Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Φλεξάρεις επιδερμίδα;» - Γιατί το «νέο» σέξι ντύσιμο κουβαλάει χειραφέτηση, άποψη και χαρά

«Φλεξάρεις επιδερμίδα;» – Γιατί το «νέο» σέξι ντύσιμο κουβαλάει χειραφέτηση, άποψη και χαρά

Μπότες μέχρι τους μηρούς, μίνι φούστες, μπουστάκια για γεύμα. Ήρθε η ώρα να ξεφορτωθείτε τα φαρδιά πλεκτά και να αποκαλύψετε λίγο δέρμα. Το νέο σέξι γίνεται ξανά κουλ.

Το σεξ δεν βγαίνει ποτέ από τη μόδα. Η επιβίωση της ανθρώπινης φυλής εξαρτάται από αυτό, για αρχή, οπότε, όπως ο ύπνος και το φαγητό, το σεξ δεν πρόκειται να πάει πουθενά. Αλλά το σέξι; Το σέξι είναι κάτι διαφορετικό. Το σέξι έχει ξεφύγει κάπως από το μήνυμα της μόδας τα τελευταία χρόνια. Το σέξι δεν είναι cool.

Σύμφωνα με τα λόγια του Τζάστιν Τίμπερλεϊκ είναι πολύ πίσω. Τα καλοκαιρινά γαλάζια φορέματα του ονείρου πεθαίνουν για να αντικαταστήσουν τους κορσέδες που φοριούνται κάτω από το σακάκι (δείτε την Αλέξα Τσανγκ με φόρεμα-κορσέ κάτω από δερμάτινο σακάκι στο σόου του Miu Miu στο Παρίσι) ή οι μπότες μέχρι τον μηρό φορεμένες με μίνι φούστα, όπως είδαμε την Κέιτ Μος στην πρώτη σειρά του Tommy Hilfiger στη Νέα Υόρκη. Μετά από μια δεκαετία επίπεδων παπουτσιών, το slingback kitten heel κρέμεται από τα σκαμπό του μπαρ παντού. Εκεί που πέρυσι το hot look της σεζόν των πάρτι ήταν ένα ζευγάρι φανταχτερές πιτζάμες, το 2022 είναι η επιστροφή του κοκτέιλ φορέματος.

Το χύμα και τσουβαλάτο της προ και μετά πανδημικής εποχής

Η προηγούμενη δεκαετία στη μόδα έχει συμπληρωθεί από τον κομψό μινιμαλισμό της παλιάς Céline – ένα πλεκτό με λαιμό, ένα παντελόνι με φαρδιά μπατζάκια, μια σιλουέτα που υπονοούσε μόνο φινέτσα – και τον μπαρόκ μαξιμαλισμό του Gucci: nerdy tailoring κάτω από σωρούς από φο μπιζού, ή δαντελένιες μπλούζες με φόρμες. Ποτέ δεν είχε να κάνει με το σεξαπίλ. Δύο ισχυρές πρόσφατες τάσεις ήταν το streetwear, το οποίο τείνει προς το oversized, και το athleisure, το οποίο παρουσιάζει το σώμα ως λειτουργικό και καθαρό, ακόμη και όταν τα ρούχα είναι στενά. Για ένα μεγάλο διάστημα, η υγεία ήταν το αποκορύφωμα της μόδας.

Αλλά τώρα, το σώμα επέστρεψε. Μια φευγαλέα ματιά σε ένα σουτιέν από δαντέλα είναι τόσο επίκαιρη όσο και ένας ή δύο παραπάνω κρίκοι στο λοβό του αυτιού. Η μηχανή αναζήτησης μόδας Tagwalk αναφέρει ότι κατά τον πιο πρόσφατο γύρο των εβδομάδων μόδας, το 59% των συλλογών περιλάμβανε ορατά εσώρουχα. Οι μέσες σφίγγονται με ζώνες για πρώτη φορά εδώ και χρόνια. Υπάρχει ακόμη και το brunch bustier, το οποίο μπορεί να φορεθεί με χαμηλοκάβαλα τζιν..

«Ήθελα να είναι και πάλι σέξι» είπε η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ μετά το πιο πρόσφατο show της στην πασαρέλα του Παρισιού, στο οποίο εμφανίστηκε η Μπέλα Χαντίντ με ένα catsuit που έμοιαζε σαν το supermodel να είχε πιαστεί σε ένα στενό, κρυστάλλινο δίχτυ ψαρέματος – με ασορτί ψηλοτάκουνες γόβες. «Ήθελα να φέρω τα ρούχα πίσω στο σώμα, επειδή η εφαρμογή είναι το κλειδί για να το κάνεις σέξι».

Τι είναι μοντέρνο σήμερα;

Η Βικτόρια Μπέκαμ, η οποία για μια δεκαετία ήταν υπέρμαχος της μπλούζας με φιόγκο και της μίντι φούστας, έχει αφαιρέσει στρώματα όταν ντύνει τόσο τον εαυτό της όσο και τα μοντέλα της στην πασαρέλα. «Ξαφνικά δεν αισθάνεσαι μοντέρνα, να είσαι θαμμένη κάτω από όλη αυτή την γκαρνταρόμπα» δήλωσε καθώς έβαζε τις τελευταίες πινελιές σε μια συλλογή στο Παρίσι που κρεμόταν από τα πιο λεπτά λουράκια-σπαγγέτι και ακροβατούσε πάνω σε ψηλά σανδάλια.

Η σχεδιάστρια Roksanda Ilinčić στο ανατολικό Λονδίνο λίγες ημέρες πριν από την επίδειξή της στην πασαρέλα, έβγαλε από τη ράγα μια σειρά από φορέματα με κοψίματα σε μέγεθος μπουκιάς που που χάριζαν φευγαλέες ματιές στις ερωτογενής ζώνες: ένα κόκαλο του γοφού, ένα κομμάτι του μηρού, το μικρό μέρος της πλάτης. «Ήθελα να είναι σέξι, αυτή τη σεζόν» είπε.

Το σέξι βγήκε από τη μόδα επειδή είχε γίνει χαρακτηριστικό μιας συγκεκριμένης, στενής αισθητικής. Σέξι ήταν τα γυαλιστερά μαλλιά που είχαν στεγνώσει με το πιστολάκι και το αποτριχωμένο, λείο δέρμα παντού αλλού. Ήταν το ντεκολτέ και η επίπεδη κοιλιά. Ήταν αυθάδες και προκλητικό και μόνιμα μαυρισμένο. Το σέξι είχε στόχο κατευθείαν το ανδρικό βλέμμα, αποστρέφοντας το φτερούγισμα των βλεφαρίδων του από τα γέλια των άλλων γυναικών. Με άλλα λόγια, το σέξι απλά δεν φαινόταν μοντέρνο. Και το να φαίνεσαι μοντέρνος είναι κυριολεκτικά το ζητούμενο της μόδας.

Και μετά ήρθε η πανδημία, η οποία οι περισσότεροι από εμάς θα συμφωνούσαμε ότι ήταν το χαμηλότερο σημείο για την ερωτική τέχνη. Χωρίς την προοπτική ενός πάρτι ή ενός ραντεβού ή ακόμα και ενός ποτού μετά τη δουλειά, ανταλλάξαμε τα σουτιέν με στηθόδεσμο με αγνά αλλά άνετα μπραλέτ. Χωρίς να υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από ένα box set στην προσφορά, αγκαλιάσαμε τις ελαστικές μέσες ως βραδινά ρούχα. Η πανδημική γκαρνταρόμπα έφτασε στο αντισηπτικό της ναδίρ με το «φόρεμα του ύπνου», ένα άνετο-αρκετά-σπιτικό-λουκ, που ενθάρρυνε τις ενήλικες γυναίκες να περνούν τις μέρες του εγκλεισμού τους ντυμένες σαν άρρωστα, βικτοριανά παιδιά.

Δείτε το σόου της Stella McCartney

Η μπανέλα και οι θηλές είναι πάλι εδώ

Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρο σημάδι ότι η σεξουαλικότητα έχει επιστρέψει στη μόδα από την επιστροφή του push-up, του σουτιέν με ενίσχυση ή σουτιέν με μπανέλα. Στο John Lewis, οι πωλήσεις των σουτιέν με σύρμα έχουν αυξηθεί κατά 45% σε ετήσια βάση, ενώ τα μαλακά σουτιέν έχουν μειωθεί κατά 33%. Η μάρκα Skims της Κιμ Καρντάσιαν, η οποία έφτασε σε αποτίμηση 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε μόλις τρία χρόνια, κατακτώντας την αγορά των zeitgeist εσωρούχων, λάνσαρε πρόσφατα εναλλακτικές λύσεις με μπανέλα στα μαλακά, χωρίς ραφές στυλ που φέρουν την υπογραφή της.

Τα σουτιέν αποτελούν σημείο αιχμής στη σεξουαλική πολιτική. Το σλόγκαν της διαφημιστικής καμπάνιας της Wonderbra το 1994, με πρωταγωνίστρια την Eva Herzigova, ήταν «Hello Boys» («Γεια σας, αγόρια»), γεγονός που κατέστησε αρκετά σαφές για ποιον προοριζόταν το προεξέχον ντεκολτέ. Η μετα-#MeToo πτώση της Victoria’s Secret, της μάρκας εσωρούχων της οποίας το τηλεοπτικό σόου πασαρέλας από 12,4 εκατομμύρια θεατές το 2001 έπεσε σε μόλις 3,3 εκατομμύρια το 2018 – και ακυρώθηκε την επόμενη χρονιά – οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εμμονή της με το «τσιταρισμένο» ντεκολτέ πλαισιωμένο με μηδενικό σωματικό λίπος που δεν συμβαδίζει με μια κουλτούρα που αγκάλιαζε σταδιακά τη σωματική ποικιλομορφία.

Αλλά το 2022, το σέξι αλλάζει. Στους κύκλους της υψηλής μόδας, μια ορατή θηλή – ή το τολμηρό αλλά όχι πραγματικά αγενές χρυσό θήλαστρο της Schiaparelli, όπως φορέθηκε από τη Lorde στο εξώφυλλο της Vogue – είναι μια υψηλή εναλλακτική λύση στο push-up σουτιέν. Η ηθοποιός Φλόρενς Πιου και η σκηνοθέτης Ολίβια Γουάιλντ δεν συμφωνούν σε πολλά, όπως όλα δείχνουν, αλλά είναι ενωμένες στην ταινία Don’t Worry Darling και στην αγάπη τους για το να βάλουν σουτιέν χωρίς σουτιέν κάτω από ένα διάφανο βραδινό φόρεμα.

«Είμαι ευγνώμων που μεγάλωσα σε ένα νοικοκυριό με δυνατές, ισχυρές, καμπυλωτές γυναίκες. Μεγαλώσαμε για να βρίσκουμε δύναμη στις πτυχές του σώματός μας» έγραψε η Πιου σε μια ανάρτηση στο Instagram απαντώντας στα trolls που την επέκριναν επειδή έδειξε «δύο χαριτωμένες μικρές θηλές».

Η φούστα η κοντή φοριέται και στο μέγεθος 12

Η Μιούτσια Πράντα, της οποίας οι μίνι φούστες Miu Miu συνέβαλαν στην αναβίωση της κοντής φούστας, δήλωσε στο Harper’s Bazaar ότι προορίζονταν να «φέρουν έναν νέο τρόπο να είσαι όμορφη ή σέξι – όχι να ακολουθήσεις το κλισέ, αλλά να εφεύρεις τον δικό σου τρόπο». Η πιο εμβληματική εικόνα της φούστας Miu Miu σε μέγεθος ζώνης δεν ήταν η Χάιλι Μπίμπερ στη διαφημιστική καμπάνια, η Ζεντάγια στο περιοδικό Interview, η Ναόμι Κάμπελ στο W, ούτε καν η Nικόλ Κίντμαν στο εξώφυλλο του Vanity Fair, αλλά το plus-size supermodel, η Paloma Elsesser στο εξώφυλλο του i-D. «Είμαι σέξι με τους δικούς μου όρους» δήλωσε τότε η Elsesser.

