Πληθώρα προβλημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τόσο το εθνικό όσο και το τοπικό, έφερε στο φως το δυστύχημα των Τεμπών, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς.

Το MEGA, σε αυτοψία του στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο Αθηνών (ΗΣΑΠ), εντόπισε πλήθος ζητημάτων που αφορούν τόσο τη λειτουργεία των τρένων, όσο και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου, υπάρχουν έξοδοι κινδύνου για τα τούνελ, το υπόγειο κομμάτι του ΗΣΑΠ, οι οποίες καταλήγουν πάνω στον δρόμο.

Καλυμμένη με… σχάρα

Όπως κατέγραψε η κάμερα του MEGA, οι σκάλες που οδηγούν στην επιφάνεια, καταλήγουν σε μια έξοδο καλυμμένη από σχάρα, η οποία ανοίγει από μέσα προς τα έξω, τραβώντας έναν σύρτη.

Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων του Οργανισμού, δεν έχει γίνει ποτέ άσκηση προσομοίωσης κατά την οποία θα χρησιμοποιηθούν τόσο οι έξοδοι κινδύνου όσο και άλλα μέσα προστασίας των επιβατών.

Αντίθετα, υπάρχουν καταγγελίες που λένε ότι στον σταθμό της Ομόνοιας, δε λειτουργεί ο εξαερισμός.

Τεράστια τα κενά ασφαλείας

Ποιος πιστοποιεί ότι το σύστημα εξαερισμού στο σταθμό της Ομόνοιας είναι σε λειτουργία και μπορεί να γίνει χειρισμός του από το σταθμαρχείο ή το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας ;

Τι ακριβώς έκανε το συνεργείο τεχνικών στον σταθμό της Ομόνοιας που επέσπευσε η εταιρία να στείλει μετά τις καταγγελίες μας;

Υπάρχουν διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκκένωσης συρμού εντός της σήραγγας Μοναστηράκι-Αττική;

Κόντρα εταιρίας – εργαζομένων

Η κόντρα εργαζομένων με την διοίκηση του ηλεκτρικού παίρνει φωτιά. Η εταιρεία λέει πως τα πάντα είναι καλά καμωμένα. Με ανακοίνωση της μάλιστα λέει πως υπάρχουν και συστήματα σε λειτουργία και εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι. Οι εργαζόμενοι όμως τα λένε αλλιώς.

Αίσθηση την ίδια ώρα, εξακολουθεί να προκαλεί και η εικόνα από την έξοδο ασφαλείας στο Μοναστηράκι καθώς αμέτρητοι επιβάτες από το μετρό και τον ηλεκτρικό θα κληθούν να ανεβούν από την πορτούλα και την σκαλίτσα ως την έξοδο, η οποία ανοίγει προς τα έξω. Κανείς δεν θα μπορούσε να βγει.

«Μου έρχεται να γελάσω για να μην κλάψω. Έχουμε βγάλει φωτογραφίες με κατάστημα στο Μοναστηράκι που έχουν βγάλει τραπέζια και σόμπες», είπε Δημήτρης Γούρτης, μέλος Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ.

Έξω, υπάρχει κατάστημα που φαίνονται σόμπες, εκατοστά από την πόρτα που ίσως κληθούν πανικόβλητοί να βγουν πολλοί επιβάτες.

«Εγώ την έφτιαξα, σημαδέψαμε, δεν υπάρχει διάδρομος», είπε ο κ. Κοντογιάννης.

Η σημαδεμένη περιοχή είναι αυτή, οι επιβάτες αν αναγκαστούν να βγουν θα βγουν με πανικό όπως γίνεται στις περιπτώσεις και βλέπουμε σε ανάλογα βίντεο από το θα πρέπει να έχουν λοιπόν άπλετη και απρόσκοπτη δίοδο.

«Έβαλαν καντίνα σε θέση που ο σταθμάρχης δεν έχει οπτική επαφή».

Τραπεζοκαθίσματα μπροστά στην έξοδο κινδύνου του σταθμού Μοναστηράκι

Σήμερα, η αυτοψία του Κυριακού Μαντούβαλου θα δείξει πως έχει ανοίξει ο διάδρομος.

Οι  εργαζόμενοι έχουν ενστάσεις και για το καφέ μέσα στον Πειραιά.

Και αυτό είναι μικρό μέρος μόνο των καταγγελιών των εργαζομένων που όπως φαίνεται δεν παίρνουν απαντήσεις.

«Δεν υπάρχει πιστοποίηση πυρασφάλειας».

Καμία άσκηση εκκένωσης

Ο Δημήτρης Γούρτης, μέλος Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, μίλησε στο «LIVE NEWS» και είπε πως δεν έχουν γίνει ποτέ ασκήσεις εκκένωσης.

«Δεν έχουμε κάνει ποτέ ασκήσεις εκκένωσης. Δεν είναι μόνο η δική μας η εκπαίδευση αλλά πρέπει να γίνονται και μετεκπαιδεύσεις αλλά και εξετάσεις για να δουν εάν βλέπουν, ακούνε καλά. Όλο αυτό το κόστος δεν είναι κανένας διατεθειμένος να το πληρώσει.