Δευτέρα 22 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ανδραβίδα: Αγωνία για τον κυβερνήτη του μοιραίου Phantom - Συνεχίζονται οι έρευνες

Ανδραβίδα: Αγωνία για τον κυβερνήτη του μοιραίου Phantom – Συνεχίζονται οι έρευνες

Το χρονικό της τραγωδίας στην Ανδραβίδα

Συγκλονισμένη είναι όλη η Ελλάδα από την τραγωδία με το F-4 Phantom που κατέπεσε στην Ανδραβίδα κι είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο του 29χρονου συγκυβερνήτη Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ συνεχίζει να αγνοείται ο  31χρονος κυβερνήτης Ευστάθιος Τσιτλακίδης για τον οποίο είναι σε εξέλιξη οι έρευνές διάσωσης.

Η αγωνία για τον 31χρονο που αγνοείται και σύμφωνα με ανακοίνωση των Αρχών οι έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του F-4 θα συνεχιστούν και κατά τις βραδινές ώρες.

Στην περιοχή επιχειρούν 1 C-130, 1 Super Puma, 1 S-70 (τα Ε/Π θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της νύκτας) και πλωτά μέσα του ΛΣ.

Η εκπομπή Live News του Νίκου Ευαγγελάτου ήρθε σε επικοινωνία με τον πατέρα του αγνοούμενου πιλότου.

«Ήρθαν από το επιτελείο της Αεροπορίας εδώ στο σπίτι και μας είπαν ότι ψάχνουν το γιο μου και τον άλλο πιλότο. Από τη Μονάδα του με ενημέρωσαν πάρα πολύ νωρίς για το τι συνέβη. Αλλά τώρα πριν από λίγο ήρθαν αυτοπροσώπως έξω από την πόρτα μου και μου είπαν ότι κατέπεσε το αεροπλάνο και ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα και για τα δύο παιδιά» είπε ο πατέρας του αγνοούμενου κυβερνήτη.

Νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης – Αναζητείται ο κυβερνήτης

Ο νεκρός χειριστής του μοιραίου Φάντομ ήταν ο υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, ένα νέο παιδί, μόλις 29 ετών, που έφυγε από τη ζωή τόσο άδικα.

Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας

Καταγόταν από την Τρίπολη, όπου τέλειωσε το Λύκειο και πέρασε στη Σχολή Ικάρων. Είχε καταγωγή και από τα Δολιανά Αρκαδίας. Η οικογένεια έχει δύο ακόμη παιδιά, το ένα από τα οποία βρίσκεται στην Αμερική.

Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους τύπου Φάντομ που κατέπεσε το πρωί κοντά στην Ανδραβίδα και αναζητείται είναι ο 31χρονος Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης.

Ευστάθιος Τσιτλακίδης

Πώς έγινε η τραγωδία στην Ανδραβίδα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.

Τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Μάλιστα με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου κηρύχθηκε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 2023, μετά το τραγικό γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του o Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Αναζητούνται τα αίτια της συντριβής

Ακόμα διερευνώνται τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία με το F-4 Phantom στην Ανδραβίδα, μιλώντας στο Live News και τον Νίκο Ευαγγελάτο μίλησε  ο σύμβουλος Ασφαλείας Πτήσεων, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, ο οποίος τόνισε ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και δεν μπορεί να αποκλειστεί τίποτα προς το παρόν.

«Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, ούτε τεχνική βλάβη, ούτε απρόοπτο, ούτε ανθρώπινο λάθος. Ό,τι έγινε, έγινε πάρα πολύ γρήγορα…ήταν μία χαμηλή πτήση με ένα αεροπλάνο που δεν έχει τους αυτοματισμούς που υπάρχουν σε άλλα αεροπλάνα». εξήγησε αρχικά.

«Ό,τι πετάει είναι ασφαλές, ένας μηχανικός που υπογράφει και αποδεσμεύει το αεροπλάνο το κάνει με πλήρη συνείδηση ότι είναι ασφαλές. Ένας πιλότος που το υπογράφει και το παραλαμβάνει κάνει το ίδιο», συμπλήρωσε ο κ. Καραϊωσηφίδης.

Τόνισε μάλιστα πως πολλές φορές η εγκατάλειψη ενός αεροσκάφους με τα εκτινασσόμενα καθίσματα δεν είναι πάντοτε ασφαλή μέθοδος.

«Δυστυχώς τα αεροσκάφη αυτής της γενιάς δεν έχουν κάποιο καταγραφικό που να μπορεί να μας δώσει κάποια συμπεράσματα, πρέπει να ερευνηθεί εις βάθος» προσέθεσε.

Τέλος, σημείωσε πως ο εκσυγχρονισμός που έγινε στα εν λόγω αεροσκάφη το 2000 αφορούσαν τα ηλεκτρονικά.

Ποιο ήταν το Phantom που κατέπεσε

Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία, το Phantom είναι διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Είναι αμερικάνικης κατασκευής και τα πρώτα F-4 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 1963.

Τα πρώτα ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1974 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus.

Παρά το γεγονός ότι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του Phantom

Πλήρωμα: 2
Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.7μ
Μήκος: 19.1μ
Μέγιστη ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach
Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240μ. ή 50.000

Sports in

«Μηχανή» των γκολ ο Ολυμπιακός: Οι τρεις διψήφιοι, το double-double και η πολυφωνία

Ο Ολυμπιακός έχει φτάσει τα 101 γκολ την τρέχουσα χρονιά – Ποιο είναι το πρώτο «κανόνι», ποιοι οι διψήφιοι, πόσοι έχουν σκοράρει συνολικά φέτος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 22 Απριλίου 2024