Τα νυχτερινά τρένα μεταξύ Στουτγάρδης και Βενετίας και μεταξύ Μονάχου και Γένοβας είναι μεταξύ πολλών νέων υπηρεσιών που ξεκίνησαν τις τελευταίες ημέρες.

Θα περίμενε κανείς ότι τα δρομολόγια των τρένων της Ευρώπης για το 2023 θα έκαναν το ντεμπούτο τους την 1η Ιανουαρίου 2023. Δεν είναι έτσι. Τα νέα δρομολόγια ξεκινούν στις 11 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, φέρνοντας μυριάδες νέες ταξιδιωτικές ευκαιρίες για το επόμενο έτος. Στα κυριότερα σημεία περιλαμβάνονται η Γένοβα και η Δρέσδη που εξασφαλίζουν νέες διεθνείς νυχτερινές νυχτερινές υπηρεσίες, ένα νέο καθημερινό τρένο μεταξύ Πολωνίας και Λιθουανίας και βελτιωμένες συνδέσεις μεταξύ Όσλο και Στοκχόλμης.

Τα νυχτερινά τρένα βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα τελευταία δύο χρόνο. Η συλλογική αποφασιστικότητα να περιοριστούν οι πτήσεις έχει οδηγήσει τη ζήτηση για νυχτερινά τρένα, αλλά υπάρχει και ένας άλλος βασικός παράγοντας. Η πανδημία μάς ενθάρρυνε όλους να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο εκτιμούμε τον προσωπικό μας χώρο και ξαφνικά η δυνατότητα ενός άνετου νυχτερινού ταξιδιού σε ιδιωτικό κουπέ ασκεί ιδιαίτερη γοητεία, είτε πρόκειται για ένα μονόκλινο ή δίκλινο υπνοδωμάτιο είτε για ένα κουπέ με καναπέ για μια ολόκληρη οικογένεια.

  • Από Στουτγάρδη προς Βενετία και Ριέκα

Photo: Israel Ferrera / Unsplash

Η Στουτγάρδη ήταν κάποτε σημαντικός κόμβος για τα ευρωπαϊκά νυχτερινά τρένα: Πριν από 50 χρόνια την εξυπηρετούσε το Orient Express. Η πόλη της νοτιοδυτικής Γερμανίας ξέφυγε από τα νυχτερινά δρομολόγια, αλλά επέστρεψε με μεγαλοπρεπή τρόπο με μια νέα καθημερινή αναχώρηση νυχτερινού τρένου στις 8.29 μ.μ., το οποίο θα μεταφέρει βαγόνια με ύπνο προς τη Βενετία, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη, τη Λιουμπλιάνα και το Ζάγκρεμπ. Η λίστα των δελεαστικών προορισμών συμπληρώνεται με ένα βαγόνι ύπνου για τη Ριέκα στην Κροατία, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, και στη συνέχεια πάλι από τα μέσα Μαΐου έως τις αρχές Οκτωβρίου 2023.

Η διαδρομή από τη Στουτγάρδη προς τη Ριέκα διαρκεί λιγότερο από 15 ώρες, με αποκορύφωμα μια υπέροχη διαδρομή μέσα από τους λόφους της Ίστριας πριν από μια απότομη πτώση προς τον Κόλπο Kvarner. Ένα ολονύκτιο ταξίδι με ύπνο σε λευκά σεντόνια στην άνεση του βαγονιού ξεκινά από περίπου 73 λίρες για τη Βιέννη, τη Βενετία ή τη Βουδαπέστη και λίγο περισσότερο για σταθμούς στη Σλοβενία ή την Κροατία.

Αυτόν τον μήνα έχει επίσης δρομολογηθεί ένα νέο νυχτερινό τρένο από την Πράγα και τη Δρέσδη προς τη Βασιλεία. Το τρένο συνεχίζει πέρα από τη Βασιλεία μέχρι τη Ζυρίχη, δίνοντας στους ταξιδιώτες από την πρωτεύουσα της Τσεχίας τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικές διαδρομές διανυκτέρευσης προς τη Ζυρίχη – την παραδοσιακή μέσω Λιντς, που διασχίζει το Λιχτενστάιν μέσα στη νύχτα, και τη νέα υπηρεσία μέσω Σαξονίας.

