Το να κρατάς το τιμόνι μιας εταιρείας τόσο ιστορικής όσο η Α. Ισμαήλος ΑΕ, ο μεγαλύτερος εξουσιοδοτημένος διανομέας Mercedes-Benz στην Ελλάδα, είναι μεγάλη ευθύνη. Όμως ο Πάνος Ισμαήλος, επικεφαλής της από το 2017, κατάφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από την ανάληψη των καθηκόντων του να αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει στην πρόκληση αν όχι με ευκολία, τότε σίγουρα με δυναμισμό και μετρήσιμη αποτελεσματικότητα.

Έχοντας προχωρήσει σε σημαντικά βήματα για τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης, όπως η ίδρυση της εταιρείας μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων IRC Automotive, η δημιουργία μονάδας μεταχειρισμένων πιστοποιημένων οχημάτων στο Μαρούσι και Customer Call Center στον Έβρο, ο επιχειρηματίας μιλά στο in για την επόμενη μέρα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τον ρόλο των εξουσιοδοτημένων εμπόρων και την υλοποίηση του προσωπικού του οράματος σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει, μετασχηματίζεται, υιοθετεί νέες πρακτικές και θέτει νέες προτεραιότητες. Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο ρόλος των εξουσιοδοτημένων εμπόρων την επόμενη μέρα;

Είναι γεγονός ότι βιώνουμε όλοι αυτόν τον μετασχηματισμό που συντελείται πάρα πολύ γρήγορα και που έχει μεγάλη επίδραση στην εφοδιαστική αλυσίδα του αυτοκινήτου. Η ψηφιοποίηση, η ηλεκτροκίνηση και σε δεύτερη φάση η αυτόνομη οδήγηση και ο διαμοιρασμός των οχημάτων είναι έννοιες που προβλέπεται να αλλάξουν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο πωλούνται σήμερα τα αυτοκίνητα στους καταναλωτές, αλλά και συνολικά το μοντέλο πώλησης.

Οι αλλαγές αυτές είναι εμφανείς εδώ και καιρό, αλλά αναμφισβήτητα η πανδημία της Covid-19 επιτάχυνε τις διαδικασίες και εισήγαγε νέες συνήθειες στις ζωές όλων μας. Ο μετασχηματισμός αυτός έρχεται πλέον να αναθεωρήσει τη θέση όλων μας: από τα εργοστάσια και τους προμηθευτές, έως τους εισαγωγείς και τους dealers.

Πιστεύω, ωστόσο, ότι οι εξουσιοδοτημένοι διανομείς και οι έμποροι δεν θα πάψουν να επιτελούν ένα σημαντικό ρόλο κυρίως μέσα στις εκθέσεις. Το αυτοκίνητο είναι ένα «συναισθηματικό» αγαθό μεγάλης αξίας, και ο κάθε υποψήφιος αγοραστής για να το αποκτήσει, χρειάζεται πρώτα να έρθει σε επαφή μαζί του, να το δοκιμάσει ο ίδιος, να το οδηγήσει, ενώ χρειάζεται εξίσου και την προσωπική εξυπηρέτηση από τους ειδικούς προκειμένου να εξασφαλίσει ότι κάνει την ασφαλέστερη και σωστότερη επιλογή. Αυτή η προσωπική επαφή έχει μεγάλη αξία και δεν εκτιμώ ότι θα αντικατασταθεί εύκολα από την όποια πρόοδο της τεχνολογίας.

Το κρίσιμο ερώτημα σήμερα είναι κατά πόσο οι dealers θα μπορέσουν να εναρμονιστούν με τις σύγχρονες τάσεις και να καταφέρουν να προσφέρουν μία ευχάριστη και κοινή εμπειρία στον πελάτη, είτε αυτό γίνεται στα φυσικά σημεία πώλησης, είτε μέσω του διαδικτύου.

Προς αυτήν την κατεύθυνση προσανατολιζόμαστε και εμείς, καθώς βασικό μας μέλημα και πυλώνας στρατηγικής μας είναι το πώς θα ψηφιοποιήσουμε και θα απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, προκειμένου να προσφέρουμε μία πραγματικά ευχάριστη εμπειρία υψηλής ποιότητας πριν και μετά την αγορά αυτοκινήτου, με τις υπηρεσίες after sale.

Πώς μεταμορφώνουν το τοπίο του κλάδου οι σύγχρονες τεχνολογίες; Τι προοπτικές δημιουργούν για το μέλλον του αυτοκινήτου και τι δυνατότητες ανοίγουν για τους dealers;

 Οι σύγχρονες τεχνολογίες πράγματι μεταμορφώνουν το τοπίο, αλλά συγχρόνως δημιουργούν πολλές και νέες προοπτικές. Το βέβαιο είναι ότι το σημερινό μοντέλο πρέπει και αυτό να μετασχηματιστεί μέσα στις νέες συνθήκες. Ένας σωστός σύγχρονος dealer στο μέλλον θα πρέπει να φροντίζει ώστε να έχει το μεγαλύτερο δυνατό αποτύπωμα στην κοινωνία και στο πελατολόγιό του και να προσφέρει μία γκάμα υπηρεσιών, πέρα από την απλή πώληση. Να διαθέτει δηλαδή ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο που να περιέχει διαφορετικές λύσεις κινητικότητας, αλλά και εργαλεία προς όφελος του καταναλωτή, όπως ευέλικτες μορφές χρηματοδότησης και άλλες υπηρεσίες που θα διευκολύνουν τελικά τη διαδικασία απόκτησης ενός αυτοκινήτου.

Ποια είναι η δική σας στρατηγική για να φέρετε την επιχείρησή σας στην επόμενη ημέρα;

 Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα, η Α. Ισμαήλος Α.Ε. επενδύει στρατηγικά σε συγκεκριμένους πυλώνες, μετασχηματίζοντας την επιχείρηση. Ενισχύουμε την διοικητική της δομή, θέτοντάς την σε ακόμα πιο τεχνοκρατικές βάσεις, ενώ παράλληλα προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε στις τάσεις της εποχής, μένοντας πάντα επίκαιροι σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Επενδύουμε στους ανθρώπους μας που αποτελούν και το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο και καλλιεργούμε ένα σύστημα κοινών αξιών και στόχων.

Συγχρόνως, διανθίζουμε το λειτουργικό μας μοντέλο προσθέτοντας νέες δράσεις και συνέργειες γύρω από τον κεντρικό πυρήνα της επιχείρησης. Αναφέρομαι στην εταιρία μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων IRC Automotive, στη μονάδα μεταχειρισμένων πιστοποιημένων οχημάτων στο Μαρούσι και στο Customer Call Center στον Έβρο, που θέλουμε να αποτελέσει το βασικό τμήμα καθημερινής επικοινωνίας με δυνητικούς ή υφιστάμενους πελάτες.

Επιπλέον, νοιαζόμαστε για το περιβάλλον και συμμετέχουμε σε δράσεις που έχουν στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη προστασία του πλανήτη, ενώ παραμένουμε ενεργά μέλη της κοινωνίας και ανταποδίδουμε σε αυτήν κάνοντας την θετική αλλαγή.

Βρίσκεστε στο τιμόνι μιας ιστορικής αντιπροσωπείας αυτοκινήτου και μιας νέας εταιρείας leasing, σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού για τον κλάδο. Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε, οδηγώντας τις επιχειρήσεις σας στην επιτυχία;

 Πιστεύω βαθιά ότι η Α. Ισμαήλος Α.Ε. διαθέτει τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζονται για μία επιτυχημένη συνταγή. Έχουμε μεγάλη εμπειρία στον χώρο του αυτοκινήτου και αντιπροσωπεύουμε με επιτυχία μία μάρκα με πολύ υψηλές απαιτήσεις και σε ότι αφορά τις λειτουργικές προδιαγραφές αλλά και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Δοκιμαστήκαμε και μετρηθήκαμε και οι αριθμοί μας επιβεβαιώνουν. Σήμερα πλέον, όλα αυτά τα συστατικά μπορούμε και πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε ως βάση για να αναπτύξουμε νέες δραστηριότητες πάνω στην ήδη κυρίαρχη πελατοκεντρική φιλοσοφία μας. Αυτή είναι που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, αφού αποτελεί το συγκριτικό μας πλεονέκτημα.

Προέρχεστε από μια οικογένεια με μακρά ιστορία στον χώρο του αυτοκινήτου. Ποια είναι τα μεγαλύτερα διδάγματα και ποιες οι κυριότερες προκλήσεις της μετάβασης από την πρώτη στη δεύτερη γενιά;

 Το μεγαλύτερο δίδαγμα από την εμπλοκή μου με την οικογενειακή επιχείρηση είναι ότι όταν στηρίζεσαι σε στερεές και γερές αξιακές βάσεις, τότε μπορείς να στέκεσαι με μεγαλύτερη ευκολία απέναντι στις προκλήσεις και να τις αντιμετωπίσεις. Αυτό που μας έφερε σήμερα στο σημείο που βρισκόμαστε, εκτός από το πάθος μας για τη δουλειά μας, είναι οι αξίες μας: ο σεβασμός, η ακεραιότητα, η αξιοπιστία, η διαφάνεια, η αφοσίωση και η εντιμότητα.

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι εφησυχάζουμε. Υπάρχουν συνέχεια νέες προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, με στόχο να γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα. Το μεγάλο μας στοίχημα είναι να καταφέρουμε να μετασχηματίσουμε την επιχείρηση, έχοντας στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, χωρίς όμως να απεμπολήσουμε ή να εγκαταλείψουμε ούτε μία στιγμή τις αξίες που μας έφεραν μέχρι εδώ. Γιαυτό και επιλέξαμε η μετάβαση αυτή να γίνει σταδιακά, μέσα από μία δομημένη διαδικασία που θα έχει διάρκεια. Μιλάμε δηλαδή για έναν δημιουργικό και όχι ισοπεδωτικό μετασχηματισμό. Με σωστή και δίκαιη αξιολόγηση του προσωπικού, αλλά και των δυνατών και αδύναμων σημείων όλων μας, καθώς μόνο έτσι μπορούμε να βελτιωθούμε συνολικά.