Η σχεδιάστρια Nensi Dojaka, 29 ετών, έχει γίνει το όνομα που επιλέγουν τα πιο cool It girls του Λονδίνου για τα party dresses, με μια αδιαπραγμάτευτα σέξι αισθητική. Σκεφτείτε τα σουτιέν, τα κοψίματα σε σχήμα καρδιάς, τις αλυσίδες στην κοιλιά, τα δαντελένια τελειώματα και τα διάφανα πάνελ. Το είδος των ρούχων που, παραδοσιακά, αποτελούσαν βιτρίνα της μόδας για ένα πολύ συγκεκριμένο τροφαντό σώμα. Αλλά μαζί με τις εξαιρετικά λεπτές Emily Ratajkowski και Sacha Quenby, τα μοντέλα της φετινής σεζόν περιλάμβαναν την Elsesser και την Jill Kortleve, η οποία έχει μέγεθος 12 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το νέο σέξι είναι χαρούμενο. Σε μια χρονιά με ανελέητα ζοφερά παγκόσμια γεγονότα, η γκαρνταρόμπα της Ριάνα για τη μητρότητα – με κοιλιά που έσταζε κρύσταλλα ή που ήταν ντυμένη με κόκκινη δαντέλα – ήταν ένα χαστούκι ευτυχίας. Στον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης της, έκανε πάρτι με μια μαύρη δερμάτινη μίνι φούστα και μπότες μέχρι τον μηρό- ένα μήνα πριν τον τοκετό, βγήκε για δείπνο με ένα καυτό ροζ μίνι φόρεμα με τιρκουάζ φτερά και ένα ασορτί φτερωτό clutch. Ήταν ένδοξη, σαν θεά, και χωρίς ντροπή, χωρίς απολογία για το σέξινες.

Το νέο σέξι είναι για διασκέδαση, όχι για επίδειξη. «Σήμερα, το «σέξι» είναι η ίδια λέξη αλλά με άλλη αξία» δήλωσε πρόσφατα ο σχεδιαστής Stefano Gabbana στη Vogue. «Στη δεκαετία του ’90, ντυνόσουν σέξι για τους άλλους ανθρώπους. Τώρα, οι νέες γενιές ντύνονται σέξι για τον εαυτό τους, επειδή το αγαπούν. Είναι ένα είδος νέου ηδονισμού».

Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από τότε που ο Christopher Kane λάνσαρε τη σειρά More Joy, η οποία χρησιμοποιεί τη γραμματοσειρά του ερωτικού εγχειριδίου The Joy of Sex του 1972 σε κάλτσες, κούπες και χαλάκια μπάνιου, καθώς και σε εσώρουχα. Με έναν αδυσώπητα ζοφερό κύκλο ειδήσεων γύρω μας, το More Joy έχει βρει μια πελατεία που το βλέπει όχι μόνο ως μάρκα αλλά και ως μάντρα. «Το σεξ είναι μέρος της ζωής και είναι σημαντικό να γιορτάζεται και να συζητιέται. Η ευχαρίστηση φέρνει χαρά».

«Καθώς η θετικότητα του σώματος και η ποικιλομορφία γίνονται δικαίως πιο εμφανείς στη μόδα … το σέξι ντύσιμο έχει αλλάξει προς το καλύτερο» δήλωσε. «Όλοι και όλες μπορούν να είναι σέξι». Όπως θα έλεγε και η Paris Hilton: «κι αυτό είναι πολύ hot».

Δείτε το σόου του Kane

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην theguardian.com

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024