρχε μια προσωρινή απαλλαγή από αυτόν τον φόρο μέχρι το 2023.

Η VonChaz ίδρυσε την Happy Period για να εξασφαλίσει ότι όποιος χρειάζεται ένα προϊόν περιόδου το έχει.

«Είχαμε αυτή την αποστολή στο μυαλό μας ότι θέλαμε να βοηθήσουμε άλλες γυναίκες», είπε ο Paik. «Έχουμε μάθει από πολλούς συνεργάτες και οργανισμούς ότι υπάρχουν όλες αυτές οι γυναίκες που έχουν πέσει θύματα ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μικρά παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση σε δωρεάν γεύματα και δωρεάν σερβιέτες λόγω της πανδημίας».

Sports in

Έγραψε ιστορία η Άρσεναλ

Το ρεκόρ των «κανονιέρηδων» και η... συνταγή που πρέπει ν' αλλάξει για την Τσέλσι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024