Τα νυχτερινά δρομολόγια με νυχτερινό ύπνο θα μπορούν με τον καιρό να κλείνονται όλα από τη Nightjet, αν και ορισμένα δεν είναι ακόμη διαθέσιμα. Μια καλή εναλλακτική λύση για νυχτερινά τρένα, και μάλιστα για πολλά άλλα ευρωπαϊκά τρένα, είναι η Rail Europe. Για το νέο νυχτερινό τρένο από την Πράγα προς τη νοτιοδυτική Γερμανία και την Ελβετία μέσω Σαξονίας, οι φθηνότεροι ναύλοι μπορεί να είναι από τους Τσεχικούς Σιδηροδρόμους

  • Σύνδεσμοι της Λιγουρίας, Ιταλία

Photo: Manarola / Nicholas Beel / Unsplash

Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας της Αυστρίας, η ÖBB, ανακοίνωσε πριν από μήνες ότι θα δρομολογεί τρένα προς τη Λιγουρία από τα τέλη του 2022 και όλοι υπέθεσαν ότι αυτό σήμαινε μόνο τη Γένοβα. Αλλά τον Νοέμβριο έκανε μια έκπληξη της τελευταίας στιγμής, με την είδηση ότι το Nightjet από το Μόναχο θα συνεχίσει και πέρα από τη Γένοβα, εξυπηρετώντας την ακτή Cinque Terre καθ’ οδόν προς τον τελικό προορισμό του, τη La Spezia. Το νέο δρομολόγιο ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου. Προσφέρει την ευκαιρία να δειπνήσετε νωρίς στο Μόναχο, στη συνέχεια να επιβιβαστείτε σε ένα άνετο νυχτερινό τρένο και να αποβιβαστείτε το επόμενο πρωί στο Rapello στις 10.14 π.μ. ή στο Levanto στις 10.46 π.μ..

Με τέτοια πολιτισμένα χρονοδιαγράμματα, το δρομολόγιο θα προσελκύσει σίγουρα τους ταξιδιώτες που κατευθύνονται στην Τοσκάνη. Το υπάρχον νυχτερινό τρένο από το Μόναχο φτάνει στη Φλωρεντία στις 6.18 π.μ., που είναι πολύ νωρίς για τους περισσότερους ταξιδιώτες. Πόσο πιο ωραίο θα είναι να απολαύσετε μια ήπια σιδηροδρομική κρουαζιέρα κατά μήκος της ακτής της Λιγουρίας, αποβιβάζοντας το Nightjet στις 11.10 π.μ. στη Λα Σπέτσια, η οποία έχει καλές συνδέσεις με την Πίζα και άλλες πόλεις της Τοσκάνης.

Η νέα υπηρεσία από το Μόναχο προς τη Λιγουρία συμπληρώνεται από μια παρόμοια προσφορά από τη Βιέννη, η οποία αναχωρεί από την αυστριακή πρωτεύουσα στις 7.18 μ.μ. για ένα βραδινό ταξίδι μέσω του αξιόλογου σιδηροδρόμου Semmering. Τα βαγόνια από το Μόναχο και τη Βιέννη ενώνονται τις πρώτες πρωινές ώρες στο Villach της Καρινθίας στην Αυστρία, απ’ όπου το τρένο συνεχίζει το ταξίδι του νότια στην Ιταλία, κάνοντας στάση στο Μιλάνο και την Παβία καθ’ οδόν προς τη Γένοβα και τις ακτές. Οι ναύλοι απλής μετάβασης από το Μόναχο ή τη Βιέννη προς οποιονδήποτε προορισμό στη Λιγουρία ξεκινούν από 30 ευρώ για ένα λιτό ταξίδι με διανυκτέρευση σε ένα κάθισμα, αλλά το ταξίδι σε κουκέτα κοστίζει από 50 ευρώ και η διαμονή σε βαγόνι ύπνου από 70 ευρώ.

  • Μπορντό προς Μαύρο Δρυμό

Photo: Φρέιμπουργκ / Kanan Khasmammadov / Unsplash

Ένας εντελώς νέος γαλλικός προορισμός θα εμφανιστεί στους πίνακες αναχωρήσεων στο Φράιμπουργκ της νοτιοδυτικής Γερμανίας στις 17 Δεκεμβρίου, με την έναρξη μιας εβδομαδιαίας υπηρεσίας προς Μπορντό. Η διαδρομή από την περιοχή του Μαύρου Δρυμού της Γερμανίας στο Μπορντό σε λιγότερο από οκτώ ώρες θα ήταν αδύνατη πριν από μια γενιά. Μπορεί να είναι μια διαδρομή για τους λάτρεις του κρασιού, αλλά δεν είναι αυτό που οδηγεί τη ζήτηση- είναι, μάλλον, ένα θεματικό πάρκο βόρεια του Φράιμπουργκ, το οποίο είναι πολύ δημοφιλές στους Γάλλους επισκέπτες. Διαθέτει πλέον έναν ειδικό σταθμό με την ονομασία Ringsheim/Europa-Park, όπου από τα μέσα Δεκεμβρίου θα μπορείτε να πάρετε όχι μόνο ένα εβδομαδιαίο τρένο για το Μπορντό, αλλά και ένα απευθείας TGV για το Marne-la-Vallée-Chessy, για τη Disneyland Paris. Αυτό το δρομολόγιο θα προσελκύσει σίγουρα όσους επιθυμούν να δοκιμάσουν τα δύο κορυφαία θεματικά πάρκα της Ευρώπης σε ένα μόνο ταξίδι. Οι ναύλοι απλής μετάβασης από το Φράιμπουργκ ή το Ρίνγκσχαϊμ προς το Μπορντό ξεκινούν από 59 ευρώ.

Κάντε κράτηση: μέσω SNCF ή Rail Europe

  • Επανασύνδεση της Λιθουανίας

Photo: Κρακοβία / Takenori Okada / Unsplash

Την περασμένη άνοιξη, ακτιβιστές των μεταφορών απευθύνθηκαν στις ευρωπαϊκές αρχές για την πλήρη απουσία διασυνοριακών σιδηροδρομικών υπηρεσιών προς τη Λιθουανία, την ώρα που το Κάουνας βρισκόταν στο προσκήνιο ως πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ευτυχώς, οι πολωνικές και λιθουανικές αρχές ανταποκρίθηκαν, εισάγοντας, την 1η Ιουλίου, μια τοπική υπηρεσία δύο φορές την εβδομάδα από το Białystok στο Κάουνας. Τώρα, η υπηρεσία αυτή αναβαθμίζεται σε Intercity, με καθημερινές αναχωρήσεις από την Κρακοβία και τη Βαρσοβία προς τη Λιθουανία.

Το τρένο αναχωρεί από την Κρακοβία στις 4.01 π.μ., όταν οι λογικοί ταξιδιώτες θα έπρεπε να κοιμούνται ακόμα. Η αναχώρηση από τη Βαρσοβία είναι στις 7.35 π.μ., με αποτέλεσμα να φτάνει αργά το απόγευμα στο Κάουνας και το Βίλνιους. Μια ιδιαιτερότητα της νέας υπηρεσίας είναι ότι είναι απαραίτητη η εύκολη αλλαγή τρένου στο Mockava, έναν μικρό σταθμό ακριβώς μέσα στη Λιθουανία, όπου οι επιβάτες αλλάζουν από το πολωνικό τρένο σε ένα λιθουανικό. Πρόκειται για μια εγγυημένη σύνδεση και υπάρχουν διαμπερείς ναύλοι. Ένα εισιτήριο απλής μετάβασης για το εννιάωρο ταξίδι από τη Βαρσοβία στο Βίλνιους ξεκινά από 120 złoty (25,60 ευρώ).

Κάντε κράτηση: Τα νέα απευθείας τρένα από τη Βαρσοβία προς τη Λιθουανία μπορείτε να τα κλείσετε με την PKP Intercity.

*Με πληροφορίες από theguardian.com

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr