Η ολλανδική φίρμα παρουσιάζει το διάδοχο του D8, το νέο της νόμιμο για το δρόμο supercar το οποίο υπόσχεται κάπως αυτονόητα, υψηλότερες επιδόσεις αλλά και μια καθαρά οδηγοκεντρική εμπειρία χάρη και στο σταθερά, εξαιρετικά περιορισμένο βάρος της κατασκευής που διαμορφώνεται σε 750 κιλά

H Donkervoort παρουσιάζει το τελευταίο της supercar δημιούργημα ως διάδοχο του D8, και του μοναδικού τετράτροχου της ολλανδικής φίρμας που είναι νόμιμο για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Αρχικά σύμφωνα με τις συστάσεις το F22 όπως ονομάζεται υπόσχεται υψηλότερες επιδόσεις σε κάθε επίπεδο, ακόμα πιο δυναμική συμπεριφορά, μια οδηγοκεντρική προσέγγιση καθώς και βελτιώσεις σε επίπεδο σχεδιασμού αλλά και πρακτικότητας.

Εξάλλου την επιρροή για το F22 εξακολουθούν να αποτελούν τα Caterham με τα οποία είναι συνυφασμένη η ολλανδική φίρμα η οποία αποτελούσε τον εισαγωγέα των βρετανικών τετράτροχων στην τοπική αγορά τη δεκαετία του ’70.

Η παραγωγή του F22 αρχικά είχε προγραμματιστεί για 50 αντίτυπα τα οποία, σημειωτέον, έχουν ήδη εξαντληθεί από την εμφάνιση των πρώτων σκίτσων του F22 με αποτέλεσμα, η ολλανδική φίρμα να προσθέσει ακόμα 25 αντίτυπα σε σχέση με τον αρχικό της σχεδιασμό.

Σχεδιαστικά, το ολλανδικό supercar υπακούει εμφανώς στην ίδια γραφή με το D8 το οποίο πρωτοεμφανίστηκε πριν σχεδόν τριάντα χρόνια. Έτσι, και την σιλουέτα του νέου F22 χαρακτηρίζουν οι αναλογίες που καθορίζονται από το μακρύ καπό, το κοντό πίσω τμήμα και οι χαρακτηριστικοί εκτεθειμένοι μπροστινοί τροχοί. Παρά τις ομοιότητες, η Donkervoort τονίζει ότι δεν υπάρχει «ούτε μια κοινή βίδα ή μπουλόνι» με το D8.

Σε κάθε περίπτωση και το F22 διαθέτει αποσπώμενη οροφή από ανθρακόνημα και σίγουρα ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Σε αυτό καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει το αυξημένο κατά 26,4 εκ. συνολικό μήκος το οποίο έχει ευεργετήσει με 10,0 εκ. το συνολικό μήκος της καμπίνας. Όπως επίσης σημειώνει η ολλανδική φίρμα, το F22 διαθέτει και βελτιωμένη αεροδυναμική κάτι που είναι απολύτως ορατό από στο πιο έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ.

Στην αθέατη πλευρά του κεντρομήχανού supercar, φιλοξενείται ένα πεντακύλινδρο turbο μοτέρ με χωρητικότητα 2,5 λίτρων με προέλευση τις RS εκδόσεις της Audi. Xάρη σε αναβαθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί η συνολική ισχύς ξεπερνά τους 500 ίππους εξασφαλίζοντας στο ολλανδικό supercar τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται σε 290 χλμ. με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.

Η καθ΄όλα γενναιόδωρη ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων το οποίο συνδυάζεται με τεχνολογία rev-matching και προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα αναλόγως την ισχύ αλλά και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Το σύνολο συμπληρώνεται από ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα και ένα ρυθμιζόμενο traction control.

Nα σημειωθεί ότι το F22 ζυγίζει μόλις 750 κιλά, όντας κατά 55 κιλά βαρύτερο από το D8 αλλά και ένα από τα ελαφρύτερα τετράτροχα του είδους χάρη και στο σωληνωτό πλαίσιο από ανθρακόνημα το οποίο αποτελεί τη βάση του. Η χρήση του ανθρακονήματος υπόσχεται επίσης μια κατά 100% αυξημένη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το D8.

Tις προδιαγραφές του supercar συμπληρώνει μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση η οποία προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης τόσο καθ΄ύψος όσο και σε ο,τι αφορά τον βαθμό απόσβεσης των αμορτισέρ. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες και δισκόφρενα από χάλυβα τα οποία είναι επίσης κατά 10 κιλά ελαφρύτερα σε σχέση με αυτά του D8.

Aν και κάτι τέτοιο έχει ελάχιστη σημασία με δεδομένο το εξαιρετικό περιορισμένο τιράζ, το F22 ξεκινά από τα 245.000 ευρώ. Πάντως η Donkervoort υπόσχεται ότι όσοι δεν πρόλαβαν να δηλώσουν υποψηφιότητα για την απόκτησή του, έχουν αποκτήσει προτεραιότητα για το διάδοχό του όταν αυτός υλοποιηθεί.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr