Η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει από την έκθεση του Παρισιού το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της με την μορφή της EQE SUV το οποίο πηγαίνει ένα βήμα μακρύτερα την τεχνολογία του ομώνυμου τετράθυρου μοντέλου όπου και βασίζεται

Συνεχίζοντας τον εμπλουτισμό της ηλεκτρικής γκάμας της, η Mercedes-EQ παρουσιάζει από την διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το νέο μέλος των EQ με την μορφή της EQE SUV η οποία παρά τις προφανείς ομοιότητές της με την μεγαλύτερη EQS, όπως σημειώνει ο Frank Wundrak επικεφαλής δοκιμών της Mercedes-EQ, «πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε νεότερους αγοραστές, το ηλεκτρικό alter ego της GLE. Έρεπε να αποτελεί παγκόσμιο εργαλείο».

Αφετηρία (και) για την EQE SUV, αποτελεί η αρχιτεκτονική EVA2 που ήδη φιλοξενεί την τετράθυρη EQE όσο και τις EQS και EQS SUV. Στην περίπτωση του νεότερου EQ μοντέλου της γκάμας η ευέλικτη πλατφόρμα έχει προσαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις νέες διαστάσεις της EQS SUV η οποία έχει μικρότερο μήκος και μεταξόνιο από την τετράθυρη EQE με τα αντίστοιχα μεγέθη να διαμορφώνονται σε μήκος 4,86 μέτρων και 3,03 μ. αντίστοιχα. Αναμενόμενα, το SUV με το καταληκτικό γράμμα E, έχει μεγαλύτερο ύψος το οποίο διαμορφώνεται σε 1,687 μέτρο ενώ οι διαστάσεις της συμπληρώνονται από το πλάτος των 1,94 μέτρων.

Αν και η αισθητική της απηχεί τα ήδη γνωστά τα μοντέλα του άνω άκρου της γκάμας των EQ ο τρόπος που οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας έχουν προσεγγίσει τις λεπτομέρειες συντείνουν σε μια πιο παραδοσιακή σχεδιαστική γραμμή σε σχέση π.χ. με την EQS.

Κατ΄αντιστοιχία με την τετράθυρη EQE στο επίκεντρο της πλατφόρμας EVA2 φιλοξενείται μια μπαταρία χωρητικότητας 90,6 kWh η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να προσφέρει αυτονομία που θα φτάνει έως τα 550 χλμ. για την αποδοτικότερη έκδοση του SUV. Η φόρτιση θα μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως 170 kW, διαδικασία που θα επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας από 10-80% σε 32 λεπτά.

Όπως ισχύει και στην περίπτωση του τετράθυρου ομώνυμου μοντέλου η EQE SUV θα είναι διαθέσιμη και σε δικίνητη έκδοση 350+ η οποία συνδυάζει την παραπάνω μπαταρία με ένα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα μοτέρ το οποίο υπόσχεται ισχύ 215 kW (288 ίπποι) και 565 Nm ροπής. Θα δίνει την σκυτάλη στην τετρακίνητη έκδοση EQE 350 4MATIC με δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος επίσης 215 kW, αλλά με ροπή 765 Nm ροπής και την κίνηση να μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς. Ψηλότερα στην γκάμα θα πάρει θέση η επίσης τετρακίνητη έκδοση 500 με επίσης δύο μοτέρ και συνδυαστική ισχύ 300 kW (402 ίπποι) και 858 Nm ροπής.

Την κορυφή της γκάμας θα καταλάβoυν οι εκδόσεις Mercedes-AMG οι οποίες υιοθετούν επίσης δύο μοτέρ τα οποία όμως θα προσφέρουν ισχύ 476 ίππων στην έκδοση με το διακριτικό 43, 626 ίππων στην έκδοση AMG EQE 53 ή και 687 ίππους με το προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus.

Στην πρώτη περίπτωση των sprint από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,3 δευτερόλεπτα περιορίζοντας όμως ταυτόχρονα τη συνολική αυτονομία σε 488 χλμ. Στην περίπτωση της κορυφαίας ΑΜG έκδοσης η επιτάχυνση απαιτεί 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η αυτονομία διαμορφώνεται σε 375 χλμ. για ευνόητους λόγους. Σε ό,τι αφορά την μέγιστη ταχύτητα η έκδοση 43 υπόσχεται 210 χλμ. ενώ στο δίδυμο των εκδόσεων 53 διαμορφώνεται σε 220 και 240 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Αναμενόμενα οι κορυφαίες εκδόσεις περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους ως standard αερανάρτηση η οποία συνδυάζεται και με ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους που αντισταθμίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Τις προδιαγραφές των εκδόσεων AMG συμπληρώνει σύστημα πέδησης αποτελούμενο από δισκόφρενα από χάλυβα με εξαπίστονες δαγκάνες για τον μπροστινό άξονα και τετραπίστονες για τον πίσω ή προαιρετικά, carbon κεραμικά δισκόφρενα. Το παρών δίνει και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο μπορεί να στρέψει τους πίσω τροχούς έως και κατά 9 μοίρες εξασφαλίζοντας στην επιβλητική EQE SUV, κύκλο στροφής μόλις 10,9 μέτρων.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το εσωτερικό της νέας EQE είναι εξαιρετικά οικείο για όποιον έχει ήδη δει την τετράθυρη EQE συνδυάζοντας στην «απλή» διαμόρφωση μια κάθετου προσανατολισμού κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Φυσικά διατίθεται και η επιλογή της επιβλητικής Hyperscreen η οποία μεταβάλει το σύνολο του ταμπλό σε μια σειρά από οθόνες σε ενιαία διαμόρφωση.

Σε επίπεδο άνεσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το SUV προσφέρει 3,3 εκ. περισσότερα καθ΄ύψος στο πίσω κάθισμα σε σχέση με την EQE ενώ το πρώτο προσφέρει και τη δυνατότητα ανάκλισης για μια πιο άνετη μετακίνηση. Μεγαλύτερος σε σχέση με την EQE Sedan είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 566 λίτρα ή από τα 521 λίτρα αν το πίσω κάθισμα βρίσκεται σε ανάκλιση και φτάνει έως τα 1.676 λίτρα.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, οι «απλές» εκδόσεις της EQE SUV θα προηγηθούν, με την προοπτική να είναι διαθέσιμες από τις αρχές της νέας χρονιάς ενώ οι AMG εκδόσεις αναμένεται να ακολουθήσουν λίγο αργότερα.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr