Φορτηγά χωρίς οδηγό που παράγονται από τη ρωσική εταιρεία Kamaz άρχισαν να μεταφέρουν φορτία στη χιονισμένη τούνδρα της Αρκτικής για λογαριασμό της Gazprom Neft, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η πετρελαϊκή εταιρεία.

Η Gazprom Neft τόνισε ότι τα αυτόνομα φορτηγά θα εξυπηρετούν το κοίτασμα πετρελαίου Vostochno – Messoyakhskoye στη χερσόνησο Gydan. Θα εκτελούν φορτωμένα μια διαδρομή 140 χιλιομέτρων, η οποία συνδέει το πεδίο εξόρυξης με τον οικισμό Tazovsky.

«Η χρήση μη επανδρωμένων οχημάτων θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των logistics των βόρειων πεδίων της εταιρείας και θα αυξήσει τον όγκο των προμηθειών του απαραίτητου εξοπλισμού και υλικών», επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η Gazprom Neft.

Ανέφερε επίσης ότι τα φορτηγά είναι εξοπλισμένα με συστήματα δορυφορικής πλοήγησης και μπορούν να αναγνωρίσουν εμπόδια στο δρόμο σε απόσταση 200 μέτρων. Τα οχήματα χρησιμοποιούν ρωσικό λογισμικό.

Όπλο κατά της έλλειψης οδηγών φορτηγών

Εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν διοχετεύσει δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, καθώς ισχυρίζονται ότι θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα μετριάσει τις ελλείψεις οδηγών φορτηγών.

Πραγματοποιήθηκαν δοκιμές σε πολλές αγορές, αλλά η τεχνολογία αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα, λόγω των ρυθμιστικών ανησυχιών για την ασφάλεια.

Ενώ η βιομηχανία φορτηγών με αυτόνομη οδήγηση παραμένει στα σπάργανα στη Ρωσία, στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να αναπτυχθεί γοργά την επόμενη δεκαετία, με τους αναλυτές να υπολογίζουν το μέγεθός της μεταξύ 250 και 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030.

Η Gazprom Neft είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας όσον αφορά τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης πετρελαίου που είναι δύσκολο να ανακτηθεί.

Η Kamaz σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει φορτηγά χωρίς οδηγό κατά μήκος του πολυσύχναστου δρόμου μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης, των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ρωσίας.

Πηγή: OT.gr