Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: «Το σύστημα δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ» - Καταγγελία από τον δημιουργό της τηλεδιοίκησης Αθήνα - Λάρισα

Τέμπη: «Το σύστημα δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ» – Καταγγελία από τον δημιουργό της τηλεδιοίκησης Αθήνα – Λάρισα

Ο Γρηγόρης Λάμπρου, τεχνικός διευθυντής και διευθυντής της εταιρείας AES αποκαλύπτει τους λόγους που η τηλεδιοίκηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα - Λάρισα δεν λειτούργησε ποτέ

Τρομακτική είναι η αποκάλυψη που έφερε στο «φως» το Mega, όπου μίλησε ο άνθρωπος που σχεδίασε, ανέπτυξε και παρέδωσε το σύστημα τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Λάρισα και όπως δηλώνει δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

Ξεκαθαρίζει πως σε περίπτωση λειτουργίας του, δεν υπήρχε καμία πιθανότητα το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη να είχε συμβεί.

«Αυτή είναι η τηλεδιοίκηση που εγώ σχεδίασα, ανέπτυξα, δοκίμασα και παρουσίασα εν πλήρη λειτουργία με σημείωση κίνησης συρμών στο δίκτυο με πραγματικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο παρουσιάστηκε τόσο στους εργολάβους και στην ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό το σύστημα εν λειτουργία δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Σταμάτησε η χρήση του για λόγους που δεν κατανοούμε και καταλάβαμε εν συνεχεία ότι για οικονομικούς λόγους δεν θέλανε να το θέσουν σε λειτουργία», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής Γρηγόρης Λάμπρου.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου, τεχνικός διευθυντής, ιδρυτής της εταιρίας AES είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε το σύστημα τηλεδιοίκησης για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Λάρισα. Η υλοποίηση του έργου του ανατέθηκε το Μάρτιο του 2015. Το Δεκέμβριο του 2016 το έργο παραδόθηκε αλλά, όπως λεει στο MEGA, δεν λειτούργησε ποτέ.

«Η τηλεδιοίκηση δεν λειτούργησε ποτέ και κατά τη γνώμη μου εάν δεν γίνουν ορισμένες σημαντικές επεμβάσεις στο σύνολο του δικτύου, σε όλα τα συμπληρωματικά συστήματα που είναι καθυστερημένα, δεν θα λειτουργήσει» σημείωσε ο ίδιος.

21 ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα ο Γρηγόρης Λάμπρου έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

Σε αυτήν επισημαίνει ότι εάν η τηλεδιοίκηση είχε τεθεί σε λειτουργία, όπως έπρεπε, χωρίς καθυστέρηση, το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς δεν θα είχε γίνει.

«Ακατανόητο να συγκρούονται δύο τρένα»

«Μπορούμε να φανταστούμε τρένα να βγαίνουν από ράγες, από ταχύτητα λόγω προβλήματος υλικού, αλλά δύο τρένα να συγκρούονται μας φαίνεται ακατανόητο» δήλωσε, ενώ τόνισε πως στην περίπτωση λειτουργίας της τηλεδιοίκησης δεν υπήρχε καμία περίπτωση να είχαν συγκρουστεί τα τρένα.

«Δεν υπήρχε ούτε μία περίπτωση, στο ένα εκατομμύριο ούτε μία. Θα το ήξεραν σε δευτερόλεπτα, όχι λεπτά. Από τη στιγμή που έφευγε το τρένο από Λάρισα και το άλλο από Θεσσαλονίκη θα είχαν χτυπήσει 15 διαφορετικά καμπανάκια σε κάθε επίπεδο» επισήμανε ο κος Λάμπρου.

Ο Γρήγορης Λάμπρου καταγγέλλει ότι το σύστημα που δημιούργησε θα μπορούσε να επεκταθεί σε όλο το δικτυο της ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2017. Ωστόσο δεν έγινε ποτέ, όπως λέει, για οικονομικους λόγους.

«Σε αυτή την πορεία έχω δει πολλά παλαβά. Γνωρίζουμε τις παθογένειες του Δημοσίου κι έχουμε μάθει να τα καταπίνουμε, να τα χωνεύουμε και δεν με έχετε ξανακούσει να λέω τίποτα ποτέ. 57 άνθρωποι, αυτοί. Πώς να το καταπιεις;», συμπλήρωσε.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου είναι διατεθειμένος, όπως λέει, να σχεδιάσει ξανά τη νέα τηλεδιοίκηση και να καταθέσει όσα γνωρίζει στη Δικαιοσύνη.

«Όποιος θέλει, όπου θέλει, και όχι μόνο να καταθέσω, όποτε θέλει. Υπάρχουν 3.000 σελίδες από έγγραφα, φωτογραφίες από εμένα και από Ευρωπαΐους συνεργάτες μου, στοιχεία αναμφισβήτητα. Πόσοι άνθρωποι είχαν τέτοια ευκαιρία, να έχεις όλο το σύστημα του σιδηροδρόμου στα χέρια τους; Εγώ είχα αυτή τη δυνατότητα και πιστεύω ότι έφτιαξα ένα σύστημα αρκετά σημαντικό, αλλά είδα και όλα τα προβλήματα που συσχετίζονται με την καθυστέρηση σε αυτά τα έργα».

Ο Γρηγόρης Λάμπρου έχει σπουδάσει πυρηνικός φυσικός. Ο 82χρονος σήμερα τεχνικός διευθυντής έχει τρία παιδιά και τρία εγγόνια και είναι ειδικός στα συστήματα τηλεδιοίκησης. Από το 2000 σχεδίασε και έθεσε σε λειτουργία με δική του τεχνολογία τα περισσότερα έργα τηλεματικής.

Εκτός από την τηλεδιοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει υλοποιήσει την τηλεματική στα τρόλεϊ, του τραμ, των ΕΛΤΑ, του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και σε μεγάλα αντίστοιχα έργα του εξωτερικού.

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024