Η νέα ισχυρότερη έκφραση της S-Class εκμεταλλεύεται τις ηλεκτροκίνητες εξελίξεις, φιλοξενώντας στην αθέατη πλευρά της ένα plug-in υβριδικό σύνολο 802 ίππων

Η ηλεκτροκίνηση καλά κρατεί στο τεχνολογικό και προϊοντικό οπλοστάσιο της γερμανικής φίρμας, προσφέροντας, στην μεταβατική περίοδο που διανύουμε, την ιδανική γέφυρα για ακόμα υψηλότερες επιδόσεις, συνδυαστικά και με την παράδοση της Mercedes-Benz.

To αποτέλεσμα του παραπάνω συνδυασμού είναι η απολύτως χειροπιαστή αλλά σχεδόν υπερβατική σε τεχνολογία και επιδόσεις AMG S 63 E-Performance η οποία συνδυάζει τον V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων με plug-in υβριδική τεχνολογία ανεβάζοντας τον πήχη ισχύος σε 802 ίππους και 1.430 Nm ροπής. Αν και τα πρωτεία του ισχυρότερου μοντέλου δια χειρός AMG εξακολουθεί να διατηρεί η AMG GT 63 S E-Performance, των 840 ίππων, θα άξιζε να γνωρίζει κανείς ότι τα δύο μοντέλα μοιράζονται ακριβώς την ίδια τεχνολογία.

Ο λόγος για τον συνδυασμό του V8 κινητήρα των 612 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 190 ίππων και μπαταρία 13,1 kWh η οποία τοποθετείται στον πίσω άξονα και προσφέρει αυτονομία 34 χλμ. μιας και ο προσανατολισμός του μοντέλου δεν είναι προφανώς οι περιβαλλοντικές επιδόσεις. Aξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το σύνολο και η μπαταρία φέρουν την τεχνογνωσία του τμήματος που επιφορτίζεται με την εξέλιξη των κινητήρων για τα μονοθέσια της Mercedes-ΑΜG.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω και παρά το βάρος των 2.595 κιλών του μοντέλου, η S 63 καθιστά εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή σε 290 χλμ./ώρα για εκείνους που θα επιλέξουν το πακέτο εξοπλισμού AMG Driver Package.

H ισχύς μεταδίδεται αναμενόμενα και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή ενός πολύδισκου συμπλέκτη εννέα σχέσεων ενώ στον πίσω άξονα παρεπιδημεί και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το οποίο συνοδεύεται από ένα επιπλέον κιβώτιο δύο σχέσεων. O ρόλος του έγκειται να μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα του ηλεκτροκινητήρα σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα, απεμπλέκοντας παράλληλα από τη διαδικασία τον κινητήρα εσωτερικής καύσης προς όφελος της εξοικονόμησης ενέργειας.

Οι μπαταρίες συνοδεύονται από κύκλωμα 400 Volt αλλά και ένα σοφιστικέ σύστημα ψύξης το οποίο διασφαλίζει την μέγιστη απόδοση τους τους σε κάθε συνθήκη και διευκολύνει τη διαδικασία φόρτισης. Φυσικά ένας μέρος της αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών συντελείται και μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο, ως συνήθως, προσφέρει τέσσερις επιλογές διαμόρφωσης που αυξάνουν ή μειώνουν την παρέμβασή του.

Με δεδομένη την σφραγίδα της AMG, η S 63 διαθέτει επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που περιλαμβάνουν από αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ως την «πολεμική» διαμόρφωση Sport+ και διαφοροποιούν τα ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης, τον τρόπο λειτουργίας των μερών του συνόλου και φυσικά την ανάρτηση.

Αναφορικά με την τελευταία, η S 63 διαθέτει ως standard αερανάρτηση με ενεργά αμορτισέρ, τα οποία, αναλόγως την εκάστοτε συνθήκη και το οδηγικό στυλ μπορούν να διαφοροποιούν το βαθμό απόσβεσης ξεχωριστά για κάθε τροχό εξασφαλίζοντας την μέγιστη δυναμική ευστάθεια και ευελιξία. Μέρος της σοφιστικέ ανάρτησης αποτελούν και ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι αλλά και ενεργά στοιχεία στήριξης κινητήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τις παραπάνω παραμετροποιήσεις του πλαισίου, το ύψος της ανάρτησης μειώνεται αυτομάτως κατά 1,0 εκατοστό όταν η ταχύτητα υπερβεί τα 120 χλμ./ώρα.

Μεταξύ των προδιαγραφών της νέας S 63 περιλαμβάνεται και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο υπόσχεται στις χαμηλές ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 100 χλμ./ώρα να καταστήσει πιο εύκολα διαχειρίσιμο το 5,3 μέτρων σκαρί της S-Class στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και κατά 2,5 μοίρες σε αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς. Σε ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα, οι μπροστινοί και πίσω τροχοί στρέφουν προς την ίδια κατεύθυνση συντείνοντας στην δυναμική ευελιξία της κατασκευής. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν επίσης τα συνθετικά δισκόφρενα ενώ διατίθεται και η επιλογή carbon κεραμικών δισκόφρενων.

Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούνται μάλλον ηπιότερα από ότι υπαγορεύεται από τα μεγέθη, στην εξωτερική εμφάνιση της S 63 η οποία διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την χαρακτηριστική γρίλια με τα κάθετα στοιχεία, σύστημα εξαγωγής αποτελούμενο από τέσσερις απολήξεις, πιο «σκαμμένα» κατώτερα πλευρικά τμήματα και φυσικά ένα σετ τροχών 21 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S.

Στο εσωτερικό η S 63 ξεχωρίζει από τις κορυφαίες εκδόσεις της S-Class χάρη στις χαρακτηριστικές επενδύσεις και τα λογότυπα της AMG στα προσκέφαλα των καθισμάτων και σε στρατηγικά σημεία. Να σημειωθεί ότι η κορυφαία έκδοση θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά ως τετραθέσια με τα ατομικά καθίσματα First Class να καταλαμβάνουν τον χώρο του πίσω καθίσματος, εν είδει υπενθύμισης για τον χαρακτήρα της S-Class που δεν απεμπολεί τον παράγοντα άνεση ακόμα και στις πιο ακραίες εκφράσεις της. Το plug-in υβριδικό σύνολο έχει πάντως επιφέρει μια ορισμένη μείωση στον χώρο αποσκευών η χωρητικότητα του οποίου ξεκινά πλέον από τα 305 λίτρα.

Όπως ισχύει για την πλειονότητα των νεότερων Mercedes, πολλώ μάλλον για την S-Class, οι φυσικοί διακόπτες αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση, έχοντας δώσει την θέση τους σε μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη 12,3 ιντσών που καταλαμβάνει το κέντρο του ταμπλό και συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αμφότερα «τρέχουν» με το διάσημο λογισμικό MBUX το οποίο στην προκειμένη περίπτωση περιλαμβάνει και νέα γραφικά με την σφραγίδα AMG. Έτσι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των γνωστών θεμάτων για τις δύο οθόνες, τη διαμόρφωση Supersport η οποία φέρνει στην επιφάνεια ενδείξεις για τις επιδόσεις, την θερμοκρασία του συνόλου και πληροφορίες για τις ρυθμίσεις που συνεπάγονται τα προγράμματα οδήγησης. Διαθέσιμα επίσης μέσω του μενούTrack Pace είναι και δεδομένα τηλεμετρίας.

Tην κάτι παραπάνω από ολοκληρωμένη ψηφιακή εικόνα συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και φυσικά ο ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται με την φωνητική εντολή Hey Mercedes. Με δεδομένη την θέση της συγκεκριμένης έκδοσης στην γκάμα, τον ψηφιακό εξοπλισμό συμπληρώνουν δύο οθόνες για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν για ψυχαγωγία αλλά και για τον έλεγχο ορισμένων παραμέτρων του αυτοκινήτου καθώς μιμούνται τον σχεδιασμό της κεντρικής οθόνης ως interface και ως δυνατότητες.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr