Mετά από τις αυτονόητες καθυστερήσεις που ενέχει το εγχείρημα μεταφοράς της τεχνολογίας της F1 σε ένα νόμιμο για το δρόμο hypercar, το Mercedes-AMG One και οι 1.063 ίπποι του από υβριδικό σύνολο ως έκδοση παραγωγής είναι πλέον γεγονός.

Αντίθετα ωστόσο με ό,τι θα υπέθετε κανείς για το είδος, το γερμανικό hypercar δεν θα διασχίσει τον Ατλαντικό καθώς η Mercedes-AMG αποφάσισε να μην πραγματοποιήσει την παραμικρή τροποποίηση στο V6 plug-in υβριδικό σύνολο προκειμένου αυτό να συμβαδίσει με τις αμερικανικές προδιαγραφές καθώς, όπως υποστηρίζει, κάτι τέτοιο θα αλλοίωνε τις επιδόσεις του, προδίδοντας τις αρχές όπου βασίστηκε η εξέλιξή του.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η Mercedes-AMG σε επιστολή προς τους ενδιαφερόμενους με… αμερικανική προέλευση, «Προκειμένου να διατηρήσουμε τον μοναδικό χαρακτήρα του κινητήρα τεχνολογίας F1, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η συμμόρφωση του με τις αμερικανικές προδιαγραφές θα επέφερε σημαντικές αλλαγές στις επιδόσεις αλλά και στον οδηγικό χαρακτήρα του».

Βέβαια όπως σε όλες τις αντίστοιχες περιστάσεις, υπάρχει και στην προκειμένη περίπτωση ένα παραθυράκι που επιτρέπει την εξαίρεση από τον κανόνα. Έτσι, βάσει της αμερικανικής νομοθεσίας ένας αμερικανός αγοραστής του AMG One θα μπορεί να οδηγήσει το hypercar του στο δημόσιο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ με την προϋπόθεση ότι δεν θα διανύει περισσότερα από 4.023 χλμ. ετησίως.

Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένο ότι η Mercedes-AMG έχει ανακοινώσει ότι θα κατασκευαστούν μόλις 275 αντίτυπα του επιβλητικού hypercar, η θέασή του στον δρόμο προδιαγράφεται εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο είτε πρόκειται για την Ευρώπη όπου θα διατεθεί η πλειονότητα των μονάδων παραγωγής είτε για τις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι στην καρδιά του AMG One βρίσκεται ένα κινητήριο σύνολο αντίστοιχο του μονοθεσίου της Mercedes-AMG στην Formula 1 o οποίος όμως έχει προσαρμοστεί για να υπηρετεί και καθημερινή χρήση.

Πρωταγωνιστεί ο V6 κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 1,6 λίτρου ο οποίος έχει όριο στροφών τις 11.000 σ.α.λ. αξιοποιεί δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, άμεσο ψεκασμό, turbo με ηλεκτρική υποβοήθηση, ένα σοφιστικέ σύστημα εξαγωγής με ενσωματωμένο σύστημα καθαρισμού και πνευματικές βαλβίδες.

Η ισχύς του διαμορφώνεται σε 574 ίππους ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την αφθονία σε ίππους και τις προδιαγραφές της F1 συμβαδίζει με το πρότυπο Euro6.

O V6 του 1,6 λίτρου αποτελεί ωστόσο το ήμισυ του κινητήριου συνόλου καθώς συμπληρώνεται από τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία και συνεισφέρουν στο σύνολο με 326+163+122 ίππους και εξασφαλίζουν τετρακίνηση.

Δύο από τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ με απόδοση 326 ίππους τοποθετούνται σε κάθε έναν από τους μπροστινούς τροχούς. Το τρίτο ενσωματώνεται στον κινητήρα βενζίνης αποδίδοντας 163 ίππους ενώ το τέταρτο στο σύστημα υπερτροφοδότησης αποδίδοντας 122 ίππους και συμβάλλοντας στην ανάκτηση ενέργειας μέσω της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.

Το σύνολο συμπληρώνει μπαταρία ιόντων λιθίου 8,4 kWh οι οποίες συνδυάζονται με καινοτόμο σύστημα ψύξης και προσφέρουν αυτονομία 20 χλμ. αν και προφανώς το ζητούμενο του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν είναι προφανώς η ηλεκτρική αυτονομία.

Σε ό,τι αφορά λοιπόν το «ζητούμενο» όλα τα παραπάνω μεταφράζονται στο βάρους 1.695 κιλών AMG One τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 350 χλμ./ώρα.