Φωτογραφίες: Automedia

Πολυάσχολη αποδεικνύεται τελευταίως η Aston Martin όπως επιβάλουν άλλωστε τα εκτεταμένα σχέδια προϊοντικής της «αναγέννησης» καθώς εκτός από την πρόσφατη πρεμιέρα της νέα DB με τον αριθμό 12 και την ταυτόχρονη εξέλιξη της ανοιχτής εκδοχής της, η βρετανική φίρμα εξελίσσει επίσης την εξίσου σημαντική νέα εκδοχή της Vantage.

To επίμαχο δοκιμαστικό πρωτότυπο εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό στα πέριξ του Nurburgring υπό σφοδρή καταιγίδα να δημιουργεί ένα επιπλέον εφέ κατά τους ελιγμούς της γοητευτικής Vantage.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η πρεμιέρα της νέας Vantage θα πραγματοποιηθεί εντός του 2024 και ακολουθώντας το παράδειγμα της DB12 θα υιοθετήσει μια σειρά από εκτεταμένες αλλαγές σε επίπεδο πλαισίου και μηχανικών μερών χωρίς ωστόσο να «χάνει» τις γνώριμες αναλογίες της.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, προς το παρόν, η πιο προφανής αλλαγή είναι το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα το οποίο αποτελείται από μια μικρότερη γρίλια, νέα λεπτά, οριζόντιου προσανατολισμού φωτιστικά σώματα και ένα νέο splitter.

Όπως ακριβώς ίσχυσε και για την DB12, το περίτεχνο καπό του παρόντος έχει αντικατασταθεί από μια πιο απλή σχεδιαστικά κατασκευή. Την ίδια λογική ακολουθούν και τα πλευρικά τμήματα που υιοθετούν τις γνωστές πτυχώσεις αν και σε μια πιο ήπια εκδοχή.

Στο πίσω τμήμα δεν διακρίνονται αλλαγές αν και αυτό ενδέχεται να αλλάξει όσο προχωρά η εξέλιξη του μοντέλου. Νέου σχεδιασμού είναι και οι τροχοί αν και μπορεί κάλλιστα να αποτελούν μέρος του σταδίου δοκιμών.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές προδιαγράφονται σημαντικότερες με την Vantage να παραλαμβάνει το νέο infotainment και ψηφιακό πίνακα οργάνων που σύστημα η DB12. Αναβαθμισμένος θα είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης με δεδομένη την κάμερα περιμετρικής θέασης και τα ενεργά φώτα LED.

Σε επίπεδο κινητήρων, η Vantage θα εξακολουθήσει να εφοδιάζεται με τον V8 κινητήρα 4,0 λίτρων δια χειρός Mercedes-AMG. Όπως υπαγορεύει το πρόσφατο παράδειγμα της DB12 θα πρόκειται για μια εκτεταμένα αναβαθμισμένη εκδοχή του η οποία όπως απέδειξε η νέα DB μπορεί να φτάσει έως και τους 680 ίππους.

H κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με τη συνδρομής ενός αυτόματου κιβωτίου και την συμβολή ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Δεδομένα εκτός από την coupe έκδοση θα υπάρξει επίσης και ανοιχτή roadster έκδοση της Vantage η οποία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναμένεται σε δεύτερο χρόνο.

Αυτό που πάντως δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί είναι κατά πόσο η Vantage θα εξακολουθήσει να προσφέρει και την επιλογή ενός V12 ή αν η Aston Martin θα επιδιώξει κάποια πιο περίτεχνη και ενδεχομένως υβριδική λύση. Να σημειωθεί ότι προς το παρόν ούτε για την DB12 έχει κλειδώσει ο V12.