Το όνομά του ήταν Αλέξανδρος Καραμανλάκης και είχε μια θλιβερή πρωτιά: ήταν το πρώτο θύμα της ελληνικής αεροπορίας. Στις 29 Αυγούστου του 1912 δέκα λεπτά μετά τις 6 το πρωί, ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης έβαλε μπροστά τη μηχανή του αεροπλάνου του.

Ο καιρός ήταν καθαρός στο Φάληρο και ο Έλληνας αεροπόρος ξεκίνησε να πετά προς την Πάτρα, που δεν κατάφερε ποτέ. Δύο ώρες μετά θα άφηνε την τελευταία του πνοή στον Κορινθιακό κόλπο. Το αεροσκάφος που πιλόταρε αναγκάστηκε να προσθαλασσώσει σε ένα σημείο κοντά στο Ξυλόκαστρο, στη Λυγιά, 200 μέτρα από την ακτή. Εκείνος τραυματισμένος από σιδερένιο έλασμα και παρά τη σκοτοδίνη προσπάθησε να φτάσει στη ξηρά αλλά δυστυχώς χωρίς επιτυχία. Πνίγηκε και ήταν μόνο 24 χρόνων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αντόν Τσέχωφ: Είμαι απλούστατα ένας άνθρωπος

Ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη στις 18 Ιανουαρίου του 1888 και σπούδασε στη Μεγάλη του Γένους Σχολή. Το 1908 η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, μετά το κίνημα των Νεοτούρκων. Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και υπήρξε εκδότης της εφημερίδας «Ανεξάρτητος Αθηνών».

Πώς ξεκίνησε η αγάπη για τις πτήσεις

Ταξίδεψε στη Γερμανία και τη Γαλλία, όπου γνώρισε τον διάσημο αεροπόρο – μηχανικό Λουί Μπλεριό, ο οποίος του μετέδωσε το «μικρόβιο» της αεροπορίας. Τον Φεβρουάριο του 1912, ο Καραμανλάκης έφτασε στην Πάτρα, με ένα αεροπλάνο Μπλεριό 11 (Bleriot XI) στις αποσκευές του. Κι από τότε άρχισε το χόμπι να παίρνει άλλη μορφή.

Πέντε μήνες πριν τη μοιραία πτήση και οι αποτυχημένες προσπάθειες

Ξεκίνησε από το Ρίο στην Αθήνα, αλλά η προσπάθεια απέτυχε παταγωδώς: το αεροπλάνο του συνετρίβη μόλις απογειώθηκε και ο ίδιος ο Καραμανλάκης γλύτωσε από θαύμα. Ο πρωτοπόρος των αιθέρων δεν το έβαλε κάτω. Τον Απρίλιο ξαναπροσπάθησε.

Στις αρχές του μήνα αποτυγχάνει και πάλι, αλλά στις 23 απογειώνεται από το Ρίο και βλέπει την πόλη της Πάτρας από ψηλά. Ήταν όνειρο του να πάει εκεί μιας και τόπος καταγωγής του. Το επιχειρεί και 10 μέρες μετά, αλλά και πάλι θα πέσει κι αυτή τη φορά θα τραυματιστεί. Το αεροπλάνο του σχεδόν καταστρέφεται. Ο Καραμανλάκης φέρνει το επισκευασμένο αεροπλάνο στην Αττική, όπου στόχο του είναι να αφήσει την Αθήνα και να φθάσει πετώντας στην Πάτρα. Δεν θα το πετύχει ποτέ!

Tα ρεκόρ

Στις 17 Ιουλίου 1912, πέταξε σε ύψος 2.200 μέτρων και στις 19 Αυγούστου της ίδιας χρονιάς σημείωσε ρεκόρ φτάνοντας στα 3.050 μέτρα.

Η συγκίνηση του Βενιζέλου

Η κηδεία έγινε στις 30 Αυγούστου, ανήμερα του εορτασμού του Αγίου Αλεξάνδρου. Παρών έδωσε συγκινημένος και ο βουβός ο Ελευθέριος Βενιζέλος, που ήταν και ο πρώτος επιιβάτης της ελληνικής αεροπορίας.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr