Το 2022 η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης της ΕΛΕΑΝΑ δέχτηκε 3.262 κλήσεις, ακολούθησαν 244 δράσεις για υποστήριξη των ασθενών

Κατάθλιψη, άγχος και προβλήματα διαπροσωπικών σχέσεων αφορούν μία στις τρεις κλήσεις προς την τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛΕΑΝΑ), ενώ ακολουθούν σε συχνότητα τα θέματα ιατρικής φροντίδας και τα εργασιακά – ασφαλιστικά ζητήματα.

Στη διάρκεια του 2022 η τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης της ΕΛΕΑΝΑ δέχθηκε 3.262 κλήσεις, μέσης διάρκειας10 λεπτών, συνήθως από την Αθήνα. Οι καλούντες ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία γυναίκες, σε ποσοστό 85%, κατά μέσο όρο 53 ετών.

Τα κύρια θέματα των κλήσεων ήταν  τα εξής:

  • 32% των κλήσεων αφορούσαν αποκλειστικά θέματα ψυχικής υγείας. Καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις.
  • 12% των κλήσεων σχετίζονταν με ζητήματα ιατρικής φροντίδας. Πρόσβαση στη θεραπεία, φαρμακευτική αγωγή, εμβολιασμός για τον COVID-19 και παρενέργειες.
  • 13% αφορούσε εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα, όπως η απώλεια ασφαλιστικής ικανότητας ή η διαδικασία  πιστοποίησης αναπηρίας.
  • 43% αφορούσε ζητήματα που αφορούσαν την λειτουργία του συλλόγου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των κλήσεων, το 63% είχαν ενημερωθεί για τη λειτουργία της γραμμής από το διαδίκτυο, ένα 3% είχε παραπεμφθεί από κάποιο άλλο άτομο (3%), ενώ το 34% των καλούντων ήταν εγγεγραμμένα  μέλη της ΕΛΕΑΝΑ.

Στο πλαίσιο των δράσεων ψυχολογικής υποστήριξης των ρευματοπαθών, στο χώρο της ΕΛΕΑΝΑ πραγματοποιήθηκαν διάφορες ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις, οι οποίες θεωρούνται το αποτέλεσμα και ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους της Τηλεφωνικής Γραμμής Ψυχολογικής Υποστήριξης.

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν 244 ατομικές συνεδρίες Ψυχολογικής Υποστήριξης (141 δια ζώσης και 103 διαδικτυακά),  2 ομάδες Ψυχολογικής Υποστήριξης δια ζώσης με 15 ωφελούμενους και 1 διαδικτυακή με 8 ωφελούμενους, καθώς και 1 ομάδα Ψυχολογικής Υποστήριξης μέσω της Ζωγραφικής, του Μύθου και του Ψυχοδράματος (12 συναντήσεις) με 8 ωφελούμενους. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αυτοδιαχείρισης, σε δύο κύκλους με 12 συναντήσεις ανά κύκλο και 24 ωφελούμενους ανά κύκλο.

Η τηλεφωνική γραμμή 210-8237302 λειτουργεί για ολόκληρη τη χώρα και δέχεται αιτήματα καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 10 το πρωί ως τις 4 το μεσημέρι, ενώ Δευτέρα και Τετάρτη λειτουργεί και το απόγευμα από τις 5.30 – 8.30 μ.μ. Τα αιτήματα των καλούντων απαντώνται άμεσα ή κατόπιν ραντεβού από ειδικά εκπαιδευμένους ψυχολόγους.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr